23.09.2008 г., 21:39 ч.

За знаенето на езици 

  Проза » Хумористична
1075 0 11
2 мин за четене
Събуждам се сутринта с усещането, че навън е пролет, птичките пеят и ще ми се случи нещо много хубаво. Хубаво ли? Вятър! Шестнайсетгодишната ми щерка ме заковава на прага на кухнята с думите:
             - Хей, мадъ, дай двайсе кинта, че стайлинга ми хич го няма, а пък тумороу сме на чалгатека!
     Настръхнах.
            - Ще ти дам аз една чалгатека и един стайлинг! За теб добро утро няма ли? Довечера в десет да си в къщи! И виж се само как си се облякла!
            - Споко, бе маман, ще искам от дъртия, той ще ме спонсорира.
     Дочувам  четиринайсетгодишния ми наследник да говори по телефона в коридора:
           - Ама как го пейстнах, а брато? Адски яко беше. Айде чао, геймър, тю найт пак сме на компа.
     Мъжът ми се е вторачил в телевизора, където със сериозен глас репортерка съобщава, че вчера в Парламента депутатите са постигнали консенсус, защото имат афинитет към науката.
           - Изключи го! - Почти изкрещях.
           - Кво ти става, бе дарлинг? Да не си станала с дупето нагоре? Глей си кефа, кво ти пречи телевизора?!
      До днес не бях забелязала, че в моето семейство се говори с толкова много чуждици, но снощи ме мъчеше безсънието и гледах едно предаване за българския език по кабелната. Та май го и сънувах после...
      Грабвам чантата и изхвърчам от къщи като ракета "Пършинг" с далечен радиус на действие. На стълбищната площадка срещам съседката.
            - Хелоу, мила!
      Пред входа ме спира младеж с мазна коса и прокъсани дънки:
            - Хай, мисис! Кен ю хелп ми? Търся пети вход.
            - Ще ти дам аз един пети вход и една мисис! Чуй се само как говориш!
      Младежът отстъпва смутено и промърморва: "Ега ти задръстенячката!"
      С понижено настроение се затътрям към автобусната спирка. От ракетата "Пършинг" не е останала и следа. В автобуса кондукторът вика "Билети и карти за проверка!" Радостна, че най-после чувам нормална българска реч, показвам картата почти моментално. Друг път я търся по половин час измежду гримовете, документите и всички други джунджурии, каквито се намират в една дамска чанта. Той се усмихва и казва:
            - Мерси, мадам!
            - Каква мадам съм ти аз, бе! - нервите ми май вече не издържат. - Да не сме във Франция?
      Главите на всички пътници се обръщат в моята посока, а стоящият до мен мъж се обажда:
            - Остави аверчето на мира, ма! Тва му е работата, иначе ноу мъни!
       Слизам две спирки преди моята и изминавам разстоянието пеша, за да си проясня мозъка. Закъснявам, естествено, но никой не забелязва. Портиерът ме посреща с "Бона сера, синьорина!", а пет минути след това звъни шефът и ми нарежда да се явя в офиса му с резюме от вчерашното тет-а-тет с мениджъра на едикоя си фирма. Явих се. И си подадох молбата за платен годишен отпуск по семейни причини. Ще го използвам, като се запиша на курс по английски, пък може и малко френски да понауча. Да не ми викат после моите наследници, че съм задръстена и неграмотна. Ще ги шашна! Нали трябва да съм в крак с времето. Пък следващата отпуска - италиански и испански, ама добре поне, че руския криво-ляво го помня от училище. Айде, пийпъл, аста ла виста и ариведерчи!

© Нели Вангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Уаууу! Супер куул! Развесели ме! Браво!!!
  • браво
  • хахах, страхотно!
  • Нели, трябваше и превод в ефир да правиш, щото се оказа, че съм задръс...Трудна думичка. Но спосуе болшибо! И аз ще запиша да уча английски с преобладаващ френски език, за всеки случай!
    Прекрасна си!!!
  • Абе то нещо такова има и у дома!
    Първата английска дума, която чух и намразих най-много, бе от детската градина на сина ми, а тя беше Айм хангри!/м, сори,ама не знам така ли се изговаря-още съм в начален курс- хехе/
    И така... нон стоп до тенджерата - от градината, та до сега!
    Ще взема и аз да се запиша... май!
    Мерси за усмивката, Нелсън!
  • Ич хабер зи найн от сичките езици, ама нейсе

    И у нас е същото с мойте синковци. Докато им схвана какво ми казват, мине час.
    Развесели ме, Нели!!! Поздравления!!!
  • хаха..поздравления...разказа ти е страхотен..усмихвах се,че даже и ми стана леко тъжно..
  • Брависимо, дарлинг!
  • Не съвсем, но съм го минала до някъде. Е, така и не се навих да уча нови езици, колкото знам, знам.
    Браво!!! Разсмя ме!
    Поздрави, Нели!
  • А, привет,приятно ми е! Аз съм на 16 прибирам се в 8, обличам се в черно и не ходя по чалготеки . А и не говоря в стил "Джагара-джугара". хах.
  • Мога да ти помогна с английския, ако искаш. И аз съм се засилила да уча чужди езици, че около мен се говорят само интернационализми и трябва да ги разбера някак си.
Предложения
: ??:??