Nov 15, 2006, 12:31 PM

Животът не е само веселие... 

  Prose
892 0 6
1 мин reading

               


     Спиро живееше в скромна къщица в края на селото, но не можеше да се похвали със скромен и безгрешен живот. На никой не бе казвал, но веднъж не издържа и като оня цар изкопа дупка в дъбовата горичка и произнесе думите, които отдавна го мъчеха: "В главата ми говорят гласове, какво да направя, за да спрат?"
На доктор не смееше да иде, да не го затворят в някоя лудница, но успяваше чрез гроздовата ракийка да намали шумотевицата в главата си. Къпеше се рядко и смърдеше на пръч, понеже пасеше козите на селото, но пари имаше в изобилие. Беше открил имане и умно си мълчеше...
Когато Спиро отиваше на баня, отвън закачаха табелка "СПИРО", та да не се излъже някой да влезе. Козарят отиваше обикновено на баня последния четвъртък от месеца. Петъка бе за проветрение...

     Пролетта бе напъпила и Спиро реши, че е време за Баня. Наскоро бе ходил до големия град да обмени една монета от имането, че зимата бе дълга и студена...
Тримата мъже облечени в черно напразно чакаха завръщането на Спиро в скромната му колиба. Тялото на Спиро лежеше под душа и нямаше намерение да става. Духът на козаря безумно се мъчеше да се навре обратно, но действията му бяха безмислени. Още не можеше да повярва на случайната си кончина - беше се подхлъзнал и при падането си бе пробил челото на крана...
Гласовете бяха спрели безкрайното си бърборене и когато Спиро осъзна факта се успокои и пое към колибата си. Когато разбра за какво го чакат тримата, благодари на Бога, че се бе пребил в банята и се възнесе...


  

© Атанас Коев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Странен и тъжен начин да се отърве от гласовете в главата си ...
    Неочаквано развитие на нещата.

    Поздрав за разказа.
  • Отдавна не бях чела нещо, което да ме впечатли толкова. Чудесен е разказа ти. Благодаря!
  • ами, замисъла всъщност беше да събера и опиша поредица от преплетени истории, но като започнах втората усетих, че не е в душата ми да описвам тези неща и се спрях...
    но все пак "Живота не е само веселие" и реших това да го пусна...
    ...
    това е
  • Кратичко е, в началото 'мирише' на комично, ала в края не Мисля, че може още все пак

  • животът е шарен... продължаваме напред
  • Тъжно е, наистина...
Random works
: ??:??