Dec 21, 2007, 12:16 PM

Дечицата на мама 

  Prose » Humoristic
2072 0 23
4 мин reading
 

 Дечицата на мама

 

Две дечица имам, момченца, да са ми живи и здрави, но що нерви са ми скъсали, мани. Уж са от един баща и една майка, нищо общо. Когато ходех на родителска среща на големия, учителите само го хвалеха. Да ти е кеф, че си му майка. Класната все повтаряше: „Ако всички деца са като Вашия син, в училищата нямаше да има проблеми!"

На една среща учителката по музика се оплаква, че почти целият клас, с малки изключения, има двойки. Ставам аз и я моля да ни каже на какво да наблегнем, за да си поправят децата оценките. Да не бъде толкова строга, защото са спортисти и понякога от тренировки направо отиват на училище. Тя ме попита:

  • - Вашето дете каква оценка има при мен?
  • - Отличен.
  • - Това исках да ви кажа, който иска - може.

Голяма грешка направих, че отидох неподготвена на такава среща на малкия син. Аз съм свикнала да ми говорят само хубави неща и да се гордея, демек каква готина родителка съм. Защо не пратих съпружеското тяло, просто се чудя. Късметлия си е той, случи на жена. Тя ходи на децата му по родителските срещи.

Минават учителите и питат: „Вие на кого сте майка?" И аз усмихната казвам; „На Сашко!"

  • - А, на Сашко?! Така, той ми разваля дисциплината. Пуска разни шеги и целият клас се залива от смях, а като го вдигна на дъската - нищо не знае. Поговорете с това дете.

Щях да получа удар, но се стегнах, само защото ми се искаше преди това да му извия врата. Следващият учител ме пита за името на детето и аз тихичко отговарям през зъбки, надявайки се да ми отговорят тихо, но не.

  • - А, за Сашко... И същият текст. Как не полудях, още се чудя. Добре, че зад мене седеше майката на Гошко, да е жив и здрав.
  • - Гошко, няма такова дете. Трябва да се вземат много строги мерки. Той се бие, отговаря, просто е много страшно положението при него.

Аз си свикнах и ми беше все едно. Значи имало по-зле и от моя Сашко, слава на Бога. Само това го спаси да не го утепам.

То на тоя Сашко му тръгна от детската ясла. Отивам да си го взема след работа, него го няма. Как го няма?

  • - А, той май е при директорката. Те всички много го обичат и само го мачкат. Сега ще го доведа.

Е, нема що. Разглезиха ми детето.

Той беше сладко бебче. Не, че другите деца не са сладки, но той беше отвратително сладък.

Отиде на детска градина. Учителката се влюби в него и ме моли да го вземе да спи у тях.

  • - Ма ти си взимаш белята с това дете. То се прави на тихо и скромно и после ти се качва на главата. Мани, бегай далече.

В първи клас учителката ми казва:

- Много говори в час.

- Ами, карайте му се!

- Не мога. Аз тръгна към него да му направя забележка и той като ми се усмихне с тази чаровна усмивка и аз забравям за какво съм тръгнала.

- И у нас е така, аз разчитах на Вас. Изпускаме детето, с него трябва крути мерки да се взимат, докато не е станало късно.

Та се стигна до тази двойка, която му написа математичката и го остави на поправка. Отивам в училище и право при нея.

  • - Вие ли сте учителката по математика, дето остави сина ми на поправителен?
  • - За кое дете ме питате?
  • - За Сашко от шести А клас.
  • - Да, но той наистина нищо...
  • - Моля Ви, спрете! Дошла съм да Ви благодаря.
  • - Моля?!
  • - Да, точно това, което чувате.
  • - За пръв път ми се случва такова нещо. Аз мислех, че ще ми вдигнете скандал...
  • - Аз съм толкова щастлива, че Вие сте го уплашили и той сега решава задачи от сутрин до вечер, защото знае, че може да го оставите да повтаря годината. Благодаря Ви, Вие успяхте!

Цяло лято решава задачи и познати ме питаха:

  • - Синът ти в математическата ли ще кандидатства?
  • - Каква математическа, на поправка е.
  • - Верно ли?
  • - Не, просто обичам черен хумор.

Така я беше научил тая математика, че после имаше само шестици и ми казваше:

  • - Много са лесни задачите.
  • - Така ли? Само дето някой трябва да ти виси над главата. Знаеш ли, че пропуснеш ли един урок, е фатално? И знаеш ли, ако не бях аз, колко пари трябваше да дам за частни уроци?

После събирал пари и ми купи палто от зайче. Продавачките с умиление ми разказват какъв прекрасен син имам. Как им разказвал, че мечтата ми е да имам бяло кожено палто. Не им казах защо е толкова миличко това ми детенце, за да не се излагам.

От тогава, тръгна ли за родителска среща, го питам:

  • - Имаш ли двойки, неизвинени отсъствия? С дисциплината как сме.
  • - Всичко е шест.
  • - А да видиме!

И за всичко са виновни жените. Те разглезват момчетата още от малки, после реват от тях. Как не му се падна един учител да го тури на място, чаровника му с чаровник?!

