Oct 14, 2012, 1:22 PM

За хората и мишките 

  Essays » Phylosophy
3192 0 20
3 мин reading

Откак съм се появил на този разноцветен свят, винаги съм обичал да чета! Тичах като хлапе до библиотеката ден подир ден и мъкнех какви ли не книги - приказки, разкази, чудновати истории за космически галактики. Съвсем скоро открих, че много ми е интересно да чета древна митология, защото всъщност там се крие цялата философия на човечеството. Тя е една галерия от всички възможни характери, истории, визии... абе с простичко казано - Съдби! Та нищо че не съм особено голям като годинки, с течение на времето придобих  увереността, че доста съм чел, а и доста разбрал от прочетеното.

 Един хубав слънчев ден (за да не почвам с " имало едно време...") открих в интернет пространството сайта "Откровения"! Казах си, че сигурно ще е страхотно да чета нещо от родни таланти, а също така и от съвсем обикновени хорица, които имат простичкото желание да изразят себе си в думи. Бях развулнуван, направих регистрация и започнах трескаво да прелиствам сайта...

Раздел "Поезия"- посеганх смело към него, убеден, че тука са най-фините душици, защото лично аз винаги съм се възхищавал на умението да напишеш  дори и две смислени рими, бидейки и до днес сигурен, че това не е дело за всеки простосмъртен.

Разбира се, очаквах да чета и силна и не до там впечатляваща поезия, че даже и да попадам на стихове, които не виждам къде им е поетичното! Очакванията ми бяха напълно оправдани. Това, за което не бях подготвен обаче (а и не знам дали някога мога да се подготвя за това ), беше грубият и на моменти вулгарен тон на коментиращите автори и читатели...

Млада и очевадно красива дама (независимо от мъничката снимка  на аватара) беше публикувала прекрасен и по моя преценка много фин стих. Коментиралите преди мен в болшинство бяха на същото мнение! Ярко вечатление ми направи един особено неприветлив коментар, съвсем не лишен от агресия и подигравка. Натиснах на името на въпросния автор и пред очите си видях симпатично, прилично изглеждащо младо момиче, което от горе на всичко пишеше много интересно! Попрелистих малко от поезията ù, доста обагрена в метафоричност и болка, и наистина бях впечатлен. После се върнах и разгледах останалите творби на първата красива дама, на която вече бях попаднал в началото. Стилът ù беше доста по-различен, от пръв прочит личеше, че има огромно и добро сърце, че пише, за да усетим написаното, че не украсява излишно и най-вече, че никак, ама никак не е лишена от талант.

Върнах се на коментарите. Нападките на смелата "авторка" срещу сравнително новата потребителка ставаха все по груби, звучейки повече от гнусно и абсурдно. Съответно нападаната публикуваща авторка беше прилично помолила тонът да бъде сменен и със съвесм човешки  думи бе провела своята защита като човек и автор.

Ще ме попитате: абе защо ни разказваш всичко това? Че то тука луди бол, хора всякакви! И сигурно ще сте напълно прави. Единственото, което аз не можах да си обясня, е защо има толкова завист в сърцето на един талантлив човек, редно ли е това, нормално ли е... Реших, че просто явно този ден някой е бил изнервен повече от необходимото, че стават такива неща и сигурно въпросната коментираща вече съжалява за твърде грубия си изказ и за това, че си позволява да съди и размахва пръст на куп талантливи хора, които явно тя просто не разбира!

Днес обаче видях, че нападките на въпросната дама към другото красиво и талантливо момиче никак не са престанали! Те са все така глупави, смешни и слабо аргументирани... просто злобни! И все по-малко пък разбирам защо бог е събрал таланта и злобата в едно тяло по такъв безполезен начин! Явно момичето с огромно самочувствие, натрупано от сравнително дългото ù прибиваване в сайта, има толкова нерешени лични конфликти, че цялата тая помия все пак трябва да бъде излята навън. И вместо да я обърне към себе си (което ще я саморазруши), тя я насочва към другите и особено към тези, които притежават всичко онова, което тя няма как да носи в душата си. Стана ми тъжно, а мислех, че тука ще чета поезия! Уви! Все така праисторически наивни и глупави сме, с все същата жажда за надмощие над другите, комплескирани, смачкани, играчи на дребно! До кога? Защо? Кому е нужно? Така ли се отстранява конкуренцията,  като чрез злоба и чернилка караш човека да спре да публикува, защото не иска да си трови нервите с глупоси.... Такива ли сме българите? Такава ли днес е талантливата българка? Нямам отговор, мили приятели (и непрители) , ако някой има, му се покланям! Аз явно още имам да чета...

