Mar 26, 2007, 8:17 PM

Лъжа 

  Essays
26256 1 1
2 мин reading

В трудни моменти често се питаме кое да изберем - истината или лъжата, без да се замисляме за евентуалните последици от избора ни. Независимо от обстоятелствата, ние трябва да продължим да живеем - ако изберем истината, рискуваме да загубим всичко постигнато до този момент, но избирайки лъжата, ние се обричаме на сигурно разочарование, защото това само отлага тежкия удар във времето и ни кара да вярваме в нещо нереално. Лъжата е вид бягство към по-лесен и безпроблемен начин на живот. Чрез нея оставаме пасивни и виждаме нещата не такива, каквито са, а такива, каквито искаме да бъдат. Всичко е добре, докато един ден истината излезе наяве, а тя винаги го прави... тогава нямаме друг избор, освен да приемем ситуацията такава, каквато е. В такива моменти често ни се иска да върнем времето назад, да сме избрали верния път и да не сме наранили всички близки хора, на които държим и които обичаме, но обикновено е прекалено късно... Почти винаги чувството на страх ни води до приемането на дадена лъжа - че ще ни изоставят, че няма да ни обичат както преди, че истината може да разруши целия ни по нататъшен живот и това става, защото ние отказваме да се изправим лице в лице с нея, да преценим трезво положението и да изберем подходящ начин за справяне с проблема, вярно, че не винаги е толкова лесно, но поне трябва да се опита, защото когато сме сигурни в загубата, още преди да сме започнали дадена битка, то ние сме наполовина загубили! Разбира се, има и така наречените благородни лъжи, но според мен те трябва да се използват максимално рядко, само когато е абсолютно задължително, всичко зависи от конкретните обстоятелства. Иначе лъжата си остава нещо долно и низко, до което човек прибягва, когато няма смелост да поеме отговорност за собствените си постъпки и когато страхът му, че може да бъде отхвърлен, е по-голям от желанието да постъпи честно поне с хората, които го заслужават. В случаите, когато избираме истината, ние наистина рискуваме животът ни да се промени в нежелана от нас посока, но също така заявяваме, че всичко е в наши ръце - от нас зависи дали ще продължим напред, или ще се оставим на случайността. Истината е борба, а когато се борим, винаги съществува надеждата за победа, докато лъжата винаги е сигурната загуба. В крайна сметка изборът остава във всеки от нас - всеки може да загуби, но не всеки може да победи.

© Бети All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??