Feb 12, 2009, 6:25 PM

Вертикалност и Хоризонталност. Тояжката (пръчката), като средство за Служение. 

  Essays » Others
1527 0 0
3 мин reading

Вертикалност и Хоризонталност. Тояжката (пръчката), като средство за служение.

 

Вертикалността и Хоризонталността - това са две понятия, две реалности. Когато ние познаваме тяхната същност и естество, ще можем да си служим с тях.Ще можем да творим в ежедневието си свещения кръст на Атенон и Христос. Свещенният кръст на живота!

 

Вертикалността това е Светът на Правия - на Бога, свят наречен ПРАВ -  Божественият свят. Вертикалността е също така и оня свят, светът на предците; подземния свят, светът на огъня, на  Първобога - той се нарича НАВ. А Хоризонталността - това е светът на Явствеността, белият свят, ЯВ.

 

Яв, Нав и Прав - това са трите указани свята, понятия от Славяно-арийската културно-митологична традиция.

Нав и Прав - долу и горе са вертикалността  плюс Яв в средата хоризонтално - това е указания кръст.

 

Следователно, вертикалността може да се види и приеме като връзка между Подземния свят, Земята и Небето.

Небето - това са мислите, идеите, Провиденциалните сили, висшите сили, напредналите същества, безсмъртните човеци, Учителите, боговете.

Земята - това е Земният свят, ние, като физически същества. В по‑широк смисъл това е светът, където нещата стават, където се въплъщават. Това е светът на Приложността - градината на живота. Хоризонтална плоскост! 

Оня свят - това са Корените на нашия живот, нашите предци.

 

Когато Творим вертикалността, ние правим тази връзка между небето, земята и предците. Тогава духът ни е буден. Когато искаме да Служим на доброто, на чистотата, на порядъка, когато искаме да очистваме и да подреждаме мислите си, да подреждаме вътрешния си свят, ние трябва да творим Вертикалност.

 

Като имаме някаква тревога, е добре да застанем с тялото си вертикално, да започнем да мислим, да формулираме адекватна словестност - благоприятен модел, картина. Това е Вертикалност. Така ние служим на своето съзнание и на света. Ние така бдим нечистотиите да не замърсяват съзнанието ни и ноосферата**.

 

Когато човек прави разходка или пътуване, той може да служи на Вертикалността. Да носи пръчка в ръката си и скромно, недемонстративно да я носи в ръката си, до тялото с върха нагоре. 

И да я насочва в редки случаи и Хоризонтално, когато е необходимо (например като охранно оръжие към някое куче) и т.н.

 

Атенон**, наричан още Святогор, това е хилядагодишният Владика на гоите**. Той чрез свещта си символизира Вертикалното светене на слънцето. А камшикът му говори за земна власт и приложност, властта на светлия му разум.

 

Атенон

 

Гой** - това значи благословен човек, човек на съвестта.

 

Румен /Лесничея/                          

 

--

Ноосфера** - това е съвкупната благоприятна и неблагоприятна човешка дейност, съзнание и чувства. Сферата на човешкото разумно действие и мисъл.

 

 

© Леснич Велесов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??