Nov 28, 2021, 6:50 PM

Извънземните (не по Спилбърг) 

  Prose » Humoristic
372 0 4
3 мин reading

      Не че си нямах друга работа, ама в това парче текст как да не се препъна:
      99% от хората живеят на нашата планета затова, защото те са коренните жители на Земята. Оставащите 1% — не са местни, а извънземни. И са тук не просто така.
      Хе-хе, още една конспиративна теория, развеселих се аз, значи този път не евреите, не масоните, а извънземните. Що пък не?
      За разлика от повечето писания в този жанр, вместо споменаването на вече изтърпени или предстоящи изпитания на човечеството, тук беше дадена само една формула:
      денят + месецът + последната цифра от годината на раждане... и т.н. и т.н. След няколко нумерологични пиниза се получавало някакво тайно число и ...ако тайното число съвпада с последната цифра на годината, вие не сте истински землянин. Вашите корени са някъде във вселената.
      Не ми трябваше даже и калкулатор, сметката беше като за второкласник...
      Всъщност винаги съм си знаел, че съм доста обикновен и посредствен, така че резултатът не ме изненада особено. Бях си прост землянин и толкова. Така де, то ако беше иначе, сигурно щях да съм Шекспир или Айнщайн или поне да се занимавам с нещо по-интересно или смислено от сумирането на цифри.
      Рожденият ден на Шекспир се оказа неизвестен. Ама сигурно нарочно го е укрил, хитрецът му с хитрец! За Айнщайн останах леко разочарован - разминал се беше за една бройка с извънземността.
      Добре де, хубаво, след като не са общопризнатите гении, кои бяха тогава тези мистериозни пришълци от вселената? Почесах се с молива и се захванех с това, с което трябваше да започна от самото начало...
      За жена ми почти съжалявах. Ако беше извънземна, поне щях да си имам оправдание, защо съм под чехъл, така де, няма да тръгна да се репча на   извънземните, я. Но и тя се оказа проста землянка, като мене. Поколението тоже. Оф, как да ми върви в този живот, като си нямам връзки? Сетих се за лафовете в автобиографиите от едно време: “произхождам от семейство на селски труженици...”. Дали някой ден щяхме да пишем: “произход: обикновен землянин”? Опа, я чакай...
      Проверих три пъти, не можеше да има съмнение, цифрите не лъжат!
      Охо, брато, такава ли била работата!?
      Ти затова ли все ми се правиш на велик, затова ли се инатеше за всичко, когато бяхме малки? Да беше казал две думи, толкова зор щеше да ни спестиш и на двамата! Ама добре го бяха издокарали извънземните дизайнери, още от ранно детство та досега всички казваха, колко сме си били приличали. За всеки случай направих още една аритметика. Горката ми землянска майка, дали е подозирала, че е станала обект на конспирация? Кой знае, колко се е кахърила жената заради това джереме брат ми, а то си е било чиста проба кукувица. На фона на нейната роля и дял въпросът, дали баща ми е бил част от заговора или само статист оставаше академичен.
      ОК, за брат ми ясно, кой друг?
      Още на третия опит открих сред приятелите си следващия извънземен. С него се бяхме напивали неведнъж и сега сериозно се замислих за това, какво ли е ставало, когато на следващия ден ми е липсвал спомен за вечерта. Мамка им и извънземни! Кой знае какво са ми претакали. Или са се опитвали нещо да ме програмират? Поне вече имах обяснение за прогресивното си затъпяване с годините.
      Обзе ме параноя. Започнах да проверявам подред всичките познати, на които знаех рождените дати. Трябваше ми известно време, докато се успокоя, не намерих други пришълци. Статистиката се оказа вярна - извънземните били един процент, не повече.
      То това хубаво ама един процент от нашето народонаселение са къмто осемдесет хиляди души! Бройката е достатъчно голяма за да попълни целокупното правителство, армия, полиция, БАН и дявол знае още коя възлова институция на страната. Какво правят всъщност тези извънземни по цял ден? Брат ми нямаше какво да го питам, щом си е траел до ден днешен, и сега нямаше да изкопча нищо от него. Но цялата работа си беше височайша несправедливост. След като гонят тука някакви свои задачи на наш гръб, можеха покрай другото да запълнят дупките по пътищата, да оправят бакиите на здравната каса или поне да пуснат по магазините пушено сирене като едно време. А те нехаеха и си питаха старата шапка! Или пък не можеха? Това което не е по силите на Брюксел, може да се окаже непосилно и за тях, знам ли?
      Значи, ясно, каквито и да са - и те не са всесилни. Настроението ми почти се оправи.
      Хайде сега, какво пък толкова? В страната ни има 5% цигани, 10% турци, 20% мафиоти и почти 90% всякакви ненормални. Единия процент извънземни просто се губи, даже не се усеща.

 

© Олег All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??