Nov 20, 2010, 10:20 PM

Какво се крие зад звездите I 

  Prose » Others
676 0 0
2 мин reading

Костенурката... За големите костенурката изглежда доста мъничка. Също така и доста бавна. Костенурката е доста неразбрано същество. На практика костенурките се свързват с бавните хора. Дали според костенурката ние, хората, не сме доста бързи? Защо костенурките не са символ на дълголетие например? Когато човек чуе думичката Костенурка, не си мисли колко дълго живеят те, а колко са бавни. Аз например мога да разкажа какво разбрах от разговора на две костенурки. Така и не се запознахме, чувствах се неудобно от мисълта, че те ще разберат, че ги чувам и ще избягат, а как бих могла да ги настигна след това?
- Не мога да ги разбера тези хора. Постоянно бързат за някъде. На тях времето им все не стига.
- А ти откъде знаеш - учудено попита другата костенурка.
- Тръгнах на път, за да стигна до морето. Докато минавах покрай града, разбрах какви са хората наистина.
- Ами разказвай - каза нетърпеливо събеседничката ù.
- Хората всъщност си мислят, че са големи. Мислят си, че управляват нашия свят. Изобретили са машини за всичко. Автобус например е голяма машина, която ги вози от място на място, докато си седят.
- Как така? А те не ходят ли?
- Ходят, разбира се. Все бягат, за да хванат автобуса. И ако го изтърват, почват да се ядосват, а следващият е след много малко време.
- Защо го правят?
- Не мога да ти кажа защо, мисля си, че и те самите не знаят. Измислили са си време. Имат си часовници, които ползват, за да измерят времето. Най-често ги ползват, за да се ядосват, че закъсняват за някъде.
- Но как може да се ядосват за това?
- Те не ценят това, което имат. За тях всички тези машини са начин на живот. Те не се радват на изгрева и залеза. Не гледат към необятното небе, изпълнено с безброй звезди. Даже не само, че не оценят нашата природа, но и я унищожават.
- Унищожават я?
- По улиците им се вижда само газ от всички автомобили. Чуват се клаксони на ядосани шофьори. Хвърлят си боклуците, които вятърът често отвява и насам.
- Значи хората не оценяват всичко, което ние имаме?
- Не го оценяват. Заключват животните в клетки. Някой дори не знаят какво е природата.

И докато костенурките вървяха и си говореха, се отдалечиха толкова много от мен, че вече не ги чувах. Замислих се колко много може да научи човек от една костенурка.

© Нямам All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??