Втора глава
Когато се облякоха и слязоха за закуска – г-жа Стюарт им бе направила кифлички с мармалад. Знаеше, че Катя много ги обича. Тя с радост гледаше как синът ù се радва и дружи с такова прекрасно момиче като Катя. Том ù сложи да закуси и извика брат си – от чиято стая се чуваше ужасно силна музика. „Нима не знае, че е невъзпитано да се държи така” – поклати глава Том.
- Стивън! – извика отново той, но брат му така и не излезе от стаята. – Е, ако искаш пък! – рече той и седна на масата до момичето. То ядеше сладко от кифличките, докато не погледна часовника на микровълновата им печка.
- Трябва да вървя! – изправи се бързо и раздигна чинията си, като я изми и подсуши.
- Къде? Толкова е рано! – каза Том , който дояждаше кифлата си.
- На работа съм, знаеш, че трябва да говоря с управителя, за да ме освободи, за да мога да дойда с теб, а и преди да ида там, трябва да се отбия вкъщи, баба ми трябва да си изпие хапчетата.
- Катя! – погали ръката ù момчето. – Спри да се притесняваш за всяко нещо!
- Но… - опита се да възрази тя.
- Всичко ще е наред! – усмихна ù се той.
Тъкмо бяха приключили със закуската и се канеха да излязат, когато брат му Стивън слезе по стълбите и влезе в стаята.
- Няма ли да поздравиш? – попита го Том.
- Що? – тъпо отвърна той и седна на масата, без дори да си измие ръцете.
- Не видя ли, че Катя ни е на гости? – Том много се ядосваше на брат си, когато не поздравяваше приятелката му, а вместо това я подминаваше, все едно бе никоя.
- Видях! – с пълна уста отвърна брат му и невъзпитано се обърса в блузата си.
- Ние тръгваме! – рече накрая Том, който едва се сдържаше. – Кажи на майка, че ще позакъснеем за обяд!
- Дано не се върнете! – рече Стивън и набута и последната кифла в устата си, като излезе от стаята.
- Моля да го извиниш! – рече Том.
- Не се притеснявай! – усмихна се Катя, знаеше, че на Том никак не му допадаше държанието на брат му.
Излязоха и заключиха след себе си вратата. Първо се отбиха в кафенето, където бе възпитаният Джо Московиц (управителят). Мъж на средна възраст и винаги облечен в красив черен костюм разреши и даде отпуска на Катя. На момчето не му беше никакъв проблем да говори с него, защото беше разбран човек. Катя му благодари и двамата с Том се отправиха към дома ù. Момичето потрепери, щом наближиха входната врата. Момчето почука няколко пъти. Тогава отвътре се показа едър набит мъж със почервенели очи и разрошена коса, дрехите му бяха мръсни и скъсани. Държеше в лявата си ръка огромна бутилка с уиски и се подпираше на вратата.
- Кой си ти? – изхълца мъжът и като видя дъщеря си, очите му се разтвориха широко. – Я да влизаш вътре! – ядосано хвана дъщеря си за ръката и стисна със зъби.
- Господине, недейте! – държеше я здраво Том за другата ръка.
- Татко, спри! – крещеше Катя от болка.
Накрая мъжът я пусна и тя се залепи за Том, който я прикри с тялото си.
- Какво искаш? – попита мъжът все така ядосан.
- Идваме да съберем багажа на дъщеря Ви! – рече смело Том.
- Къв багаж, бе? – мъжът говореше просташки и отпи от шишето.
- Катя заминава с мен! – каза Том – Сега, ако обичате, се отместете, за да минем!
- Заминава? С теб? – изсмя се баща ù. – Тя няма пари, къде ще ходи, я не ме…
- Господине, моля да се отдръпнете – настоя Том.
- Добре де, добре! – отмести се встрани мъжът и се разхълца. Отпи отново от уискито и тръгна след тях.
Том и Катя се качиха бързо по стълбите и затвориха вратата след себе си. Момичето седна на леглото, цялото трепереше и се разплака.
- Извинявай , миличка! – клекна пред нея момчето и я прегърна.
Тя хълцаше и не можеше да спре да плаче, когато на вратата се почука.
- Кой е? – попита Том, като се обърна към вратата.
- Аз съм, г-жа Манолова – рече женски глас.
- Баба ти е!
- Баба? Как се е качила до тук?
Том отвори бързо вратата и госпожата влезе, като буташе инвалидната си количка.
- Бабо! – прегърна я Катя и се разплака в скута ù още по-неудържимо.
- Милото ми дете! – рече жената и също я прегърна, като я погали по главата.
- Бабо, аз… - започна Катя, но не знаеше как точно да ù каже, че смята да я изостави в най-тежкия за нея момент.
- Върви, детето ми! – рече бабата. – Махай се надалеч от тук!
- Но, бабо ами ти… - хълцаше Катя.
- За ме грижа не бери! – рече тя. – Чичо ти Йосиф ще ме вземе тази вечер с колата. Ще съм при него! Ще ме гледат!
- Не искам да те оставям сама, бабче! – рече Катя и коленичи пред нея, а тя започна да я гали по главата.
- Ти върви, дете мое! Аз ще се оправя!
- Бабо!
Останаха така прегърнати няколко минути, когато баба ù я побутна да се изправи и всички започнаха да събират багажа. Преди да тръгне, Катя прегърна отново баба си, а тя ù се усмихна и ù помаха на вратата.
- Чакайте! – крещеше бащата на Катя. – Тя не може да замине!
Но с Том вече бяха далече. Далече от този ад. Сега за Катя се очертаваха едни хубави и спокойни дни, които самата тя не беше и мечтала.
***
Пристигнаха в дома на Том по пладне, вятърът си играеше с косите им, а Катя вече се усмихваше и закачливо си тананикаше. И Том беше щастлив, на другия ден ги чакаше едно прекрасно пътуване и едни прекрасни мигове, които щяха да прекарат заедно. Катя звънна на вуйчо си вечерта, за да се увери, че баба ù е пристигнала благополучно и за да я чуе. Всичко беше нормално и баба ù беше спокойна. Катя се зарадва, че се чувства добре и ù даде номера на телефона на Том, за да звъни, когато иска да я чуе. Баба ù ù благодари и им пожела лек път утре, след което затвори.
- Сега как се чувстваш? – попита я Том. – По-спокойна ли си?
- Да! – прегърна го тя през врата. – Утре ще е един незабравим ден!
© Диана Димитрова All rights reserved.