Oct 27, 2020, 8:22 AM

Приятелство между жена и мъж 

  Essays » Citizen
1657 4 31
2 мин reading

 

    Те са различни по пол и характер. Дори и по начина на живот. И така, докато се срещнат. Запознават се. Още в първите мигове от срещата, всеки от тях се чувства така, сякаш се познава с другия от много години. Започват да се търсят. Разговорите са непринудени. Говорят си на всякакви теми. И никога не им е скучно, когато общуват. Дори, когато са далеч един от друг, те чувстват, че са заедно. Не са си и помисляли за нещо по-различно от носещите уют и спокойствие приятелски думи. Споделят си неща, които жена с жена или мъж с мъж не могат. Дават си стимул и кураж в събития и важни стъпки в живота. Подкрепят се. И така, неусетно се превръщат в част от живота на другия. Денят им започва с "Добро утро!", завършва с "Лека нощ!", чуват се по телефона и с мислите си са заедно постоянно. Такива хора, обикновено са далеч един от друг, или най-малкото, не живеят заедно. При тях съществува душевната близост. Която е много по-силна от възможността да са физически заедно. Само една дума, може да направи денят им слънчев, дори в дъждовното време. Минават ден, два, месец. Дори година. Общуването им се задълбочава. Усещат, че не могат един без друг. Дори се появява ревност, макар и двамата да знаят, че това не е любов. Душите им се търсят. Сърцата им трепват при мисълта за вече близкия човек. Това се превръща в начин на живот. И всичко изглежда много добре, до момента, в който един от тях попита "Има ли приятелство между жена и мъж?".

Тънка е границата между физическото привличане и душевната близост. Трябва да обичаш много силно, за да оцениш душата на някой, който е привързан към теб. Понякога ти се иска да притежаваш и тялото на този човек, без да осъзнаваш, че щом е разголил душата си пред теб, то ти имаш всичко. Жената, а и мъжът започват да разсъждават по това, което се случва между тях. За единият, това приятелство е преминало в любов, а другият е с разбиранията си на идеалист за най-чистите отношения между жена и мъж. Скоро след това всяка дума, изречена в разговор, започва да носи болка. И отново, само двамата мога да си помогнат, това приятелство да се запази и да продължат да разчитат един на друг, защото щом две души са сродни, там няма място за трети човек, пред когото да се доверят.

Приятелството е доверие, обич и необходимостта на човекът да е нужен на някого. А това не са ли и отличителните знаци на любовта? Значи приятелството е любов, което свързва две чисти души, които в реалния свят живеят със съвсем други хора, отговорни към нещата от бита.

Приятелство между жена и мъж има и ще съществува. Защото две тела могат да заспят отделно, но сърцата не заспиват. А за душата няма разстояния. Тя прегръща сродната на нея и получава това, което може да се намери единствено в едно нещо на този свят.

В приятелството между жена и мъж.

 

Явор Перфанов©

25.10.2020 г.

Г. Оряховица

 

Разказът е от "Темата на Явор Перфанов"®

 

https://www.facebook.com/groups/1103111313382365

© Явор Перфанов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Аз много добре знам за какво говориш. Страхотно...Приятелството между мъж и жена е....най-висшата любов. Тази любов е безусловна и е любов, която се чувства със сърцето. Всичко друго е....обикновенно, познато, доскучава и е земно...Автора ме разбира какво казвам. Благодаря за усмивката, която се появи на лицето ми след прочита на тврорбата ти..
  • Накратко, изпихме едно кафе заедно. Хубав ден!
  • Много точно казано! За мен такова приятелство е много ценно. То е специално, и все пак приятелство. Много точно си го описал.
  • Кой заклеймява?! Общуваме си. Всичко е възможно, хората са различни.
  • Нека не заклеймяване или отричаме нещо, само защото не е "нашето" разбиране.
    Виждаме не, ами направо го "отнасяме" особено в последно време - как се промени животът ни,, и както все повече животът ни зависи от технологиите, така и е нормално и чрез тях и виртуално да търсим и намираме това, от което имаме нужда.
    Споделянето си е една немаловажна емоционална подкрепа (за което и ние сме тука например), така че каквото и да е - по-добре да го има!
  • Есетата се пишат за размисъл, а не за конкурси по хубост :Р
  • Ами ако ни няма, ще вземе някой, който е по средата, да се обърка и да повярва. Пък така може да избира. Или да хвърля чоп

