20.10.2022 г., 7:53 ч.

Звезди в небето 

  Проза » Други
601 1 1
1 мин за четене

  В една далечна източна страна живееше момък на име Тарик ( Утринна звезда). Беше един от най-личните момци в поселището. Висок и строен, с горда осанка. Ненадминат танцьор на лезгинка. В ездата и ловът на соколи нямаше равен. Умен и сръчен - " работата му се лепеше по ръцете". Много девойки го харесваха. Но той си беше избрал Севим. Не беше първа красавица. Но му беше легнала на сърцето, още от както бяха малки деца. Никой не можеше да свири и пее като нея - толкова силно, звънко и с чувство. А килимите, които тъчеше сякаш излъчваха сияние - толкова живи и ярки бяха цветовете им. 
  Тя също обичаше Тарик. Но родителите им не бяха съгласни да се оженят. Бяха им избрали други. Двамата млади си дадоха дума, че ще бъдат заедно на всяка цена! Една нощ се метнаха на конете и изчезнаха в степта. Много скоро обаче ги разкриха. Братята и бащата на Севим препуснаха след тях. Преследването продължи дълго. Накрая на силите си двамата влюбени си пожелаха да отидат на небето, но да останат заедно завинаги. В този миг на конете им поникнаха крила и те излетяха високо в небесата - над степта, над преследвачите си, над Света...Превърнаха се в две звезди, които нощем греят на небето една до друга...

© Радослава Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??