Oct 25, 2018, 11:52 PM

Дългогодишно приятелство или нов човек? 

  Essays » Personal, Others
1747 2 2
1 мин reading

Да загърбиш човекът, който ти е дал толкова много, без дори да иска нещо в замяна. Да е стоял там, когато искаш да си поплачеш или да кажеш какво ти носи хубавото настроение през дадения ден. Да знаеш, че те приемат за даденост и да стоиш въпреки всичко, защото годините познанство и градено доверие, значат твърде много. И какво се случва? Ти не само си променяш изцяло позицията, а направо градиш ново амплоа, думите - излизащи от устата ти, не са твои. Това са изказвания на онези "новите" приятелчета, с които не се разделяш нито за миг, с които загърбваш онези, дали ти толкова много, дори не се заслушваш в собствените си родители. И освен тях, намираш и него - "новата" любов, която криеш от доскоро "най-добрите ти приятели", но не сеспритеснявай социални мрежи издават всичко и не е трудно човек да разбере. Вижда се, че промяната не е само от нови приятели, когато някой е обвързан се променя иинеговата същност, светогледът, а също и самата физика. Да заприличаш на днескащните "кифли", само за да си обичана и харесвана, колкото си сега, показва колко потенциал е останал в главата ти. Да заприличаш на обществото, за което до преди година твърдеше, че те дразни, че не се чувстваш добре, когато не виждаш нещо по-различно, а света ти изглеждаше твърде еднакъв,  сега да използваш толкова клиширани думи, че ако някой те беше записал как говориш преди точно една година, сигурно щеше да кажеш, че това не си ти, или че са ти извадени думи от контекста. За съжаление такива хора разбират за грешките си твърде късно, когато се озоват в безизходица и "новите" приятелчета, се заменят с други "нови". От душата на компанията, "човекът фурия" или  с много контакти и приятели, накрая се озовават сами. Дават си сметка, че от старото си Аз, не са запазили нищо и от старите си приятели не пазят дори бледи спомени. А любовта, добре може да е точната, но какво от това, нима един нов човек е пречка, да загърбиш приятелите, които до скоро наричаше братя/сестри. Нима наистина човек може да се превърне в марионетка, само защото друг диктува позициите и развитието им. Не загърбвайте хората дали твърде много за Вас досега. Може да натрупате много нови приятелства, любови или колеги, но не смятам, че някой заслужава да му изиграят подобен номер.

© Bebcheto bebe All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "Не съди, за да не бъдеш съден!"-ползвам като сентенция тази библейска мъдрост,за да кажа, че когато човек е жаден за приятелство той е със свободен избор и не е необходимо да ограничава избора на другите.
    Иначе есето носи послания и размисли върху които заслужава да се замислим.
    Поздравления!
  • Светът няма да се промени изведнъж. Той все пак е направен от хиляди други, които живеят във всеки от нас. Първо човек трябва да пожелае промяната, после друг, трети и така да се получи верижна вълна. А любовта трае най- много до третата година... Оттам или прераства в обич, или в съжителство, или...Всеки се уморява от това да обича едностранно. Няма човек, който да не иска малко грижи и разбиране, друг е въпросът, дали той е готов да ги даде. Хареса ми есето ти, но е изпълнено с прекалено много горчивина. Да! Животът ни е пълен с капани с горчива вода, но това да открием точната глътка на вкус , за да утолим жаждата на душата си, зависи само от нас.Поздрави! Ще следя и за други творби.
Random works
: ??:??