    И най-вече, защото ги знаем нещата. Не е каквото да не сме се хващали за спасителното "хайде да останем приятели". Хубави са тези дискусии. Всеки с мнението и историята си. Почти като на сбирка на анонимните приятели
  • Повечето есета са си така. Озаглавени и нищо повече. Колкото да се избием отдолу, ентусиастите ☺️
    В крайна сметка, който иска да си орегулира движението от, към и по бедното си многопластово сърце. И да си калява ангелите. Аз не мога.
  • Авторът на есето е сложил едно широко заглавие, а под него един ограничен възглед. Все едно ни поднася огромна красива кутия, а вътре се търкалят две джаменки чукайки се ;р
  • Нормално ли е, човек да се бори с човешката си същност?! Целомъдрие, само приятелство, какво ще кажат другите, дрън, дрън. Живей, както ти се живее, леко и безгрижно, малко разумно, малко неразумно, и това е.
  • Моето IQ граничи с това, на човек с лоботомия, тъй че няма как да не изръкопляскам на Сенд. Или поне наполовина, защото нямам лоботомия, все пак
    Другото е плашило за гарги. Целомъдреното приятелство, ми е мисълта. Дори идеята за него.

    Дано пък сега да не обидя хората, които харесвам от време на време. Или това, което казват, ох!
  • Ох, ох, ох... Ако разумът надделяваше винаги, нямаше да има романи, поезия и изкуство. Щеше да има стерилитет. А това, че “Мъжът винаги може да задоволи нуждите си с която си жена поиска и обратното, няма никаква пречка в това“, си звучи като виц.
  • Майсторът е Тенев. А Маргарита, коя е?
  • Майсторе, "Майстора и Маргарита", само там може да си го прочел :р
  • Ми, то си е мъка, ако ангелите им са силни.
  • И тук грешиш, Георги.
    Но е безсмислено да давам лични примери, единствено хората, които ме познават, ще потвърдят, че в думите ми истината е на 100 %, другите ще тълкуват, както им изнася 😊
    Айде, засега толкоз, че трябва да бачкам 😋
  • Четох някъде, че мъж и жена останат ли сами непременно там присъства и дяволът.
    Възможно е приятелство между тях, ако ангелите им са по-силни.
  • Пепи, дадох го, като пример за духовен човек. Искаш да кажеш, че не е имал приятели ли? Аз съм сигурна, че е имал. Приятелството не прави полова разлика!
  • Ти пък, защо скачаш?!
    Другарувай си с жени, твоя си работа. Не съм цитирал имена, че да се засягаш.
    А приятелство между красива жена и умен мъж, е абсолютно невъзможно да се случи. Там има само дива любоффффф.
    Ако жената е умна, а мъжът красив, там вече, не знам какво става.
    Ако и двамата са умни, тогава си общуват само с коментари в “Откровения” и никакъв секс!
  • Георги, това беше брутално и грозно, отвратен съм от изразните ти средства!
    В този случай аз съм тъп, въпреки коефициент за интелигентност 146.
    Гризно прузвача, а да не се засегне някой, подигравателно!
  • Без да се обиждат хората и в кръга на шегата, мога да кажа, че е възможно само приятелство между мъж и жена, единствено, когато жената е много грозна, а мъжът е много тъп. При това положение, приятелството е гарантирано.
    Виртуалните изцепки не ги броя, в тях има гола показност.
  • Iskre, камъните са си в моята градина, блокирана съм от такива "приятели". Другите не ме интересуват в личен план, всеки според емоционалните си нужди и пълнежи е в нета и си знае себе си. Коментирах по темата.
    Ирке, като не "споделиш нуждите" му, последното е "нека да останем приятели". Сещаш се - резервен еариант. "И ти рано или късно ще дойдеш на моето"
  • Ирен си го е казала- желанието да правиш любов с тялото и душата на харесван човек.
    А особения момент "нека да останем приятели ", до който в едни момент се стига, а опре ли до там......забрави. Но това по-скоро в кръга на майтапа, че нещо много задълба темата, а хората лесно се обиждат, когато прочетат едно направо и две наопаки
  • Споделяне, взаимоподпомагане, допълване, съпричастност, уважение и доверие: качества, които нямат пол по принцип, но често се демонстрират и показват с някаква цел.
    От тук нататък да не повтарям ИРЕН и СЕНД.
    Демонстрации на такова приятелство пък особено виртуално са подкладени от глад за внимание и стремежът от себедоказване и избиване на комплекси, за което се сформира т.н. фенклуб, който да го ръкопляска и величае.

