Jun 25, 2022, 2:20 PM  

България никога не е била по-добре 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
394 2 6
4 мин reading

       Напоследък държавните медии /и не само те/, като оплаквачки на труп, се опитват да ни внушат, че България се намира едва ли не в безнадеждно положение и че българинът го очаква трудно и мрачно бъдеще. Тъй като тези медии не представляват за жалост самостоятелна и независима власт, каквато би следвало да бъдат по конституция, то следва да се отнасяме с особено висока доза критичност към техните целенасочени внушения. Причината е, че дейността на тези медии е изцяло под контрола на външни централи, които чрез тях прокарват пропагандната си линия у нас. Не е никак трудно да се досетим и кои точно са тези централи, възложили на тези медии почти истерично и изцяло подведено под общ знаменател, поведение. Формално различните медии, в проповядваното от тях си приличат като сиамски близнаци. От друга страна, ако те наистина бяха независими, то подобно явление нямаше да се наблюдава, най-малкото защото работещите в тях журналисти са различни хора, с вероятно различни виждания и идеологии. Тук няма да коментирам въпроса за това, кои са кукловодите на тези, уж различни, медии, превърнали ги в кукли на конци. Мисля, че и без подсказване интелигентният читател ще съобрази сам това.

      Навремето Лев Толстой, в знаменития си трактат "За живота" /"О жизни"/, говори за Разума като за най-висшето сетиво, ако умеем да си служим с него. Именно разумът е този, който по същество представлява нишката на Ариадна,

извеждаща ни от лабиринта на политическия Минотавър, в какъвто се е превърнал настоящият свят. И този разум, приложен в частност за РБ, сочи, че страната ни никога не се е намирала в по-добра политическа перспектива по отношение на бъдещето си развитие. Бъдещето на страната ни днес, в потенция, е по-светло от когато и да било. Вероятно ще си кажетe - този е луд. Но колкото и парадоксално да ви изглежда твърдението ми, ще се опитам да го мотивирам и онагледя. Бих помолил също компетентни астролози да направят хороскоп на РБ към днешна дата, за да се потвърди политическата ми прогноза.

       И в шахматната партия, както и в живота, е валидно учението на първия официален световен шампион по шахмат - Вилхелм Щайниц, съгласно което определяща за бъдещето на шахматната партия е единствено позицията на дъската. Тя се диктува от наличните върху дъската силни и слаби полета за всяка една от страните, от наличния ресурс на тези страни и от възможностите им за активност. Другояче казано, тя се определя от определено количество трайни фактори, които веднъж възникнали не зависят повече от шахматното време. Вашия противник може да е комбинационен гений, той може да е дори самият Господ-Бог, но ако позицията му има повече слабости от вашата и вие  владеете изкуството на играта, той е обречен на загуба.

       А сега да пресметнем позиционната даденост на РБ към настоящия  момент.

       Големият кален поток от политически въжеиграчи и техните изкуствено създадени партии за лов на риба в мътна вода, се оттича безвъзвратно към канала. Примери:

Коалиция "Демократична България", възглавявана от Христо Иванов - човек с върл комунистически произход и партниращият му служител на ДС - ген.Атанасов - политически сили изчегъртали сами себе си;

ИТН на Слави Трифонов - партия изчегъртала сама себе си;

ПП - все още не политическа партия, а по-скоро политическо движение, компрометирано от двама псевдополитици и негови лидери, които сякаш играят на играта "Тука има, тука нема". Това движение е на път да изчегърта само себе си, но за разлика от предходните две партии в него има някакъв бъдещ политически ресурс, ако двамата му настоящи ръководители бъдат бързо отстранени от постовете им;

"Изправи се БГ ние идваме" - бивша партия с маргинални водачи, които вече никога няма да стъпят на висок политически подиум;

БСП с Корнелия Нинова - очевидно ретроградна партия, в която бързо следва да бъде отстранено изцяло настоящото ръководство, започващо война дори с президента.

       Цитираните по-горе политически субекти се бореха само за едно - да се докопат до прословутите 13 милиарда евро от ЕС. За целта те бяха готови на всичко и разиграваха истински политически цирк с популистки фойерверки. Но не постигнаха целта си, а се провалиха с гръм и трясък, защото изходната позиция не беше в тяхна полза и не позволи, за щастие на целокупния български народ, тази меркантилна цел да бъде постигната. Законите на играта ги превърнаха закономерно в мръсна политическа утайка, която ще се оттече към канала.

