Feb 13, 2021, 7:41 AM

Другата 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
424 1 6
1 мин reading

Колоната бавно се точеше по калния път. Катафалката подскачаше по камъните. Зад нея приведена вървеше съпругата, подкрепяна от двете си деца. Синът нежно прегръщаше майка си, сякаш да я предпази отстраданието. Пред очите му се нижеха картини от съвместния им живот. Хубаво семейство бяха - ето баща му се прибира, нарамил голяма елха - Коледа е и малката му сестричка иска голяма, жива елха. А тати винаги изпълняваше желания. Погледна майка си- хубава жена беше. Помнеше танците им-малък беше, тънкото й кръстче, ръката му около него, сияещата й усмивка- накъсани фрагменти от рдин отминал живот... Усети потръпването на раменете й и видя извърнатата й глава. Сякаш беше усетила нещо. Там в края на колоната сама вървеше тя - другата. Беше неотлъчно до тях-ням свидетел на хармонията и щастието им.Обичаше го тайно, обичаше го тихо. Беше приятелка, изповедница-просто беше другата...И днес пак беше с тях, отново свидетел, този път нараздялатаим. 

           Съпругата пусна ръката на сина си,обърна се и закрачи срещу хората с невиждащи поглед.. Спря се при нея и каза:

 

           -Благодаря ти, че си тук, че си го обичала, прекланям се пред безусловната любов, която можеш да изпитваш! Твоето място е до мен!

 

         После бавно я поведе напред...

 

© Дафина Николова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Не става ясно. А ако това е идеята, първо, не е пресъздадена, щом се налага да обясняваш на читателя какво е писано, и второ - преекспонирано. Това не е безусловна любов
  • Може би не става ясно, но разказа е за безусловната любов, тя никога не му е била любовница,а е посветила живота си на него обичайки го платонично и хранейки се от тяхната любов. Да такъв филм няма в живота,но това е просто измислица.Благодаря,за коментарите.
  • Идва ми малко в повече драмата и снизхождението. С две думи, такъв филм няма.
  • Изненадващо е, че жената се обръща към любовницата и дори й благодари...
  • Благодаря!
  • Приятно.
Random works
: ??:??