Apr 12, 2013, 10:58 AM

Елементите на щастието 

  Essays » Phylosophy
3452 0 2
2 мин reading

    Щастие е емоционално състояние, при което човек изпитва чувства, вариращи от задоволство и удоволствие до пълно блаженство и прекалена радост. Точно това може да прочетете ако напишете  щастие" в интернет. Щастието наистина е емоционално състояние, но то всъщност осмисля живота ни и му предава реалност. Замислете се, как щеше да изглежда животът ни, ако ги нямаше миговете на смях, сълзи от радост и усмивките, споделени с любимите ни хора. Ето, заради тези моменти щастието е свързано със смисъла на живота.
    Според Алън Чалмърс, щастието има три елемента: нещо да правиш, нещо да обичаш и нещо, за което да се надяваш. Напълно съм съгласна с него и ще се аргументирам защо. Ще започна първо с "нещо да правиш". Това, което правиш, трябва да те прави щастлив. Има безброй хора, които вършат неща по принуда и това не им доставя удоволствие. Например - трябва да си избереш такава професия, че да не се натоварваш, а да те разтоварва. Трябва да работиш с усмивка и да харесваш това, което правиш. Лесна работа няма, но пък има интересна. Такава, която те прави щастлив. Нека да продължим с "нещо да обичаш". Самата дума "обич" за мен означава щастие. Да, наистина, според мен, точно това е щастието - просто да обичаш и да знаеш, че и теб някой те обича. Да обичаш на първо място себе си, а след това и хората, които държат на теб. Хората, с които се забавляваш, с които споделяте и радостни, и тъжни моменти. Но също така трябва и да обичаш нещата, които притежаваш - материалното. Това, което ни заобикаля е в центъра на нашето щастие. Стигнахме и до последния компонент: "нещо, за което да се надяваш" или както аз го разбирам "да имаш мечти". Като цяло, не само за да си щастлив са ти необходими мечтите, а просто за да оцелееш в живота. Въпреки че днес е много трудно да си мечтател, защото на всеки ъгъл има хора, които гледат да те сринат, но това не трябва да те спира. Трябва да имаш надежди, да знаеш, че можеш по-добре и да се надяваш да го постигнеш. За малкия си опит, който притежавам съм разбрала, че животът е прекалено кратък, за да се съобразяваш с всеки и за това трябва да правиш нещата, които смяташ за добре. Това, че някой се опитва да ти попречи да постигнеш поставената си от теб цел не означава, че трябва да спираш, а точно обратното - трябва да те стимулира да го направиш още по-добре. Малко хора мислят така, но все някога ще разберат, че дори и да не успееш да осъществиш мечтите си, трябва да се надяваш, че ще дойде денят, в който това ще се случи. Наистина, мен просто мисълта, че един ден ще мога да кажа "Успях, сбъднах мечтите си", та дори и само една, ме кара да се чувствам щастлива. А при вас не е ли така? Замислете се и ще го разберете, сигурна съм.  
    Като заключение от това, което написах, мисля да кажа, че човек сам избира какъв да бъде. Дали да бъде щастлив и пълен с мечти, които ще се постарае да сбъдне или ще бъде просто пионка в ръцете на живота изпълняваща едни и същи функции всеки ден, без никакви емоции! Ти решаваш!

© Мария Петкова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Първо за усмивката,която рядко я подаряваме на непознати-ако я подарим то ще е на някой празник.За мечтите- даже да е една и след като я реализираш да си поставиш втора,да те-мечтите са двигател за по-щастлив живот.
  • Много вярно!Ако човек няма за какво да мечтае, той не би могъл да върви напред, но според мен малко хора днес се осмеляват да го правят или го смятат за незряло поведение! Аз вярвам, че всяка мечта може да се реализира, ако я желаеш силно и се посветиш на нея.
Random works
: ??:??