Sep 4, 2008, 3:25 PM

Кое е най-голямото богатство 

  Essays
24283 0 5
2 мин reading
 

КОЕ Е НАЙ-ГОЛЯМОТО БОГАТСТВО  

       Във всяко място на Земята има различни хора. Те се различават външно - по цвета на кожата, косата, очите, ръста, килограмите. Различават се и по религия, култура, традиции, обичаи и разбирания за света. Естествено, хората не мислят еднакво и това води до различни интереси и професии. В зависимост от всички тези индивидуалности всеки от нас има собствена представа за най-ценните неща на този свят, за най-голямото богатство.

         Не винаги, когато чуем "богатство", трябва да си представяме злато или пари. За мен богатството е това, което прави хората щастливи. За едни парите са най-голямото богатство. Други смятат, че любовта и приятелите са най-ценното в живота им. Трети се радват на своята външна или вътрешна красота. За други знанието или талантът им са всичко на този свят. Има една много голяма група от хора, за които най-голямото богатство е здравето.

         За мен също най-ценно е здравето. То е богатство, защото ни е дадено от Бог, защото не зависи от нас дали сме родени здрави или болни, и дали ще отраснем с връстниците си или в болница. Здравословният живот не е доказателство, че ще живеем дълго. Защото все още има болести, за които няма лек.    

         Не мога да отрека, че парите са важни за хората. Но те не могат да купят нито здравето, нито любовта, нито знанието. Те могат да ни осигурят материални неща и спокойствие.

         Приятелството и любовта също са богатства, които нямат цена. Робърт Луис Стивънсън е казал, че "Приятелят е подарък, който сам си правиш".  Човек се печели с характер, общи интереси и уважение.

         Външната красота също ни е дадена от Бог. Нея можем да поддържаме или променяме, но тя не е това, което ще ни направи красиви. Антоан дьо Сент Екзюпери казва: "Най-същественото е невидимо за очите". Най-хубавото, което има един човек, е вътре в него - обичта, състраданието, готовността му да помогне, липсата на горделивост и егоизъм.

         Заради всичко това аз смятам, че здравето е богатство. Когато човек е болен, той не може да работи, за да печели пари. Нито да учи, за да преследва мечтите си. Болният човек не търси компанията на приятелите си и дори не се стреми да поддържа външната си красота. И неслучайно, ние, българите, си пожелаваме да сме живи и здрави. Явно и предците ни са усетили, че здравето е най-голямото богатство.

© Мирелла All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Абе, Мими, от това събеседване се почувствах като инвалид, който предпочита компанията на Екзюпери.
  • Поздравления, такива мисли, а си само на 13!
  • тин, имаш право определено! благодаря ви
  • Да и аз бях чела някъде, че Екзюпери е казал така и напълно съм съгласна с него. Според мен (то е мое лично мнение и не задължавам с него никого), вярата, любовта и истинските духовни християнски ценности са най-голямото богатство. Ако вървим според тях, ще имаме другото богатство - здравето. Много интересно есе Предразполага съм размисъл...
  • кратко,но целенасочено!Браво!
Random works
: ??:??