Mar 18, 2007, 4:24 PM

Красотата в песента "Славки си рожби не трае" 

  Essays
7459 0 2
                                                Красотата в песента "Славки си рожби не трае"


       В песента "Славки си рожби не трае" красотата на девойката е изразена чрез много епитети и изрази като "там си я слънце съгледа, три дена,три нощи трептяло, трептяло не захождало" Въпреки грозното си име Грозданка е толкова хубава, че от всички девойки слънцето е избрало точно нея за жена. С ненадминатата си красота момичето олицетворява земната хубост на девойката. Затова, когато слънцето я вижда, то е запленено от нейната хубост, забравяйки дори да залезе.
       Красотата на земните девойки пленява дори митичните същества.

© Маринчетоо All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Това вече се учи по новата програма за 5 клас. Брат ми се мъчеше да сътвори нещо и краткият тукст тук му помогна. Днешните деца не разбират света на народната песен, той им е доста далечен, а и учителите не полагат много усилия да го доближат до техните познания и представи, да впечатлят децата, да ги запленят. Така в 5 клас се учат приказки, легенди, песни, които отдавна са спрели да впечатляват и интересуват насотящите мини тинита.
  • sesxx
Random works
: ??:??