Mar 24, 2020, 11:52 AM

Изборът на червея 

  Prose » Narratives
373 0 7
2 мин reading

Случвало ви се е със сигурност да намирате обикновени земни червеи на най-странни места... Може би и сте се питали, какво ли правят там, а може и да не сте, но аз съм си задавал този въпрос и мисли, че донякъде съм си и отговорил на него...

 Представи си, че живееш на ужасно тъмно, влажно и мръсно място... Ти не си сам, а един от многото тук - Това е целият ти свят, а когато питаш дали няма и друг, всеки те гледа с учудване и дори с притеснение...

 Започват да се съмняват в теб, гледат те с подозрение и постепенно добиваш чувството, че леко полеко всички те изоставят, а ти, макар и един от многото, се превръщаш в единак...

 Гледаш, чудиш се, търсиш вината първо в другите, а после и в себе си и не разбираш, какво толкова си направил? Защо никой не те разбира?

 Тогава си отваряш очите и забелязваш, че има и други като теб, но най-странното е, че част от тях изчезват сякаш никога не ги е имало, а другите се сливат с множество и стават едни от тези, които те гледат с недоверие...

 И изведнъж осъзнаваш, че имаш избор - Или да разбереш какво е станало с тях, или да се смесиш с тълпата и да забравиш въпросите си...

 Следва дълъг процес на мислене и накрая избираш - Напускаш пределите на своя свят и започваш да си пробиваш път нагоре... Тогава става чудото.

 Откриваш слънцето и светлината му, но в същия миг разбираш, че това не е твоята реалност... Тази новооткрита красота започва да те убива още в мига, в който си я съзрял...

 И отново си изправен пред избор - Да продължиш макар и обречен, или да се завърнеш там, откъдето си започнал своя път, да забравиш всичко и да гледаш всеки, който мечтае така, както гледаха теб...

 

       *****

 

 Следващия път, когато видите мъртъв червей, може би ще си помислите и за правото на избор, както и за това, на живот.

 А може би дори и няма да го забележите понесли се по своя коловоз...

 Всичко зависи от това дали сте един от многото, или не спирате да задавате въпроси...

 Имате избор - В небето винаги има място за още една птица, но дали този, който ходи, може да лети?

 Попитайте червея... или себе си...

 

07.11.2014

© Георги Каменов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Добре. Не е край на света.
    Обаче не съм съгласен, но както казах, проблем няма да правя.
  • Принципно всеки избор е ново начало, но тук не е предадено добре. Няма нито действие, нито нищо. Съжалявам, но го свалям
  • Всеки избор е ново начало, господин Порчев. Капиш.
    Но ако смяташ, че не е по темата, махни го от предизвикателството! Нямам нерви да се занимавам с глупости.
    Ти си 😊
    Тоест, изборът е твой.
  • Повече прилича на нахвърляни мисли, отколкото на разказ. А темата не е Изборът
  • О, много благодаря, адаш, а доколкото за споменатите от теб червеообразни, те са забравили, че краят на тази верига, е едновременно и нейно начало...
  • Аз сега мисля за едни други червеи. Които смятат, че са на края на хранителната верига. Обаче...
    Палче, гласче...
  • Отличен коментар по творбата ми, Мариана. Благодаря от сърце.
Random works
: ??:??