Jun 9, 2016, 6:15 PM

Е, да те запозная ли 

  Prose » Narratives
873 0 0
4 мин reading

          Тя ли? Тя е от онези – безплатно красивите. Без нужда от грим или старание. Красотата й идва някак  естествено – отвътре. Но пък това е само повърхността. И далеч не е най-интересното.

          Тя обича приключенията. Не ги търси. Те сами я намират. Едно е сигурно обаче – с нея никога няма да ти е скучно.

          Създадена е да изпъква, но някак случайно и съвсем не нарочно. Огънят в косите й се забелязва от далеч – „Целуна ме слънцето” – така ми каза веднъж.  Но огънят в очите й е по-силен. Това е първото, което ще забележиш у нея. Можеш с месеци да се чудиш, с какво този поглед е по-специален и защо не можеш да си го избиеш от главата. Нека ти спестя времето – любопитство. Любопитство към всичко и към всеки. А ако си късметлия и събудиш любопитството й към себе си и теб те очаква приключение.

          Някога срещал ли си момиче, което не е предубедено, което никога не съди? От нея няма да чуеш забележки или злобни подмятания. Когато тя не харесва нещо, просто го подминава. И толкова! Не поглежда назад.

          Тя няма тема. Ще ти отнеме години да я изучиш и накрая пак няма да си я разбрал напълно. Просто не е точна наука. Не можеш  да я обхванеш в някаква си рамка. Не се и опитвай даже! Ще я счупи!

          Цветна е. Като екзотична птица. И също толкова свободна и независима. Да я опитомиш ще е жалко. За света ще е жалко. За теб също. Когато й се лети, остави я да полети. Ще се върне при теб. Ако заслужаваш.

          Има страхотно чувство за хумор. С нея ще се смееш, както не си се смял до сега. Знаеш ли защо? Защото ще е наистина смешно. Без заучени фрази. Без повтарящи се вицове. Просто чист, гъделичкащ хумор.

          Често си говори с бездомници, странници и с хората, които никой не забелязва. Недей да нервничиш  ако спре и заговори някой непознат – тя не вижда с какво е облечен човек, или какъв цвят е кожата му… Тя вижда душите. И ако душата е добра, се разхожда в най-скритите й кътчета.

          С нея можеш да си говориш на всякакви теми и по всяко време. Събуди я в три през нощта с въпрос! Повярвай ми, няма да ти се разсърди. Ще те изненада с мисленето си. Дори да не си съгласен винаги й давай шанс да ти обясни защо мисли така. Зад всяко твърдение стоят безброй причини и следствия. Кое от кое по-интересни.

          Събудих интереса ти? Знам!? Обаче нея ще трябва да я заслужиш. Да я спечелиш. Трудно е! Тя не се трогва от обичайните цветя и подаръци. С нестандартните хора се налага да си нестандартен. Да мислиш! Да се вдъхновяваш! Да се стараеш! Казах ти че ще е трудно.

          Да й разбиеш сърцето ли? Моля те! По скоро тя ще разбие твоето. Не се сърди! Няма да е нарочно. Тя просто не е лъжица за всяка уста. Ти поне ще си близо до лъжицата.

          Да я задържиш също ще е ужасно трудно. Тъкмо ще решиш, че си я спечелил и ще трябва да се връщаш от начало. Все нещо няма да ти е достатъчно за да я разбереш напълно, но и тя никога не разкрива всичките си тайни.

          Не, тя не е от този свят и само ако ти позволи ще можеш да отидеш в нейния. Но стъпиш ли веднъж там, връщане няма. Ти самият няма да искаш да се върнеш. Защо ли? Ще е все едно до сега да си бил сляп  и изведнъж да прогледнеш. Извинявай но празноглавите девойки, с които се срещаш вече няма да са ти интересни.

          Така че помисли добре и ми кажи – Да те запозная ли?

© Мария All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??