 

 

 

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ще бъде интересно, Елена!!! Ще чакам!
  • Отидох на гости на моя приятелка. Детето й беше малко и разглезено и тя си го знаеше. Изненада ме когато каза на детето си:
    - Внимавай, тази леля е учителка.
    Това изречение се променя при по-големите деца с:
    - Внимавай, тази госпожа е учителка по математика.
    Смятах, че не е педагогично да плашиш децата си с учители, пък било то математици. Но след време, когато станах преподавател в институт, нямах проблеми с държането на студентите, макар че гласът ми беше тих. Всички ми се виждаха възпитани. Добре, че не знаеха, че съм и македонка. Сигурно щяха да заекват. Е, разбира се има и една граница, която те знаят, че не трябва да преминават и на това се надявах.
    Трябва някога да ви разкажа някои спомени за моите студенти.
  • Криси и мене ме гушкат...като им давам пари. Танче, отлична ли, питай ги тях?! Интересно ми е какво ли ще кажат. Аз добра майка, ти Ангар отличен баща, така сме тук, все отличници сме се събрали!!! Вече тръпна в очакване, Анетче!!!
  • Същата ситуация като с моите две мъжки отрочета.
    През цялото време имах чувството, че сценарий направен по живота си чета. Да са ни живи и здрави и да ни ядосват понякога по малко, пък другото... здраве да е.
    Преди месец бях на една среща, за която може би ще разкажа подробно друг път, но краткия извод от нея е - Не им е никак лесно на по-малките да са по-лоши, тежка задача носят на крехките си рамене.

    Поздрав и усмивка.
  • Децата й - за слава и за чест! На тази майка аз й слагам шест!
  • хях Много ме накефи това разказче!Отлична майка си!
  • Да са ни живи и здрави, Светлушке!!! Аз още си гушкам сина, нищо, че е дърто магаре Целувки!
  • Да са ни живи и здрави, да са ни радост и гордост!!! Понякога ни ядосват, но много мъничко, а ние за това сме майки - да прощаваме. Под секрет ще ти кажа, Магдаленче, че тук не прекрасни няма. Всички се събрахме от хубави по-хубави. Какъв късмет, а?! Пу, пу да не са ни уроки!!!
  • Да са ни живи и здрави децата, наши са си, с майчин аршин сме ги мерили!Най-хубави да са и най- лични!Браво Светлина! Мъжка майка,
    на две момчета, от две страни я пазят! С много обич за теб, прекрасна.Видях те на снимките , страхотна си!
  • Да са ни живи и здрави децата, Танче! Другото са бели ядове. Мариолче, благодаря! И да ни ядосват са си наши и си ги обичаме.Благодаря ти мила Джейни! Дарче, верно какво беше това родителска среща?! Може и без тях понякога, я. Благодаря Григорий! Анета, те нека са си чаровни! И то какви - наши!!! Да са ни живи и здрави Ице, всичко друго се оправя!
  • Нинче, това наистина е най-важно, благодаря! Благодаря ти Анна! За Креми усмивки! И за теб, Деси! И ти си сладурана!!! Май, май си е истина, Ани! Пепи, много късмет и на теб! Киренце, аз съм решила да ти намеря нещо подходящо, разпитвам, така да знаеш! Щелувам те и те прегръщам!!! Ани и от мен усмивки!
  • Светле, като те познавам, няма на кой друг да се метнат сладки и чаровници. Нека са ти живи и здрави!!!
    Поздравления!!!
  • Ех, колко ми е познато
    Е, моите са момичета, но не е по различно.
    Абе, нека са живи и здрави децата. То и ние не сме били по различни.
    Да им показваме по-честичко, че ги обичаме, пък нека са си чаровници.
  • Светле, нека всичко да ви е на шест! Поздрави
  • Да са ти живи и здрави!
    И ти,за да ти се радват много дълги години!
  • Хубаво ми е да съм мъжка майка, сякаш
    животът посрещам по мъжки, после ще му мисля!
    Не могат да бъдат еднакви синовете ни,
    но аз ги приемам и меря с един аршин!
    Весела Коледа Светле!!!
    Жива и здрава бъди и пак хубави творби, без които не можем!!!
  • Светле ,все едно че разказваше моята история.И аз с двама сина.Единият отговорен отличник,другият чаровен безотговорник!
    Малкият е вече на 18,но не ме питай, от кога не съм ходила на родителска,по понятни причини. И класната му ми вика,нямам сърце да му се скарам на твоят син. Психоложска!


  • Епа Светле светле убава, сладка си и убаво пишеш отгоре на всичко.
    Па защо аз не срещна некоя като теб такава сладичка и убава, оти ти си единствена и съм щастлив, че те познавам.
    Целувки и прегръдки мила.
  • Може ли да се запозная с тоя чаровникСветланка,много готина,брей!Много късмет на семейството!
  • Страхотен финал!
    Ама то май си е така и аз имам един Сашко, с хубави очички, дето все му се възхищават!
    Браво!
  • Сладурана си ти!
    Поздрави!
  • Много ми хареса, а казаното във финала съм напълно съгласна! С обич. Ани
  • Нека да са отличници в живота!
    А ти си прекрасна майка!
Random works
: ??:??