Sep 5, 2019, 11:44 AM

Кладенчето и прасетата 

  Prose » Stories for kids, Epigrams, Miniatures, Aphorisms, Others
1440 5 20
1 мин reading

         Под един голям бук имало кладенче, хора и животни минавали и пиели вода и пълнели манерките. Под дебелата сянка на бука водата и в най-голямата жега била сладка и студена.
          Един ден някой разширил кладенчето, станало голям кладенец, а от него надолу по баира потекло изворче.
            Обаче дошли няколко диви прасета - пили вода, търкаляли се в кладенеца, окаляли и тревата наоколо, и изворчето потекло с мръсни сълзи...
            - Хей, бук, махни си сянката от мен, искам да пресъхна! Не искам да поя прасетата, и да тека мръсно и кално! А хората, а другите животни?
            - Не плачи, изворче, погледни се долу в дерето, как отново си чисто, още по-голямо и силно;  палав ручей, който ще намери морето като голяма река! - отговорил му вековният мъдър бук - Не се тревожи - мръсната вода, като мине осемдесет камъка, се пречиства. Прасета винаги ще има, а ти отново си чисто и ще утоляваш жадните и никой не може да те спре! Природата си знае работата!

 

*       *         *            * 

Може и басня да е, за това е и в  "други"

© П Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви, Марианке и Гавраиле! Хубав ден от мен!
  • Мъдро и поучително.Всеки го тълкува по своему.
    Поздрав!
  • Троя - празнично по празниците наздраве!
    Благодаря, самовилке!
  • Хубава и поучителна стория. Поздрави!
  • Пепи, представих си го. Ехааа, чак се облизах.
  • troia (Катя Иванова) - ще отворя бира-скара на полянката, а над кладенеца табела "Всичките прасета на мезета!"😅!

    Представи си вековния дъб с кладенчето под него и бутилки бири се изстудяват, табелата на дънера на бука над него, а отстрани скарата с пушек от печеното!
  • Пепи, като четях твоята поучителна бясна се замислих каква ли илюстрация би нарисувала към нея?!
  • От Винска са били болни! Наздраве за празника, и не прекалявайте със /с/винското!

    Благодаря ви!
  • Бях решил да не питам, но след коментара на robertratman и аз ще се присъединя. Моля Пепи публично да заяви.
    Болни ли са били дивите прасета от свинска чума?
    Имаме право да научим истината , каквато и да е тя.
  • Прекрасно! Поздравления, Пепи!
  • Аз да бях щях да изколя прасетата...а не да се надявам на водата да се пречисти Майтап. Хубава басня.
  • Знаеш какво ще те питам, но няма да го направя.
    Поздрави за разказа.
  • Благодаря ви, Иржи и Дипи!

    Родене, това го бях написала като коментар на твоя страница, ти ме беше провокирал, благодаря ти!
  • Винаги трябва някой да каже добра дума и да подкрепи А прасетата ще се повъргалят, повъргалят пък ще огладнеят и ще си идат
  • Прасета винаги ще има... но има и свинска чума, а и Коледа...
    Поздравявам те.
  • Много мъдрости знае нашия народ,и все от живота!Чудесно си го казала,Пепи!
  • di_t (Tаня) 💐 - дето винаги ще гледат как да ти омърсят водата, но -
    природата си знае работата!
  • Има такива прасета и измежду людете, за голямо съжаление...
  • Благодаря ви, и на вас пожелавам само приятни и забавни мигове тука!
  • Приятно, забавно и с послание! Браво, Пепи!
Random works
: ??:??