26.09.2013 г., 6:15 ч.

Звездата на Давид 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
595 0 0
2 мин за четене

                Криминални миниатури

 

“Звездата на Давид”

 

         Пред банката на  Буров се беше събрала тълпа.  В банката беше извършен грабеж. Бяха разбили специалната каса, намираща се в кабинета на известния банкер. Според слуховете в нея се съхранявали най-скъпите накити на Царицата.  Когато полицията пристигна на местопрестъплението, вратата  на огромната каса зееше като вратата на джамията “Банябаши” по време на петъчна молитва.  Полицейският пристав веднага се обади на главен полицейски инспектор  Лальо Лабов. Случая  беше от компетенцията на “ЛЛ”, както го наричаха подчинените му.

Преди Лабов пристигна самият  Атанас Буров. Още на вратата го посрещна директора на банката и  тихичко го информира за станалото, докато го  придружаваше  до кабинета му.  

Само след минута пристигна и Главен инспектор Лабов.  Сериозен както винаги, с ръце в джобовете на шлифера, той кимна на банкера и  се насочи към зейналата каса. Беше празна като корема на попадия по време на Велики пости. 

Малко  блестящо бижу, завряло се в най-долния ъгъл на касата не остана незабележимо за ЛЛ. Беше миниатурна “звезда на Давид”. Подарък на Царицата от  Пловдивската Еврейска общност, по случай 30-ия й рожден ден.

Едва забележима усмивка се появи за миг на лицето на Главния инспектор.  Той огледа внимателно пода около касата и след няколко минути между пръстите му се появи малка кърфичка с червена глава. Върхът й беше прегънат  едва забележимо и образуваше ъгъл от 120 градуса. 

ЛЛ се обърна и тръгна към изхода без да продума дума. Даже не каза обичайното довиждане на Бай Атанас, както всички наричаха свойски прочутия банкер.

Седнал в малкото полицейско Фиатче, ЛЛ нареди на шофьора си:

-Карай бързо към Централния. Пантуди ни чака.

И “Фиатчето” полетя по софийския паваж към улица Алдомировска с 40 км в час. Главен полицейски инспектор Лальо Лабов нямаше време за губене.

 

© Крикор Асланян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??