Nov 8, 2008, 9:30 PM

Какви майки има, а мойта... 

  Prose » Humoristic
1300 0 18
3 мин reading
 

Разказа на Пер в българо-руски вариант щеше да е с щастлив край.

Татко беше много ревнив, защото мама има гръдната обиколка на Ан Никол Смит. А мама... О, няма такава жена.

- Мамо, ела да загледаш децата, за да излезем с мъжа ми.

- О, не мога. Тази вечер Варвара има рожден ден и сме канени на ресторант.

- Но, мамо, много ми е важно. Имам чувството, че има друга жена в живота му. Моля те, ела.

- Голяма работа, тъкмо ще си починеш малко от него. Я каква си слаба, по-добре, че не те закача като жена. Ще вземеш да забременееш и само един аборт ти трябва. Нека си ходи той, само да не те закача.

- Ма чуваш ли се какви ги говориш?! Как ще ми изневерява?

- Леле, колко си ревнива, бащичко. Същата си като него. Той полудява само някой като ме погледне и веднага: «Тоя защо те гледа така?» Е, аз откъде да знам, кажи ми. А на мен са ми казвали: «Твоя го сваля една съседка.» А аз отговарях: «Голяма работа, нали се прибира при мен и ми дава заплатата си. Децата носят неговото име, много важно, че ходи, няма да се изхаби.»

- Майко, ако си ми свекърва, няма никога да ти проговоря, но ти си ми родна майка и няма как.

- А и да ти кажа, вземи малко да напълнееш, че то как да седи при теб, като си равна като дъска. Айде, че трябва да се приготвям. И не се нервирай за глупости, мила. Той като излезе, хапни, изгледай някой филм и си лягай. Па даже не гледай нищо, а се наспи едно хубаво, че и без това тия деца ти взимат акъла, как ти остава време да мислиш и за мъжа ти. Изневерявал й, много важно. Хората какви проблеми имат, тя... един мъж, голяма работа. Хайде, не се нервирай, мога да взема децата в неделя, малко да си отспиш, чао.

А ако майка ми видеше мъжа ми в друга кола с хубава жена, просто щеше да ми каже:

- Боже, ти луда ли си да се развеждаш за такива глупости. Ти знаеш ли какви мъже има?! Пият и бият, твоят те носи на ръце. Е, много си ревнива, много.

И мен трябва в този момент да ме хване срам, че съм толкова гадна.

И аз вече не се нервирам на моя, а на майка, друго си е.

Сега аз реагирам като нея, роднини сме, а все мислех, че не съм от нея.

Гаджето на малкия ми син ми плаче, че нещо май ще се разделят. Все се карат. Не им вървят нещата в любовта.

- Ще взема да го зарежа, ако той не ме изпревари.

Аз се заливам от смях.

- Защо се смееш?

- Защото ми говориш за него един час. Ако не ти пука, няма да говориш, а ще го оставиш. И защото и той е същият. А щом се карате, значи се обичате. Лошо е като няма какво да си кажете и ви е все едно. Сега, като се прибере, или излезте някъде да вечеряте, или аз ще ви приготвя нещо вкусничко, имам и ароматизирани свещи. Другото ти знаеш какво трябва да направиш. Бърши сълзите и приготви масата за двама. Абе, я яжте в леглото, аз утре ще оправя всичко.

Ех, не случих и на майка. Хората какви майки имат. Можеш да поплачеш на рамото й, па ще те разведе, та да се омъжиш втори път, може би по-сполучливо, а мойта... само нерви с нея, само нерви.

Приятелките ми - и те едни... Споделям си с тях как се отнася майка ми с мен. А те се заливат от смях.

- Верно ли така е казала?!

Е, много смешно, няма що! Няма с кого да споделя вече, никой не ме разбира.

Какво ли говорят моите деца за мен, страх ме е да подслушам направо.

Никой не ме разбира.

