Nov 27, 2010, 2:36 PM

Думите 

  Prose » Others
741 0 3
1 мин reading

 

 

Красотата на думите е всепоглъщаща. Тяхната сила завладява сърцето, окупира мисълта. Излизат през нечии алени устни и започват да текат като малко поточе в гората. Игриво ромолят в ушите. Гъделичкат суетата,  галят самочувствието и си играят със сетивата. Извисяват духа до луната и звездите и го понасят по небесната синева. После бурно го хвърлят в морето и започват да го блъскат насам и натам с пенливи вълни. А най-накрая го оставят из златните класове на някоя поляна, галейки го с топлите лъчи на слънцето под звуците на славеева песен. Това за мен са думите. Но когато настъпи мълчанието, небето, морето и поляната се размиват, славеевата песен се превръща в мираж. Илюзията е вдигнала памучната си завеса и под нея грозно се кланя реалността. А тя е жестока. Дните се превръщат в удари на камшик – един след друг нанасят дълбоки рани върху свежата плът. Тиктакането на часовника съдира душата. Тя се свива в ъгъла като малко детенце, страхуващо се от тъмното. Плаче за нощна лапма, но крушката е изгоряла.

Думите са красиви. Да, така е. Ала тяхната красота не може да подмени изгорялата крушка. Само действията могат. Затова, когато чуя любовно обяснение, аз не го приемам на сериозно, но когато го видя, тогава знам, че е истинско.

 

© Любена Стоименова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И не всички думи са истински. Залагам на действията, защото в тях поне има повече усилие отколкото в думите. Мога да кажа без никакво усилие " Обичам те!", но по-трудно е да го докажа. Ако трябва да залагам на думи или действия, залагам да действията! При тях винаги трябва да вложиш нещо повече от себе си, отколкото при думите.
  • Както се казва - "Око да види, ръка да пипне..."
    "Думите са красиви. Да, така е. Ала тяхната красота не може да подмени изгорялата крушка. Само действията могат. Затова, когато чуя любовно обяснение, аз не го приемам на сериозно, но когато го видя, тогава знам, че е истинско."
  • Не всички деиствия са истински...
Random works
: ??:??