Jun 12, 2019, 6:06 PM

Крилете на Духа 

  Essays » Phylosophy
1487 2 4
1 мин reading

 

        Необходимото – никога не ми е липсвало. Никой дъха ми да окове не би посмял. Достатъчна ми е глътката свеж въздух – дарът от надвисналите над мене сини небеса. Докато дишам – съм. И онзи ненадминат Художник ме кани и чака в платната свои – широки, пъстри, ярки. Ако се заседя само в червеното, вероятно ще са ми нужни нож, револвер или кинжал. Не знам защо железата да залюбя не успях и само в бързо топящото се Смисъла и Себе си откривам. Защо някои вечно са влюбени в птици железни с гърмящи крила и дъхът техен струи в дулата им огнени?

       Дали си има скорост своя Духът? Мисля, не е съвсем нелеп този въпрос. Стига да не мъкне Той  от карма поредна пак тежести греховни – на Его ненаситно охранените рожби.Тогава…Духът светлината сияйна догонва. А дали съпротивление и сила своя Духът има? Или го затлачват обстоятелства непредвидими? Съпротивление – не, но сила своя несъмнено Духът има. Питате как се измерва тя ли? С оптически уред? Не! Мери се с болката понесена от незаслужените рани.  И ако все още сме живи, и в тяло пулсира сърце неуморно и зрящо, то не значи ли,  че от тъпотията поредна святостта не помръква, не унива.

        Има неща, не се даряват. И да искаме. Свободата и щастието са неща  съвсем леки, невидими, но зрими. Предсказуеми са, желани,  дирени, ала почти неуловими, за сътворяване толкова трудни! Пера са  те – по крилете на Духа заякнал  – поникнали, израснали. С волята Негова над топящото са издигнати.

 

 Самадхи

© Гюлсер Мазлум All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Господин Станев, коментарът Ви е замислящ. Коя е мерната единица за духовния ръст на един човек /индивид, личност/ или за нивото на духовно развитие на една общност? Отговорът е многозначен и има отношение към морала и държавността. Не знам доколко имаме право изобщо да оценяваме нечие ниво на духовна чистота и извисеност, но съм съгласна с мнението Ви, че духовната нищета влече след себе си и недоимъка във всички останали сфери на живота.
    Защо сме най-бедната страна в Европа? Много съществен въпрос! Не защото сме некадърни, неможещи, причината е друга, трудна за осъзнаване. Насилствената смяна на имената на турците в България в началото на 1985 г. беше преди всичко държавна политика на БКП, но и войнстващият атеизъм донякъде има отношение към това. Май само като се научим да изразяваме и отстояваме позиция, има шанс за промяна, но колцина го могат? Благодаря Ви!
  • Продължавам да твърдя,че са малко хората в България които имат превес и са се осмислили духовно!Дали хората в литературните сайтове и сайтове с полезни духовни практики у нас са достатъчно мерило за духовното израстване на българското общество? Силно се съмнявам.При такъв висок процент на неграмотност,убийства, затворници и криминален контингент, корупция по високите етажи на властта...не ми се продължава!
    Що се отнася за Георги Господинов (когото лично ценя и познавам),че колко са такива които могат да бъдат оценени подобаващо?
    Ами този войнстващ атеизъм който наследихме,та стигнахме до там,че да прилагаме мерки от 17--18 век и сменяме насилствено имената на нашите сънародници с мюсюлманско вероизповедание?!Та дори и в бившия Съветски съюз, Горбачов и тогавашната комунистическа върхушка са останали възмутени от българските си другари!
    Ето защо сме и най--бедната страна в Европа, защото елитите в България не са успели да реализират свещеното право на българите да живеят по--добре!
  • Благодаря, г-н Станев, но според мен в сайта всеки творец изповядва искрено душата си, поне аз така го усещам. Не мисля, че имам много знания и опит и ще се аргументирам така: „… не знам повече за живота от вас. И с времето разбирам, че онова, което съм знаел като малък и вече съм забравил, е било същинско знание, знание през сърцето.
    Цял живот после, през книгите и опита с другите хора ние всъщност се мъчим да стигнем до изгубеното знание на детството.“ - Из Тържественото слово на Георги Господинов на дипломирането на випуск 2016 в Американския колеж, София.
    Съм и искам да си остана дете.
  • Прекрасна философска тема.
    Малко са тези хора, които изповядват душата си.
    Може би липсата на знания и умения практически да осмислят духовното?
    Без колебание: браво!
Random works
: ??:??