Sep 5, 2009, 12:09 AM

Където думите не могат... 

  Essays
8945 0 4
1 мин reading

  Думите! Те са тези, които ни помагат да изразим мислите и чувствата си. Те са тези, които разкриват емоциите и желанията ни. Хората вярват, че най-добрият начин да покажеш на човека отсреща чувствата си е просто като му ги споделиш. Диалогът винаги помага. Когато има разбирателство и обич или болка и тъга, думите са способни както да те утешат и да ти вдъхнат смелост и кураж, така и да те наранят по жесток и безмилостен начин. На пръв поглед изглежда, че думите са наша сила. Сила, с която имаме право както да радваме, така и да разплакваме хората. "Думата е страшно нещо" казва Йовков и е прав. На думи е лесно. Трудно е когато думите просто не идват. Когато няма какво да кажеш, когато всичко зависи от гласа на сърцето. Има случаи когато думите са безсилни. Случаи, в които каквото и да кажеш ще бъде безполезно. Случаи когато човек не се нуждае от разговор, а единственото, за което жадува е мил поглед, топла прегръдка, нежно докосване. Тук думите са напълно излишни, действията говорят сами за намеренията ни. С думи лесно се лъже, но погледа в очите и милия жест трудно могат да се преправят. Болката, сълзите, щастието, радостта-това са неща, които не могат да се опишат с думи. Те трябва да се видят и почувстват. Няма нищо по-ценно от това да видиш благодарността и гордостта в очите на близък. Любовта и верността от любимия човек, предаността на приятел. В такива случаи няма нужда от думи, очите и сърцето дават така нужната вяра и утеха. Не е важно какво казваме, а как го показваме и как го доказваме. Да, дори тук са нужни доказателства. Понякога няма толкова силни думи, с които да изразим това, което чувстваме. Понякога е важно само докосването. Докосването е грижа, любов! Докосване по рамото, нежна ласка, с която да накараме човека до нас да се почувства важен, обичан и ценен. Да разбере, че някой се интересува от съдбата му и, че е свързан по някакъв начин с живота. Не винаги думите са наша сила, не винаги са най-доброто ни оръжие. Един поглед от сърце, една топла прегръдка, могат да дадат много повече от всичките думи на света!

© Стефани All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??