13.02.2021 г., 7:41 ч.

Другата 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
511 1 6
1 мин за четене

Колоната бавно се точеше по калния път. Катафалката подскачаше по камъните. Зад нея приведена вървеше съпругата, подкрепяна от двете си деца. Синът нежно прегръщаше майка си, сякаш да я предпази отстраданието. Пред очите му се нижеха картини от съвместния им живот. Хубаво семейство бяха - ето баща му се прибира, нарамил голяма елха - Коледа е и малката му сестричка иска голяма, жива елха. А тати винаги изпълняваше желания. Погледна майка си- хубава жена беше. Помнеше танците им-малък беше, тънкото й кръстче, ръката му около него, сияещата й усмивка- накъсани фрагменти от рдин отминал живот... Усети потръпването на раменете й и видя извърнатата й глава. Сякаш беше усетила нещо. Там в края на колоната сама вървеше тя - другата. Беше неотлъчно до тях-ням свидетел на хармонията и щастието им.Обичаше го тайно, обичаше го тихо. Беше приятелка, изповедница-просто беше другата...И днес пак беше с тях, отново свидетел, този път нараздялатаим. 

           Съпругата пусна ръката на сина си,обърна се и закрачи срещу хората с невиждащи поглед.. Спря се при нея и каза:

 

           -Благодаря ти, че си тук, че си го обичала, прекланям се пред безусловната любов, която можеш да изпитваш! Твоето място е до мен!

 

         После бавно я поведе напред...

 

© Дафина Николова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не става ясно. А ако това е идеята, първо, не е пресъздадена, щом се налага да обясняваш на читателя какво е писано, и второ - преекспонирано. Това не е безусловна любов
  • Може би не става ясно, но разказа е за безусловната любов, тя никога не му е била любовница,а е посветила живота си на него обичайки го платонично и хранейки се от тяхната любов. Да такъв филм няма в живота,но това е просто измислица.Благодаря,за коментарите.
  • Идва ми малко в повече драмата и снизхождението. С две думи, такъв филм няма.
  • Изненадващо е, че жената се обръща към любовницата и дори й благодари...
  • Благодаря!
  • Приятно.
Предложения
: ??:??