24.05.2021 г., 9:32 ч.

Зловеща история 

  Проза » Разкази, Хумористична
692 6 21
3 мин за четене

Честит празник!!!

 

Това е нова, но страшна градска легенда. Можеща да накара всеки млад човек да се разтрепери. И скрие зад бара...

Имало един младеж. Нормален такъв – спял до обяд, пийвал кафенце цял следобяд, дрънвал едни карти привечер, оцветявал с присъствието си всяка чалгатека до след полунощ, спящ като бродник де при която се навие...

С девиз – пропиляното за кеф време не е пропиляно...

Но един късен следобед... Когато първите нощни сенки поливали града с черния шоколад на полумрака... Когато доброто в сърцето му още дремело, борейки се с рядкото кафе... Когато всички истински пубери хапвали, преди да отплуват из цигарените облаци на заведенията...

Той се объркал.

Автопилотът го завел във висока, помнеща бая по-добри времена сграда. Минал през олющената врата и хич не се усетил, че навлиза в чужд свят. Поне да видел, че друг не смее да мине по коридорите с опърпани стени. Поне да се зачудел защо няма графити тук. Поне да се сетел, че е много, много тихо... И зловещо...

А на стената висял страшен надпис – „Библиотека”...

Момчето било младо, но знаело от думите на баща си, че някога имало такова нещо. Където се пазели книги и – брррр...  – хората ходели да четат...

Е, за щастие, не бил наясно какво означава тая дума „четат”, но имал достатъчно фантазия и я бил тренирал пред екрана с любимите си филми на ужасите, та можел да си представи страхотията...

Обаче, попаднал веднага в читалнята...

Тишина... Зловеща... Потискаща... Смазваща...

И някакви хора – май даже трима – които безшумно отваряли вестници. А единият дори държал списание... И книги... Много книги...

Като притеглен от магнит, младежът припълзял до стелажа... И взел... Сам взел... Ей така – без да иск,а ръката му се протегнала... Една КНИГА!!!

А после я отворил. И зачел...

Буквите ставали думи, думите изречения, изреченията интересна, интригуваща, завладяваща история.

Момъкът не можел да се откъсне... Напразно душата му молела за едно – поне малко! – коняче... Напразно устата му инстинктивно се свивала, като че дърпа от цигара... Напразно краката му безцелно се теглели вляво и вдясно в модерен танц, а задникът му правел инстинктивно чупките на кючека...

Книгата го държала...

И – край с нормалния младеж...

Станал читател...

Като зомбиран започнал да чете. Понякога подскачал и викал: „Ха така... Влака ще гониш, а... Ама това ли ви е цивилизацията... Ех, дядо Йоцо, дядо Йоцо... Лазаре, на прав път си...”

И работа тръгнал да си търси...

Зарязал свободните, демократично разкрепостени момичета. Даже се влюбил. И се оженил. И деца гледал. И книжки от малки им четял...

Страшно...

Язък!

Затова – внимавайте, момчета и момичета, пазете се от безобидните наглед, но увличащи и въвличащи книги...

Че иначе ще се наложи да четете, мислите, анализирате, вземате решения сами...

УжасТ!

 

 

Заповядайте при интересния и провокиращ мислене коментар - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • благодаря, Петре!
  • A, сега във всяко населено място има указателна табелка ''библиотека / library'',...к'во лий туй нящу....
    Баща отишал при лекар ''Докторе, синът ми е болен, нещо не го бива,.. дадох му 20 лева да се почерпи с приятели, а той отишал и си купил стихозбирка..''
  • Благодаря, Пепи, Радослава!
  • Това по случай 24 май ли е?...! Прочетох с кеф и удоволствие! Много поучителна за младите хора история. Честит празник, на патерица!
  • За да спи с жена, на мъжа и жена не му е нужна. Достатъчно е само да се похвали пред когото и където трябва!
  • Благодаря, Бистра, Миг!
    За да спи с жена, на мъжа не му е нужна интелигентност. Дори обратното...
  • Мили дами повишете изискванията към интелегентността на мъжете, с които спите и те от нямай къде ще се ограмотят! Европейският Съюз се е погрижил за останалото! Във всяко село се вижда табела със стрелка къде е библиотеката! Както се казваше в една книга "Елементарно Уатсън!" Благодаря батко Гошо за прозрението ! Смея се с глас на прозрението си!
  • Хахаха, а какво за кажем за онези от нас, на които историите в книгите им свършили в един момент, станали скучни и започнали сами да си измислят свои? Това ще да е друг страшен разказ, май?
  • Благодаря, Роси!
  • То да четеш, мислиш, анализираш и вземаш решения се иска смелост! Поздравления!
  • Благодаря, Надя, Елке!
  • Добре че са книгите! Честит празник!
  • Честит празник, сенсей!
  • Благодаря, Скитнице, Ивелина, Силвия, Блу, Ирина, Юри, Зигфрид!
    Честит 24 май!
    Разказвам случайна градска легенда...
  • Ейй, Георги, такива страхотии да се случваха на хората по-често! Браво за хубавия разказ! Честит празник!
  • Случват се и такива зловещи мутациЙ!

    Честит празник, Генек 🙂
  • Според мен е фантастика. Чак такива "зловещи" поврати в живота едва ли се случват. Което е жалко.
  • Браво, Георги! Страхотна история! Честит празник!
  • Как да коментирам, Георги... Наистина зловеща история. И интересна метаморфоза. Хареса ми.
  • 😀😀😀! Чудесно е, точно за Празника!
  • Зловеща, с неочакван край!
Предложения
: ??:??