Jul 15, 2019, 9:01 AM

Из архивите - проза 

  Prose » Humoristic
858 6 9
1 мин reading

За Клеопатра - по повод самочувствията и скромността

 

Из романа „Калейдоскоп“

Глава пета

Интродукция за оркестър таланти и солист скромен некадърник

По време на обедната почивка Пешев каза гордо:

- Ей, да ви се похваля – направих си култиваторче. С тия две ръце го сглобих. Стана по-хубаво от фабрично…

Лило, дето все мълчеше зад скритото в ъгъла бюро, надигна глава:

- Не хубаво човек да се хвали така!

Учуден, Пешев попита:

- Че защо? Да не съм го крал? Сам си го направих…

- Не обичам хора, дето се хвалят – отсече Лило.

- Да се хвалиш означава да говориш в бъдеще евентуално време – намесих се в спора – ще… ще… ще…

Лило махна с ръка и замълча. Подметна пак нещо за самохвалството, когато колежката Мими гордо демонстрира какво тоалетче си е ушило – по-добро от бутиково, промърмори нещо за необходимостта от скромност, когато аз разказах каква рецепта за евтина торта съм изобретил в неделя.

А после шефът ни извика – нас тримата, без Лило. Съобщи ни, че фирмата стеснява диапазона си на действие, връчи ни предизвестия и каза, че само Лило остава да работи.

Тримата в един глас извикахме:

- Ама защо той? Та той… – и замълчахме от неудобство, притеснение, култура.

- Знам, знам – рече шефът – Некадърен е, на две магарета сено не може да раздели, само си чати в интернета с някакви емигранти… Но, разберете – вие някак си ще се оправите. Пешев е техник и половина, Мимето е майсторка на тоалетите, Иванов е готов кулинар… А Лило, горкият, като не умее нищо. Но е скромен…То пък какво друго му остава…

 

 

 

На гости каня - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Красе, Стойчо!
  • Подсети ме и мен за Карлсон: „Че съм умен – умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека“. и нещо убийствено популярно и реално : "Той не може, а ти - да! Затова го давам на теб!", а иначе работим на един рейт... Точно в целта!
  • Да си скромен и притворен?Е, това го могат глупавите!Но иначе пък са убийствено адаптивни шмекери!
  • Благодаря, Силвия!
  • Поучително!
  • Благодаря, Мариана!
    Скромност - то пък какво друго...
  • Благодаря, ДПП, Пепи!
  • 😅! направо си е басня!
  • Ех, тая пуста "съвест" на началниците...
Random works
: ??:??