    Дядо Добри е неуместен пример. Той е живял и правил добро за хората не защото са му били приятели, а заради вътрешните си убеждения и разбирания.
    Няма как да наречеш "приятел" непознат човек, на когото си помогнал на улицата примерно.
  • Примитивизъм, Сенд, страдаш от примитивизъм Все пак сме духовни същества и не всички са загубили духовността си. Например дядо Добри, той какви плътски интереси е имал спрямо хората на които е бил приятел? Или той е правил добро само на мъже :р
  • Има само приятелство между мъж и жена в шестък. Ако се харесват, нормално е да се желаят и физически. Ако не се харесват, какви приятели са?! Дарина ми разправя фантасмагории, а аз трябва да се правя, че ѝ вярвам. Гаджето на повикване, е съвсем друго нещо! То не е приятел и служи за задоволяване на определени потребности.
  • Аз имам приятел с който сме пълни противоположности и изобщо не мислим един за друг по описания начин, чуваме се много рядко, Ноо всеки от нас има пълно доверие на другия и знае, че когато се наложи ще получи нужната подкрепа и всичко по възможността
  • Да, има такова приятелство, категорично!
    Казвам го от личния си опит на хетеросексуален мъж. Лично съм имал такива отношения с жени дълги години!
    Без сексуален елемент, да уточня.
    Но и знам, че са изключително трудни тези взаимоотношения, съдейки от наблюденията си. За мен лично, такива трудности липсват.
    Поздравявам те.
  • Приятелство има, но то свършва точно с НО.Щом с нея (него) споделяш най-съкровенното неизменно след време за единия това ще бъде любов.Сещам се за едно стихо от Валери Петров"За щедрите кръчмарки".Та общо взето по-раними са мъжете, но са и по-лесно забравими!
  • А бе... приятелства между мъж и жена съществуват, но... има едно , нооооо, а то е за това, че на определен етап обикновенно поне единият е желал и нещо различно от "само приятели". Може да се е случило това "нещо повече", може никога да не се случи, но все пак си мисля, че поне единият на даден етап е бил влюбен. И не знам, какво е това, което един мъж би споделил с "просто приятелка", но не и с приятел, но според мен една жена може да сподели със сестра си (истинска приятелка) на практика абсолютно всичко. Не разделяй приятелството от любовта. Любовта не е порива на плътта. Едни обичат, без да правят секс, други правят секс без да обичат... И изобщо не става въпрос само за някакви интернат "приятелства". А мечтата на голяма част от хората е простичка - да правиш любов с тялото и с душата си с един и същи партньор.
  • Не вярвам в приятелството между мъж и жена. Точно, защото са той и тя. А той и тя търсят повече от това, което намират в приятелствата си със същия пол. И не само го търсят, а дори и си го измислят, под даден предтекст. Може да се получи, а може и не. Все таки. Стремежите на плътта са не по-малко силни от тези на душите, без доза порочност. Но аз не вярвам дори и на това есе, защото ти също си противоречиш на няколко места. Което значи, че приятелство между мъж и жена няма. И, въпреки че често започва като такова, в крайна сметка идва моментът, в който нещата влизат в нормалния коловоз. Или се разбиват в първото срещнато дърво на пътя.
Random works
: ??:??