Jan 6, 2011, 7:32 PM

Щастието в живота 

  Essays
25130 1 2
2 мин reading

Всеки човек поне веднъж в живота си се е запитвал какво е щастието за него, защото ние разбираме, че перфектният живот е само илюзия, дори и упорито да се стремим към него. Материалните и духовните ценности играят важна роля в съществуването ни, но за съжаление в днешни дни по-скоро парите са фетишът за нас.

 

Главната цел в живота ни е да търсим щастието. Един от въпросите, които често си задаваме, е къде се крие то, но отговорите са многобройни, защото всеки човек има собствена представа за него. Във времето, в което живеем сега, хората са загубили вярата във всичко добро и единственото, на което се надяват, е следващият ден да е по-добър от днешния. „Единственият начин да бъдеш щастлив, е да обичаш страданието.“ — Уди Алън. Хората не си спомнят какво е истинското щастие. За тях материалното богатство застава на по-важна роля. Но дори с пари в днешния свят да можеш да си купиш слава, любов и други човешки ценности, с течение на времето ти ги изгубваш, защото не са истински. Човек иска да има това, което няма, защото си мисли, че ще го направи щастлив, но по този начин ние се превръщаме в егоисти, които мислят само и единствено за своите нужди, егоисти, които загърбват останалите. Опитваме се да намерим щастието някъде другаде, а не в самите нас, но това е невъзможно. Щастието прилича на чаша: колкото е по-блестяща, толкова e по-чуплива.

Но всъщност истинското щастие се състои в малките неща, то се крие навсякъде около нас, просто трябва да се замислим за ежедневието си. Всичко се състои в това да оценим нещата, които ни заобикалят. Понякога един жест на добрина - да дадеш на бедния трошичка хляб, те кара да си удовлетворен от мисълта, че си помогнал. Да споделяш дори и нищожното, което имаш с този до теб и да видиш истинската му усмивка, те кара да се чувстваш полезен. Съчувствието не е навредило на никого. Най-важното е, че щастието е единственото нещо, което човек може да раздава, без да притежава и ние, без да се замисляме, трябва при първа възможност да се опитаме да направим ближния си щастлив. Този, който е щастлив, ще направи и другите щастливи също. – Марк Твен.

 

За да почувстваме щастието и да му се наслаждаваме, трябва да го открием в самите нас. Трябва да разберем какво ни радва, какво ни кара да се усмихваме и вярваме в хубавите моменти. Трябва да не си губим времето в търсене, а в наслаждаване на хубавите и красиви моменти, изпълнени с щастие. Да бъдем щастливи зависи само и единствено от нас самите.

Жюл Ренар с право е казал: „Ако се построи къща на щастието, най-голямото помещение ще е чакалнята.“ Но най-важното е, че рано или късно ние ще стигнем до „залата на щастието”.

© Алексндра All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??