Dec 11, 2020, 10:10 AM  

Вятърът на безветрието 

  Essays » Phylosophy
682 3 6
1 мин reading

Пристанището беше пусто. И някак си тъжно.

Старата шхуна -  с проядени от морски червей ребра, прясно боядисана в искрящо бяло и лазурно синьо  с бавно, мъчително скърцане се готвеше да отплува.

Към измамно изкушаващия, близък, ясен, безоблачен и същевременно безкраен хоризонт.

Малобройният екипаж спусна всички старателно закърпени платна, прегледа особено внимателно такелажа, просмукан със сол и мирис на море и изгреба зеленясалата вода от мухлясалия трюм.

Излъска до блясък и палубата от тиково дърво, която помнеше стъпките, усмивките, надеждите и неосъществените мечти на безбройните хора, преминали през годините по нея...

Всичко беше готово.

За последното безкрайно дълго пътуване към неизвестността, свободата и обречеността.

Индийският океан беше гладък като тепсия...

И примамващ със спокойствието и необятността си...

Но старата шхуна остана привързана към затрупания с боклуци кей. Старателно закърпените избелели платна висяха като пречупените криле на буревестник...

Нямаше вятър.

Безветрието се оказа дълго.

Почти като вечността...

Калкута/Индия, 2011 г.

© Dimitar Ikimov All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Сърдечно благодаря, дита!
  • Тъжно и истински красиво. Това дълго пътуване от тъгата към светлия и чист път. Хареса ми как е описана тази философска сентенция на живота!
  • Очень вкусно в Вашем океане!
  • А може би това е истинското пътуване
  • ГаляБорисова (Галя Борисова)
    разбрали сте за какво става дума. нямам коментар...
  • Красиво, малко тъжно и истинско като нещата от живота. Заглавието е много точно. То, само за себе си е философска сентенция, към която гравитира цялото есе!
Random works
: ??:??