Nov 14, 2008, 10:46 AM

Какво са за мен парите? 

  Essays
15023 0 0
1 мин reading

Знаем, че не би могло да има живот на Земята, ако няма въздух, вода, Слънце. Ако за миг всяко едно от тях престане да изпълнява функцията си, това ще доведе до гибелта на всички организми.
   С течение на времето към тази група от жизненоважни фактори, все повече се приближават й парите. Не са ли те тези, които днес могат да определят живота на хората. С тях можем да си позволим скъпото лечение, да си създадем дом, да се радваме на любимата храна, дрехи, телефони и т. н. т. В днешно време парите са тези, които изграждат самочувствието на обикновения човек, а не образованието. ’’Всичко се купува с пари, а това, което не може - с много пари.’’ Ето  я желязната мъдрост на човека от новото хилядолетие, решил на всяка цена да стане богат, да се измъкне от сивотата на безличието и да има право със силата на парите си да контролира ума, чувствата, живота и духа на по-бедните. Парите са ум- вярно е. След като природата не е била достатъчно благосклонна, трябва да се купува. Докато има с какво е добре, после истината е жестока и убийствена. На умните не им се налага да правят подобни разходи.  Има ли пари има и чувства - вярно е, но само ако чувствата са истински и останат същите дори и когато парите свършат. Парите са живот - вярно е, но какъв живот и до кога, никой не знае. Ако животът е пълноценен и изпълнен с любов към ближния, няма нужда да бъде поддържан с пари.
Парите са временна заблуда, те са като наркотик- когато ги имаш се чувстваш обичан, задоволен, а когато останеш без тях, отново си една малка частица от това което те заобикаля. Отново се връщам на темата за въздуха, водата, Слънцето, които имат голямо значение, но в материалния свят, който ни заобикаля, никой не се замисля за дребните неща.  Колкото и пари да имаш, ако дори и за миг изчезне въздухът, който дишаш, ставаш безсилен. Парите са средство за живот, но не и повод.

© Илина Савова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??