21.10.2019 г., 14:58 ч.

Защо Мая Манолова стана от стола на омбудсмана? 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
729 8 8
2 мин за четене

Въпросът е съвсем резонен. Дори бих се учудил крайно много, ако има гражданин на тази страна, живеещ в нея, който да не си го е задал. Никой не отрича заслугите на г-жа Манолова като омбудсман. Именно те са в основата на нейната популярност понастоящем. Тя дори напусна собствената си партия, за да стане надпартийна, което е съвършено правилна позиция, защото по този начин тя няма  да носи пасивите на т.нар. социалистическа партия, която покойният проф.Вучков /мир на праха му/ беше определил като ултрадясна. И наистина, как да си омбудсман и да представляваш интересите на целокупния български народ и същевременно да представляваш тяснопартийните интереси на една ултрадясна партия, чието призвание е да брани шепа олигарси, пръкнали се най-вече от нейните редове.

Дотук всички постъпки на г-жа Манолова изглеждат логични и заслужават адмирации. Нека всеки да стане на крака и да й ръкопляска.

Но точно в този миг, когато г-жа Манолова стана симпатична на мнозина българи с последователните си и правилни действия, изведнъж тя извърши един крайно алогичен ход. А именно, тя стана от омбудсманския стол и се кандидатира за кмет на София. С това си действие тя се отказа да брани интересите на целокупния български народ, нещо донесло й ореола на нравствеността, и вместо това реши да брани интересите на една много по-малка част от този народ - интересите на столичани. Самата г-жа Манолова е родом /според официалните сведения/ от Кюстендил и следователно би следвало да е значително по-загрижена за родния си град, отколкото за столицата на България. Рязката смяна на политическия курс, която тя предприема понастоящем, няма и не може да има връзка с претенциите й за нравственост и персона загрижена за целия български народ. Точно сега тя следваше да запретне ръкави като омбудсман и да предприеме още много действия в защита на интересите на този народ, а после, ако трябва, да се кандидатира и за президентския пост. Но в опита й за превземане на кметския стол на София, поне аз не виждам никаква нравствена подоплека. Известно е, че бюджетът на София не е никак малък. Възможно е г-жа Манолова да е решила да подплати своите високонравствени пориви с известно финансово счетоводство. Но не можеш да бъдеш светец и счетоводител едновременно. Още Иисус ни учеше, че не е възможно да се служи едновременно на Бога и на мамона.

Трудно е да се отговори и на още един въпрос. Защо политик с растяща позитивна популярност рискува да си направи политическо харакири? Или както е казано от народа: защо изпуска питомното, за да гони дивото?

 

Помислете добре уважаеми читатели. Защото и двата въпроса, които поставям в този свой материал са във висша степен любопитни. А отговорите им може би са свързани с въпроса за отсъствието на свободна воля у родните политици. Тежко им и горко! А още по-тежко и горко на нас, които само след седмица ще се изправим пред избирателните урни!

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Рискувам много с този отговор, но... Като Омбутсман, тя заложи на популизма и си оправи рейтинга. Много хора помислиха, че тя ще им изчисти дълговете, но това няма как да стане. Балонът е на път да се спука. И хората с увреждания, майките... Нито един окончателно решен проблем. Е, можеше спокойно да си изкара мандата, но... Старата любов ръжда не хваща! Как да откаже? Да си премери егото!
  • Прекрасно си задал въпросите си, Приятелю скъп, но на тях дори и самата г-жа Манолова не би могла да отговори. Оценявам статията ти възможно най-високо и я поставям в любими.
  • Харесаха ми изводите! Политиката навсякъде е толкова комерсиално занимание, в никакъв случай не е в защита интересите на народа! Политиците, които мислят за народа си са "като игла в купа сено"!
  • Чудесна статия Младене!
    Браво за смелостта да я споделиш!
    Възхищавам се на умениято ти да мислиш аналитично, философски и праволинейно!
  • Поздравления за статията, Младене! Поздравления и за стихът на Пламен! Прочетох коментарите и съм напълно съгласна с всеки вас! Чух какво ще направи, но не отговори как и с какви средства ще стане. По същата логика всеки един от нас може да се кандидатира за какъвто и да е пост и да каже, че ще направи България най-богатата страна в света. Този техен модел ни докара на този хал.
  • Благодаря ви за коментарите, приятели! Те са прозорливи и ценни за мен.
    Пламене, написаното от теб за "Мушичката Мая" на линка:

    https://pesnichkite2.blogspot.com/2019/09/blog-post.html

    ми звучи пророчески!

    Успешна седмица на всеки един от вас, а също и творческа!

    П.П. Предварително благодаря на всеки, който би коментирал и оценил, по един или по друг начин, текста ми. При наличиното ми ограничение от 5 коментара на ден, това е единствен начин да проявя възпитание и уважение към колегите ми по перо в този сайт.
  • И на мен ми е интересна Мая Манолова. Аз дори и посветих стихче, което дава отговор на част от въпросите.

    https://pesnichkite2.blogspot.com/2019/09/blog-post.html

    Просто това е е ниско морална, дълбоко безпринципна личност, страдаща от нарцисизъм, влюбена в себе си толкова много, че сама си вярва, че е орлицата Мая. Тук счетоводството, парите, принципите, идеологията не са важни. Важно е опиянението от власта, което вече е изпитала, и към което се е пристрастила. А омбудсмана кой го бръсне за нещо? Това е длъжност за заслужил пенсионер. Затова се е прицелила в настина властова позиция.

    Освен това мит е, че е свършила кой знае какво, като омбудсман. Куткудякаше гръмко и избирателно, суетеше се напред - назад и това привлече вниманието към нея. Но нищо съществено.

    И накрая, когато някой лъже, значи е лъгал и пак ще излъже. На такъв човек не може да се вярва. Но току виж наивните софиянци повярвали.
  • Хубава статия!
    Според мен сегашната политическа действителност е в перманентна криза...
    Обяснението е лесно,защото реална промяна липсва . Всички лидери от политическия спектър са или наследници на старата върхушка и сътрудници на силовите служби;които разбират от пазарноикономически механизми,колкото баба ми от астронавтика.
    Липсата на знания и прагматични решения е в основата на сегашното ни състояние.
Предложения
: ??:??