Jun 14, 2022, 10:49 AM

История 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
362 1 9

 Само в тъмно минало се чака светло бъдеще.

© Венко Василкин All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Жабокът, по сказателност е максиатюра, пародийността ѝ е изразно средство. Не ще се откажа от рецензоподобие вместо фейсбукарска жаргонилня. Иска ми се да прочетеш и предния ми коментар. В интервю в края на творчеството си за български официоз (споменато от съветската авторка Берта Брайнина) Елин Пелин на въпрос за ролята на любовта (сиреч физиология, ерзац на обич - психология) в живота му отговаря, че съжалява, че на младини е губил времето си с такава /нисша/ деятелност. Аз не я „спортно" практикувах и в опразненото време се НАЧЕТОХ под игото на провален достъп към образование. Поназнайвам (всеки има таван на способности) не само за споменатия от тебе, но дори за колегата му по женомразие Спенсър (не го споменах, понеже не ми върши работа в случая). За християнското Свещенописание съм готов да споря даже с богослови. Вярвам за Бог и само на Него! (По тялото ми има следи от нещо повече от трудова повинност заради религиомания, как да се явя пред личния ти лекар, като не сме съседи.)
  • Джаки, моля за разрешение да противореча, в началото на книжната Библия, ако имаш (единствена ми притежавана /превод "Славейков"/; харесвам „Малкият княз" /принц/ от летеца в душите /дьо/ Екзюпери /критика на нечовечното човешко/, „Хубавка и чудовището" /красавицата, звяра/ в преразказ от Мадам /дьо/ Бомон и „Малката кибритопродавачка" от грозното патенце Андерсен) или интернетни писмена („Библиа бг" /„Естир 2007"/, намираща стих по дума или част) или говорна се указва, че Бог е сътворил всичко ДОБРЕ (груба обида към Владетеля на Вселената е приписване на авторство на зло - появило се е след бунт на главен ангел с върховния порок гордост /горделивост, гордеене/, определен като 'Баща на лъжата' и 'Човекоубиец' Сатан /сатана/, измамил първата двойка съвършени хомо сапиенс /деградация, не еволюция, от висшата агапе към нисшата ерото/ Адам и чаровната му сестра Ева, Земята е сцена на драма с предназначение да осъзнаем необходимостта да се поправим, не сме роботи, имаме свобода на избор).
  • Венко, разбирам те, че искаш да впечатлиш девойките с ерудираност, ама що намеси Шопенхауер и Библията за една миниатюра, която звучи, като плакат от времето на развития социализъм.
  • Прав си, Венко. Има Бог. Но той не е сътворил земята безгрешна. Земята е място на непрекъсната битка межу добро и зло. Ще говоря с прости думи. Земята не е рай, непрекъснато има борби. Дори и в тялото ни има борба на имунната ни система с външните агенти. А в обществата винаги има конфликти. Да не ги изреждам от първобитния строй. На земята има войни, винаги е имало и ще има. Зависи какво разбираш под светло бъдеще - за душата, или за обществата. За душата има светъл изход, но само за един конкретен проблем. Защото идва друг. Моите виждания, а аз не съм съвсем млада са достигнали до осъзнаването на равновесието, без което нито земята, нито човекът ще могат да съществуват.
  • Самодива, история е вчерашна политика, политика е утрешна история. Само не бива да е истЕрия, но винаги е... Така е, защото, вместо по документи да се разсъждава, се по първосигнална система фанатизира. Уж дойде нова власт, но учебниците останаха непроменени, въпреки че са били прекроени от предходната. Трябваше вече да сме с такива ценности, каквито щяхме да имаме, ако не е бил препънат европейският ни път не много отдавна. Не съм образован за повече, и харесвам мненията на проф. Келбечева и прима Пендачанска.
    Джаки, вероятно си млада, та не знаеш, че цяла натрапено господстваща бездуховна идеология задължително втълпяваше кухо оптимизъм (той е безсмислен брътвеж на... плоски чела - според Шопенхауер, обаче който е казал още и че най-долнопробният вид гордост е националната). Ако има Бог, все пак има надежда; според Библията човек не може сам да си оправя стъпките (Йер. 10:23).
  • Не съм убедена, че изобщо има светло бъдеще, Не само сега. Светлото бъдеще е илюзия... В тъмното минало мечтаем за светло бъдеще...
  • Не знам какво да чакам от бъдещето, когато миналото изкуствено се затъмнява и се прекроява политически историята. Поздрави!
  • От астрономите е по-просто: имало светла и тъмна материи, вярвай.
    От политиците е по-трудно: обещават и не изпълняват, трай до край.
    Тъмници след средновековието няма, сега достойни за тях има.
    Мърфи е пропуснал закон, който е обратен на твърдението ти.
  • Когато е тъмно миналото ти, не очаквай светло бъдеще.
Random works
: ??:??