8.07.2024 г., 22:26 ч.

За Обратите и за Модераторите на Съдбата 

  Проза » Разкази, Други
271 2 8
9 мин за четене

... "Много бяха. Особено в големия зверилник на голямото междучасие. Той тича като луд набелязвайки си следващата жертва – сръчкване по ребрата или дърпане на плитка. Като младо жребче. Викове, смях, възмутени погледи, но трябва да си израсходва калориите от сутрешната филия е мас и червен питер, във вид за хапане или като попара. Иначе в клас си беше примерен отличник, ама погледът му все диреше плитките  и румените бузи на съученичките. И … тогава в главата му започнаха да се появяват разноцветни байрачета, които впоследствие постепенно се издигаха като оградки, растяха, ставаха на стени на някакъв отворен лабиринт, който го насочваше нанякъде – къде – никой не можеше да каже. Странното беше, че тези стени бяха подвижни, някой път се отваряше вратичка без надпис и с неясна посока … а най странното беше, че имаше моменти, при които той чувстваше как неведомата ръка на съдбата да го насочва в неведома посока – ей тъй – внезапно и мигновенно стените изчезваха за кратко, тикайки го в нанякъде. И ето – след като си изкарва следването и се оказва на съвсем непознато място. Старите стени били станали на планини, но пред него нямало нищо."

 

---😎---

 

   - Ето, това е заданието! Добре дошли в школата на Въздесъщите ! … - … Тарторът огледа присъстващите кандидати за званието „МОДЕРАТОР НА СЪДБАТА“ (МС), обиколи между редиците и се взря в очите на всеки поотделно. … - … По принцип няма никакви критерии, всеки може да се намесва според собствените си разбирания, но силата на въздействието ви ще отслабва с годините … след което има още един, още по – важен изпит, преди да бъдете удостоени със званието МС … Дерзайте, Имате един цял човешки живот за творчество! Жизнената траектория, която за него е отредена от Съдбата е следната – София … София

 

 Дерзайте 😊

 

---😎---

 

   Привеждаме кратки резюмета от извършената работа

 

Кратко резюме 1

 

   По време на следването в Санкт Петербург, МС го срещна с НЕЯ. Тигрица! Невероятно съчетание от обаяние, страст, красота, енергия, вродено и възпитано чувство за душевно сливане, обичаща празници и шампанско. След като тя завършва, той я посещава в Ташкент – изгонила е родителите си на почивка и следват две седмици луд живот и екскурзии до Бухара и Самарканд. В просъница той улавя момента, когато тя, заедно със сестра си му правят някакви техни си заклинания. Сватба, София, тя започва работа в някаква държавна фирма … но на практика тя не може да се впише в новата обстановка и там си намира компания по пийване и купони. Той през това време основава частна фирма и взема кредити, които трудно се връщат. Цялата история завършва с раздялата им, тя прекарва известно време в психиатрията и се установява някъде в София, той , след опит за самоубийство заминава за постоянно на работа в чужбина, от където не се връща.

 

 

Кратко резюме 7

 

   Той се прехласва от рок музика, намира половинката си на такъв концерт и заедно заминават за Ню Йорк, обикалят страната по такива сборища, осъществявайки Американската Мечта. Действителността обаче ги смачква, тя си намира друга компания и го зарязва. Той се връща в София и това, което се чува от него са подвизите му в стягането на бащината му къща на село, както и самотните му спускания на ски по пистите в Рила.

 

 

Кратко резюме 12

 

   Той по време на промените среща жена си от ГОЛЯМ сой в окръжен град. Големи планове, добра подкрепа, основава частна фирма и купува скъпо оборудване със сенчест кредит. Работата не върви, не може да върне парите, след това се самоубива ... или му помагат, скачайки от пети етаж.

 

….

 

Кратко резюме 15

 

   Те се срещат в София, тя е студентка архитектура, обаятелна и интелигентна красавица, той – все още следва надалеко. Заедно обикалят и се забавляват по интересните места в София, тя го води с гордост да го покаже на колегите си бъдещи архитекти в техния клуб и по изложби. Едно лято той разбира, че тя е успяла да се омъжи и разведе, вероятно за някого от актуалните за времето напъпили бизнесмени. По някаква линия го канят на някаква сватба, където той отново я среща, но явно миналото и бъдещето са забранени теми, табу, за които не се говори и те отново се разминават. Той замисля да замине за Канада, където негов колега вече работи в тамошните железници. Всичките приготовления обаче се провалят, когато разбира, че тя вече е там, омъжила се е втори път с две деца, като всички следи на втория й мъж се губят. От нета се чуват големите новини за нея и за пътя, по който са поели децата й, възпитавани в същия дух … за кратко, мълвата говори, че е избягала и оттам в някакво френско село. В края на краищата той е доволен, че не се е напъхал в такава история.

 

 

Кратко резюме 18

 

   Той я среща на улицата, женят се, заминават за Дъблин и прекарват там доста дълго време. Връщат се и между екскурзиите в страната и чужбина си живеят тихо и спокойно с децата и внуците.

 

 

---😎---

 

   - Даааа, разгледах работите ви – започна Тарторът. - Шарено, интересно, но за всяка една от тях имам кратък коментар:

 

Лигаво

Тривиално

Тъжно

Можеше и много по – добре

Ужасно

Поучително

Напразно пропилян живот

Много неумела намеса

Този си е оставил ръцете

Чудесно

Безмозъчно

Е то бива, бива, ама толкова …

 

 

По принцип има паралелни вселени, където всеки може да предвиди и да изживее своя живот. Колкото и да е невероятно всеки има смътни спомени от тези паралелни варианти – популярна е теорията за „предишни животи“, където има частица истина.

 

И – последното упражнение - Важният изпит, след което ще бъдете удостоени със званието МС е следния:

Всеки от вас ще изживее лично това, което е натворил!

 

Имате време докато човечеството съществува и както бях заявил - Няма никакви критерии, всеки може да се намесва според собствените си разбирания , но …

 

Най доброто училище е това да можете истински да изпитате на собствен гръб собствените си решения и законите на Съдбата.

© Пламен Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Пълен обра̀т »

3 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много благодаря на читателите, които ме подкрепиха 😍😊 Честно казано съм изненадан 😎
  • Много се радвам, че ти хареса Деа Тази писанинка няма да се класира в конкурса, защото не отговаря на предпочитания сълзлив / героичен тон, който се обожава от читателите
  • Много яко!
    Глас и успех!
  • Блу, смътно се досещам, че доброто и злото са равномерно разпределени по света и просто съдбата понякога сменя тренда за равновесие - при прекаленото добро, както и прекаленото зло заслужава да се открехне някакво прозорче за отрезвяване или почивка. Всъщност мъдреците казват, че не можеш да осъзнаеш доброто, ако не си изпитвал злото и ... обратно. .. Поправителен - за съжаление не е възможно ... а дали е справедливо - просто няма такава категория като 'справедливост' ... за съжаление. 😎
  • Като чета коментарите на тартора, май всички са за поправителен
  • 😎 Слав, опитай ... тъкмо ще имам при кого да ходя на гости в LA 😎 ... Ще ми е интересно .... Все пак да благодаря за 'любими' на Пепи и Младен
  • Аз ако дам на чатбота тези резюмета, дали ще ми напише 5 романа? Холивуд ще ме позлатят!
  • Разпознато!
    - Спокойно, не се блъскайте, ще има за всички! (На опашка за резюмета вместо едновремешните мекички)
Предложения
: ??:??