4.09.2011 г., 11:56 ч.

За носталгията от друг ъгъл 

  Проза » Други
1721 1 13
2 мин за четене

   Откакто се озова в далечната страна - сякаш на края на света, не смееше да остане свободен и за минута.  Усетеше ли се самотен, носталгията веднага го връхлиташе със страшна сила – тя беше повече от горест, повече от мъка след несподелена обич.  Болезнено разнищваше пластовете на душата му, стигаше до корените и яростно ги дълбаеше, с надежда да пренесе родното в студената чужбина, уж приела го, уж  осигурила му работа, но, въпреки всичко, чувствана като мащеха. Сигурно затова младежът намрази почивните дни и поемаше свръхнатоварване, стремейки се да му останат само по шест часа за нощен сън. Всеки миг на вникване в собствените му дълбини беше изпълнен с опасности,  вкарваше го във водовъртеж, от който все по-трудно се измъкваше и в следващия момент можеше да го удави, като го забие  с главата надолу в дъното и, бездиханен,  да го запокити нанякъде. Затова, когато в тази неделя разбра, че работата, за която беше нает, се отлага, още от сутринта го обхвана напрежение,  постепенно прерастващо в тревога. Започна да обикаля в кръг покрай малката масичка в квартирата си, а спомените за бащиния край се въртяха заедно с него, докато го изтощиха напълно и той реши, че може да намери спасение като включи компютъра и се опита да сподели чувствата си с някой сънародник. Негов приятел от България му беше казал, че публикува свои есета в сайта „Откровения”. Изписа в търсачката името му и бързо се ориентира. След малко се регистрира и дори коментира няколко творби, изпречили се първи пред погледа му. Скоро усети напора на собствените си чувства, които търсеха подходящ израз. За десетина минути написа първото си стихотворение и побърза да го изпрати за публикуване в сайта. С трепет зачака, но редакторите все не стигаха до неговата творба. Въпреки това, времето му започна да лети по-спокойно, сякаш беше окрилен от нови надежди,  може би защото предчувстваше, че в следващия миг ще усети досега с душите на други българи. Сега всичко зависеше от подхода и разбирането на публикуващите редактори, а и от късмета му – дали на неговото произведение ще попаднат добронамерени хора. Как мислите -  носталгията му скоро ли щеше да бъде притъпена?

http://www.youtube.com/watch?v=5BOkVgNRerQ&feature=related

© Росица Танчева Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Николай, благодаря!
  • Изключителен разказ!
    Адмирации за философския усет за носталгията!
  • Ники, благодаря!
  • Един непрекъснат копнеж за завръщане,поздрави,Росе
  • Благодаря за отзивите!
  • !!! Познато усещане... Не мисля! Носталгията е в местата които си живял, хората с които си бил и докато не усетиш чувството отново просто свикваш. Притъпяваш! Търсиш допирът до Родината, но оставаш все незадоволен! Поне с мен е така, аз съм живият пример от разказът ти, Роси. Поздрав сърдечен!
  • Зависи от насът!
  • С Пепи! Поздравления, Роси!
  • Казват, че не се притъпява... Навярно трябва да си спомни само някое безумно висене къде ли не - за какво ли не в милата ни родина. Поздрав, Роси!
  • Носталгията няма да се притъпи, може би следващото поколение...Но, трепетът всекиму е познат
  • При повечето хора носталгията никога не се притъпява...
    Поздрав!
  • Ех, как ми е познат този трепет Задаваш провокативен въпрос и не ме сдържа да отговоря - шарен свят, хора всякакви има. Като навсякъде, лирическият нека е готов на всякакви срещи - с такива, които ще го стоплят и други, които ще го жегнат със злобичката си или ще се опитат да го забъркат в интрижка... Ако е достатъчно зрял да обърне глухото ухо на последните и да се радва с първите, значи е намерил своя оазис
  • Поздравления, Роси, за философския поглед към носталгията
    Много харесах!!!
Предложения
: ??:??