Jul 3, 2006, 8:37 PM

Дали наистина всичко беше сън... 

  Prose
1588 0 4
2 мин reading

Стоях в стаята си, отново в хаоса, който оставих предната вечер, гледах стената... Опитвах се да различа фигурите, оставени от мазилката - дървета, птици, цветя... Гледах, но не виждах нищо - просто бяло! В един миг, докато си мислех изведнъж сякаш пропаднах, падах и всичко се променяше -леглото се превърна в мека зелена трева, столът в безформен храст, шкафът в малко дърво, всичко около мен беше зелено, живо и някак неестествено, дори плашещо. Слънцето едва, едва се прокрадваше през листата и хвърляше... Зелени лъчи.

Започнах да тичам и в един момент пред мен се издигна отново бялата стена, този път много по-голяма, по-релефна, вече виждах фигурите, различавах всяка една подробност. Всичко беше в тази стена! Виждах в нея началото, виждах смисъла, но не го разбирах, хората, животът, виждах всичко и то бе реално и отново някак плашещо. Духаше вятър, но листата не се поклащаха, вятърът беше в мен, беше в душата ми, обръщаше всичко вътре в мен, представите ми за света, всичко, което бях изградила в главата си се разруши за миг,само при поглед към тази стена. Всички чувства бяха заместени от нещо ново, нещо, което ме разкъсваше, объркваше и връщаше  все по-различна. Отново пропаднах, но този път сякаш нещо ме привличаше, дърпаше ме, озовах се в стената, аз бях бяла, бях релефна, докоснах се, но не усетих нищо, започнах да вървя, виждах гледки, за които едва ли някои е знаел, че съществуват, животни, същества, планети. Тогава се замислих: ,,Защо, защо аз? С какво съм по-специална, не съм искала да виждам това, сега защо да живея като знам за какво е даден животът, защо да вярвам в нещо като знам, че няма смисъл, защо?!''.

Къде бях попаднала - това реално ли беше, аз бях бяла, разглеждах живота и тогава отново пропаднах. Този път видях себе си в леглото, сякаш се гледах отгоре, вече нямаше зеленина и тогава... се събудих!

Сърцето ми туптеше толкова силно, станах и тогава видях частиците от мазилката, падащи от пижамата ми.

Дали наистина всичко беше сън...

© Мариела Павлова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Мели, здравей ! Аз съм Леа(колежка съм на Стефан)... Като коментар за теб,мога само да кажа: Искам да те познавам! Ти си творец в душата си, което говори за съзидателна личност....
  • Лелееее...сега ще ме е страх да заспя!Много е силно, поздрав!
  • Явно все пак се успяла да публикуваш.
    Поздрави за разказа, хареса ми.
  • Настръхнах...
    Меллисса,поздравления!
    Прекрасен!
Random works
: ??:??