 

Вие ми кажете, не е ли щастие за нашия многострадален народ да се освободи накуп от тази политическа шлака, която битува вече десетилетия след демокрацията в обществения ни живот. Ще ви го кажа директно - това е все едно да удариш шестица от политически тотализатор! Българският народ трябва масово да ликува и пирува в чест на това събитие.

 

За щастие на българите остават два трайни политически фактора с позитивен знак, които са свързани тясно с европейската ни и атлантическа ориентация. Това са ГЕРБ и ДПС - гаранти за необратимостта на демократичния процес в страната ни. Много ми се иска към тях да се добави и една реформирана БСП, без Корнелия Нинова и нейните фантомаси. И тази реформирана БСП също да стане гарант за демократичното бъдеще на нацията ни, в пределите на ЕС и в НАТО. Този евентуален равностранен триъгълник е предостатъчен, за да се превърне в гранитна основа и гарант за светло бъдеще на българите. И дай боже това светло бъдеще да се случи най-сетне на обезнадеждения български народ.

     Що се касае до партия Възраждане, то в нея има някои позитивни моменти, дотолкова доколкото тя ще играе ролята на бъдещ коректив на всяко едно управление. Но българите никога не са били крайни националисти по природа и от казуса Сидеров ние вече знаем, че подобни формации не ги очака бляскаво бъдеще.

 

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Почти с всичко съгласен, но и ГЕРБ, и ДПС са далеч от идеални. Но вече в сравнение с безумните действия на другите описани, изглеждат повече от приемливи. В края на краищата, с това разполагаме...
    И е крайно време да се ограничи намесата на Резидента навсякъде. Да бъде натирен, където му е мястото, като представителна фигура, а не да се занимава с промосковски политически проекти с мисълта от Радев да стане Мадурадев, тоест да заграби властта и да стане диктатор.
  • Отговарям с 3 линка за всеки случай, не искам да коментирам повече.
    https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/10882020
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/02/20/4312453_kushtata_v_barselona_koiato_borisov_niama_a_vsichki/
    https://www.clubz.bg/124193-ispantsite_za_kashtata_v_barselona_zameseni_polititsi_podozirat_prane_na_%E2%82%AC_5_mln
  • Благодаря за коментарите, Миночка, Георги, Красимире!
    Красимире, мафиотска партия е БСП. Виж какъв хотел има лидерката Корнелия Нинова:

    https://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/ninova-s-khotel-za-desetki-milioni-evro-na-khalkidiki-430551.html

    А то да беше само това! Не съм видял досега хотел на Бойко Борисов. Ще те помоля да ми отговориш тук с линк за такъв. Кюлчетата, Красимире, си имат номера сложени от БНБ и те се виждат съвсем ясно на снимките с тези кюлчета. По тези номера БНБ може незабавно да каже името на притежателя на тези кюлчета. Отговори си сам, защо Бойко Рашков вече цяла година не може да получи тази информация от БНБ. Не виждам връзката на КТБ с Бойко Борисов. Както вероятно знаеш, Цветан Василев - един от виновниците за фалита на КТБ,
    е голям враг на Бойко Борисов.
  • Относно ДПС и ГЕРБ не съм съгласен с теб. И двете партии са по скоро мафиотски структури с Кръстник начело. Виждаме Росенец, виждаме Пеевски и Доган, Лукойл, кюлчета в спалнята на ББ.... Не видяхме къде изчезнаха парите за пътища, по познатата схема по която изчезнаха и парите на КТБ...
  • Споменаваш медиите. Снощи оня глуп... Диков рече, че е нормално някой отвън да плаща на политици и медии. Защото - глобализъм.
    И хич не се сеща, че се плаща за запазване на чужди, а не наши интереси.
  • Подкрепям казаното от теб, Младен, ти следиш политическата ситуация в страната и вземаш дейно участие с анализи, от които имаме нужда. Вярно е, че положението никак не е розово, но се надявам, този път да си дойде всичко на място. крайно време е, този народ да се успокои и да му се вдъхне кураж! Поздравявам те!
Random works
: ??:??