Дали тая вечер да не си спомним младините с моя?! Отивам да купя ракийка и салатка, що да не приготвя маса и за нас двамата? Я аз да му звънна. Само да не ми каже, че е попаднал в задръстване, че я какви работи стават.

http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=97986

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Обичам те, Петинко!!!
  • Кеф ми е да те чета, Светланчик!
    Прегръщам те!
  • Кудева, първо да си формулирам правилно въпроса, да не объркам нещо! Мариники, прегръдка топла и от мен!
  • тук при теб...звучи смях...и е топло и светло...обич си...
    прегръщам те, мила Светланал...с обич...
  • Благодаря ти, Кадир! Милите ми дечица, не случиха и те на майка. Жулиета и аз ти завиждам, но много мъничко, ама не съм сигурна дали е благородно. Пер, напиши моля те вариант "Б", ЩЕ ГО ЧАКАМ С НЕТЪРПЕНИЕ. А моите руски роднини се постараха да ми покажат какво е "лайф", защото са преживяли войната. За което съм им много благодарна!!! Българската рода и тя ми се падна прекрасна. Голям късмет е, че съм се родила точно при тях! Ице, това е! От мен бозата, от теб пастичка с малинка като миналия път. Цветенце, с тия хора покрай мен, нямам избор. Стефи, и да не се намери никой, аз понякога си се разбирам, но трудно. Райна ще ми трябва някой и друг съвет от теб...за посоката поне. Благодаря ти предварително! Люси, поздрави на татко и да търси!
  • За боза и пастичка и аз идвам. Пък не се шашкай! Татко ми каза, че ако моят ме зареже, лично щял да ми намери друг Само някой да каже нещо лошо за теб /което ме съмнява/ си те вземам при нас. Татко ще намери и на двете ни по някой... Целувки!
  • Винаги ще се намери някой да те разбере....
  • Слънчев лъч си, Светле-е-е! Голяма заигравка си

  • Последният път като те видях, беше страхотна мадама. Едва ли мъжът ти е тръгнал при чужда от жена като теб. Обаче имам предложение за теб. Ако още те мъчи ревността, ще ти кажа на ушенце една рецепта. Може и на боза с пастичка Мястото е известно за часа ще се уговорим. Моята жена и твоят мъж ще ги пратим при майка ти да правят пелмени. Ще им се явим чак за веселата част

    Поздравления, Светле!!!
  • Лажова, Лажова...
    Ако тъщата на моя герой бе твоята майка, вероятно разказът би бил наистина с щастлив край. Но странно защо си мисля, че тя е по-скоро изключение от правилото за тъщите. А и от правилото за трудно възможния, да не кажа невъзможен хепиенд в руската литература. Навярно защото съм израснал със съветските филми, в които личното щастие на героите бе прекалено имагинерно и маловажно в сравнение с онази голямата цел на човечеството, дето уж тъкмо я бяхме стигнали, пък тя взе, че се не видя, защото се оказа мираж... Затова и му казвахме "жизнь", а на онова оттатък завесата "лайф". Техните филми винаги имаха хепиенд... Но сама знаеш, че животът е шарен. Има и едното и другото.
    Благодаря, че ми припомни нещо позабравено! Дали да не взема да напиша и аз вариант "Б"?...
  • Посмях се от сърце! Поздравче!..И малко ти завидях дори...,благородно!
  • Марги, да взема да влезна в задръстване ли ме съветваш?! Знаеш ли, ще се пробвам!!!
  • Ти какво се вайкаш Лажова?Мъжът ми,майка ми...Я,каква си хубавица!
    Как беше...спасение дебне от всякъде...

    Хареса ми/но вземи се огледай и ти/
    Цунки!
  • Родителите не си ги избираме, но май пак нея бих си избрала, Ангар. Да ми е жива и здрава, вече й свикнах на номерата!
  • Толкова добра и мъдра майка!
    Но която няма такава майка какво да прави? Много просто - тези думи може и сама на себе си ги каже!
  • Е, сега всички ли трябва да разберат, че съм се пропила заради майка? Добре, ще пием по една ракия айде.
  • Петя, благодаря ти! Иванова, а кажи ми, с тоя рошав късмет за къде съм?! Поне ти ме разбираш. Айде някой път от мъка да изпием по една боза, ако знаеш колко имам да ти споделям!
  • Поздравче!!!
Random works
: ??:??