21.08.2021 г., 14:36 ч.  

За спора и истината 

  Проза » Други
795 5 6
1 мин за четене

Особняче:
- Колко много звезди има тази вечер. Толкова е красиво, като океан, небесен океан.
Точното око:
- Обясни ми, къде видя много звезди, като реално тази вечер има само пет звезди на небето. Даже, онова там май не е звезда, а самолет.
Особняче:
- Не са пет, изумяваш ме, аз виждам толкова много звезди.
Точното око:
- Пет са, нали виждам. Иначе са много, но тази вечер са само пет. А ти лъжеш, че виждаш много, аз на очите си ли да вярвам или на теб! Все обичате да преувеличавате, говорите неща, които си измисляте и хич не обичате да ви се казва истината. 
Особняче:
- Няма да споря с теб, безсмислено е.
Точното око:
- Точно в спора се ражда истината. Нужен е диалог при взаимно несъгласие. Защото ако няма диалог, тогава идва високомерие, гордост и падение. Но естествено, диалогът не е задължителен, особено ако искаш да ми пробуташ измислици. И въобще, не съм човек, с който би следвало да се обсъждат елементи, които са със съмнителна достоверност.
Особняче:
- Но аз просто се възхитих на глас, което ти случайно дочу. Колкото до истината, според мен тя има едно характерно качество, само тя го има, само тя - Истината е независима.
 

© любимка Всички права запазени

Истината раждала се в спора…
Колко глупаво е да се спори
за неведоми за нас неща!
Споровете водят до раздори
и от тях извира глупостта. ...
  2277  42 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Радвам се, когато коментарите демонстрират текста. По-висока оценка е невъзможно да се получи Благодаря ви!
  • Мисля, че особнячето в разказчето си ти.😊
    А животът е пълен с точни очи, големи уши, големи зъби и
    разни други компетентни по всичко.
  • Може би на Истината и е все тая за нашите истини и за нашите спорове...
    Произведението е интересно и буди размисъл.
    Да речем, че на небето има точно пет звезди - това е безспорната истина, но за Особнячето пет звезди са много и затова се възхищава и възкликва "Колко много звезди има тази вечер.", от това не следва, че то вижда повече от пет или че на небето има повече от пет. Точното око също вижда петте звезди, но започва спор, защото според него пет звезди не са много, е, кой му дава правото да определя дали пет звезди са много, или не?!
    В някои особено черни нощи и една звезда е безкрайно много...
  • Ако на масата има 5 копчета, а аз виждам 10, при всички случаи, нито масата ще спори с мен, нито аз с масата "масата" е с двояк смисъл, харесва ми
    Ранрозар, така си е
  • Да,истината е свободолюбиво Особняче...
  • Ден е при теб, при мен е нощ
Предложения
: ??:??