24.01.2010 г., 13:06 ч.

Защо? 

  Проза
819 0 0
1 мин за четене

Защо? Един от любимите ми въпроси. Още като малка си личеше, че съм любопитно дете постоянно досаждах на майка ми и на баща ми с въпроси започващи точно с тази въпросителна думичка -  защо? Защо небето е синьо, защо снегът е студен, защо казваме на молива - молив, защо сълзите са солени, защо това, защо онова. И сега пак съм  толкова любопитна, пак задавам въпросите започващи със защо, но този път ги задавам на себе си, досаждам си сама, питам се, и не си отговарям, понякога питам и другите хора, и те не ми отговарят, явно този път въпросите ми са по-трудни, по- сложни, а защо всичко е сложно? Хайде, обяснете ми защо винаги нещата трябва да са сложни, защо правим грешки, защо нараняваме, или не по-скоро защо ни боли, защо правим грешния избор, защо се влюбваме в грешния човек или защо в нас се влюбва грешният човек, човек, който не можем да обичаме, а който заслужава; човек, чието място ни е познато до болка, защото и ние обичаме някого, който обича друг и знаем колко боли да играеш тази роля, но не знаем едно – Защо? Защо се получава така, всичко е объркано, обичаш - не те обичат, обичат те - не обичаш.  А защо всеки те пита защо - защо не ме обичаш какъв е проблема? – не знам, и аз това питам - защо? Сега ще си кажете "не е така има изключения", глупости всеки е замесен, ако ти си си с човека който обичаш и той теб, някой рони сълзи, че ти не си избрал него, а  на друг му се къса сърцето, че този някой плаче за теб, а не е с него, а друг умира от завист и болка, че на този някой му се къса сърцето за някой, които не го обича вместо да си даде сърцето на него и т.н, това е правилото – обичаш човека, който обича друг и те обича човекът, който не обичащ. Добре признавам може да има изключения, но защо винаги ние сме правилото, а не сме изключението, защо нещата не са справедливи, може би защото това е живота един развален кантар, който не може да измери правилно и всичко е объркано и несправедливо... Защо в един човек се влюбват повече хора и той даже има избор, защо? А сега ще задам най-важния въпрос – защо никога не избират мен? Защо?

© Валерия Минева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??