 

 

(ЗА теб, мила приятелко! С моето огромно уважение за душата, която носиш, и умението на тия години да заставаш Над глупостта! )

 

 

© Адриан Стамболиев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да Тошко,няма лошо в това човек и да е красив, освен талантлив! Елена, хората на изкуството са чувствителни натури за жалост Радвам се ,че си ме разбрала!
  • Как попаднах на тази страница незнам,но...Усмихнах се разбира се и на есето и на коментариите.Ето как практикувам аз.Чета и дочитам само ако ми е допаднали,но никой не ми дава право да " режа от раз" твореца.Ако аз не съм се намерила в творбата му, то някой друг може да се открие ,затова не коментирам, но ако ми е допаднали,го правя с удоволствие и никой не може да ме обвини, че се надявам на автора.Та ние дори не се познаваме,защо трябва по този начин.Не стига ли ни,живота който живеем та да си създаване още напрежение.Познавам авторка,от откровения, която заради коментарии,беше започнала с антидепресанти,а тя е една от най талантливите автори, но това я накара да спре да публикува и на мене лично ми липсва на сайта.НЕКА НЕ СЕ СТИГА ДО ТАМ .С поздрав!
  • Μлого е важно авторките да са красиви и млади, нали?
  • Всичко има тука ,братче, аз писма нито чета,ни им отговарям! А и ние по простичките, не сме си платили ,за да трием!
  • Хехехе!
    Забава!!!!
  • Ама вие каква дружинка сте само:

    " Adri (Йордан ): 11-10-2012г. 15:01
    Агроном съм , доктор по растителна защита...ма си пиша от време на време
    Stambo (Адриан Стамболиев): 10-10-2012г. 17:57
    Хе,че ти ако верно си агроном, а като познавам Рали колко сериозна дама е сигурно знае какво говори,значи наистина си талант! Поздрави за разностранните ти интереси ,добър е стиха!
    Rali23 (Ралица ): 10-10-2012г. 08:18
    Да вземеш да четеш ей, Агронома! Хубаво е !"
  • Рали, Фабер е прав! Я драсни едно CV , че то тука откровенията минават повече на ниво "Клюки"! Нищо ,че отговорът как да се издигнеш над нивото "Дребна злоблива душица" си е ясен- или я носиш тая душица , или не! Щастието идва от там, че повечето даже не си дават ясна преценка за това какъв е вътрешния им свят.. Адриане, повече такива неща да не си писал, ей - ни от поезия разбираш, ни от " класа" в изкуството Хубав ви ден , и
  • Щом не сте актриса, да не сте пък сценографка ( "вадя хляба си на сцена"?

    "...щях още да съм на ниво "дребна злоблива душица"..."

    Апропо, бихте ли споделили Вашия опит в издигането Ви над това ниво за да можем - част от онези, които четем Вашите откровения (нали сме в сайт "Откровения" ) да се поучим!

    ПП Впрочем, само да не си помислите, че дотук аз имам някакви неодобрения спрямо личността Ви. Просто, не считам, че Вашата сила е в достатъчно добрата поезия.
    Поздрав!
  • Нито съм взирала себе си,нито съм актриса ! А Вие уважаеми Фабер, голям меценат явно,моля не обсъждайте личните ми качества ,без дори да ме познавате! Това се нарича елементарно възпитание! Всеки има право на изява, вашите също не са гениални,ако такива особи като вас са ме спирали по пътя ми в живота, щях още да съм на ниво "дребна злоблива душица" !
  • Rali23 (Ралица ): 15-10-2012г. 10:26
    "............ Даже мога да ти посоча определени особи от които да се учиш на изкуство! Аз цял живот вадя хляба си на сцена"

    Явно имаш себе си предвид!?... Предполагам, че си много добра актриса и по-добра такава, отколкото поетеса,, но дали Стамбо ще иска да го научиш на актьорско майсторство?
  • Влез в правия път ,момче! Даже мога да ти посоча определени особи от които да се учиш на изкуство! Аз цял живот вадя хляба си на сцена ,определно ако всичко това е писано за мен ,мога само да ти кажа : Мерси! Излишно е да си навличаш "неприятели" ! Просто си гледай кефа
  • хехе, Явно тука има някаква точна дифиниця за изкуство, с която аз не съм запознат Радвам се ,че има хора, които все пак разпознаха природата си по тия редове !
  • Е, как!... Я виж какво си написал:

    Stambo (Адриан Стамболиев): 17-09-2012г. 00:51
    "Ако кажа,че ми харесва...ще е малко! Много е добро,просто! и финалите ти винаги са наистина много силни! Поздрав,красавице!"

    "....става дума за чисти човешки отношения, имам право на свое мнение !"
    А изкуството къде остава?
  • Никого не превъзнасям, нито съм посочил име( странно как ти пък разбра за какво иде реч ) ! тук става дума за чисти човешки отношения, имам право на свое мнение ! На всички разбрали ме, благодаря!
  • Ммм даа... Ами свиквай. Хората на изкуството вкл. и поетичните представляват обществото, от което произлизат. Каквото обществото - такива и хората. А на поетите и поетесите нищо човешко не им е чуждо, защото са човеци - сиреч разумни зверове.
  • Стана ми интересно и направих малко проучване. Едно ще ти кажа, Stambo (Адриан Стамболиев)- щом като одобряваш и дори превъзнасяш така определено и категорично творчеството на уважаемата Ралица (имаща своите си добри достояния, в рамките напр. на собственото си естетическо пространство) значи си встрани от света на доброто изкуство. Засега съм почти напълно убеден в това.
  • Бравооо! За всички, които не мълчат пред простотията!
  • Още много ще видиш
Random works
: ??:??