Dec 11, 2014, 6:00 PM

Защо вече няма гаджета и любими, а само “приятели” и “приятелки” 

  Essays » Love
1502 0 4
1 мин reading

            Защо вече няма гаджета и любими, а само “приятели” и “приятелки”

 

  Тревога! Тревога! Спешно обърнете внимание на начина, по който си общуват хората!  Вгледайте се акта на наименуване между уж близките същества. Всеки си има “приятел” или “приятелка”, но никой няма гадже, любим или любима.

  Народът спря да обръща внимание на тези думи, и то не само на значението им. Вече дори самото  им произнасяне звучи на хората архаично, демоде. Смешно звучали тези думи. Смешно е станало и значението им. Откъде накъде ще наричаме половинките си любими? Та това е абсурдно в този век, в който всички се използваме до последно и се заменяме при първа възможност!

  Но тъжното е, че вече се позабрави и думата гадже, като се дава предимство на “приятел” или “приятелка”. А нима това не е страшно? Във всеки случай – не е случайно. Ако кажеш на някого, че ти е гадже, това означава, че все пак държиш на него/нея, както и че не го възприемаш като парче месо. Но не! В днешно време никой не допуска възможност за объркване – всички са “приятели” и “приятелки”. Това неофициално споразумение директно насочва сериозния човек към тъжната истина, че той не значи нищо за другия, както и че е просто един от многото безлични и леснозаменими приятели.

  Обобщено с други думи – вече интимните ни другари са само едни от многото ни безкрайни приятели, приятели мои.

 

 

© Галифрей Михайлов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Напълно си права, Насе. Права си, ако става въпрос за истинското значение на думата "приятел". Истинските приятели не са заменими. Но аз смятам, че това определение се използва изключително неточно. Вземи например Фейсбук. Хората наричат "приятел" кого ли не. Явно не съм се изразил правилно, но съм имал предвид и че думата "приятел" също вече не значи нищо. Но продължавам да твърдя, че тази дума има различно значение от "любим", "любовник" и производните им.
  • Приятелите не са "безлични и леснозаменими" както казваш ти! Кой както иска да нарича човека до себе си-важното е да е от сърце! Ако на теб гадже по-ти харесва-наричай я така за себе си и пред другите! Няма неправилно обръщение,когато обичаме някой.
    От горе написаното есе оставам с впечатлението,че едва ли не думата "приятел" за теб е безстойностна,празна и т.н.
    Не те критикувам,просто не съм съгласна!
    Аз лично за себе си обичам да наричам човека до мен "половинка"...
  • Зависи как го възприемаш ти самия. "Гадже" е циганьорско. А, когато кажа "МОЯТА ПРИЯТЕЛКА" означава, че това е момичето, което обичам, тя е не само любовница, а наистина партньор и ПРИЯТЕЛКА. Невиждам нищо подценяващо в това обръщение, а и не виждам значение...познавам хора, които са двойка и се обичат от много време и да не ти казвам какви обръщения използват помежду си, но се обичат и какво значение имат другите, нали?
  • На повечето от нашата възраст "гадже" звучи смешно и несериозно, и не го използват. Но "приятел" и "приятелка" вярно са актуални.
    "Любима" е именно обръщението, което ми идва отвътре да използвам и да се обръщам единствено към пленилата сърцето ми. Това е толкова силна дума! И романтична.. Явно някак си е още по-сладко, именно защото много рядко се среща.. Разбира се, говоря за сериозна и дълга връзка, платонична, душевна, интимна. Не за кратки забежки и увлечения..
Random works
: ??:??