Aug 11, 2023, 9:54 AM

Кривомер 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
450 0 10

 Защо ругатните и въобще цинизмите не биват наказвани законодателно (със строгост поне колкото както обиждане на химн, знаме, паметник)? 

 Те са престъпления против човечността (човека, човечеството, достойнството на казващия и чуващия ги неизмеримо и вече непреброимо)!

© Венко Василкин All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Искам да говоря с него, но не е възможно.
    (Той поддържа Хобс, който определил нея като доброволен обществен договор за гарантиране на общите и личните основни човешки права.)
  • Доуточнете се с Русо!
  • Според хуманистът Русо: народът е държавата.
    Според мене: ако някои от него не му пречат да е нея.
  • Държавата е институцията, която трябва да работи за народа си. Нашата е васал, и затъва с все повече дългове.
  • Петре, отговарях на Мазако на всяко изречение. Не забравям нов ред при нова тема, но съкращавах, надминал броя разрешени знаци. Обичайно прегледах неговите и го обявих следен. От недовиждане чета само от чел мое. Затруднен съм кое да му харесам, не са ми подходящи. Винаги гласувам само за приемливо ми.
    Липсващо не значи излишно. Облажавам, че си бил в такива страни. Аз не обитавах чужбина. Оправия няма, щом бивши патриарх, компартия, монарх, тайнослужители, номенклатуристи, силовоспортисти са без доблест макар със закъснение за извинение, лустрация. Блазе на другите съветски доминиони, че не пропуснаха тези задължения. Каквито людете, такава приватизацията. Аристотел казал, колективна отговорност е безотговорност. Нека се даде шанс на западолюбиви да покажат могат ли модернизация. Изглежда не си доволен от придобита свобода да си извън родина. Ако се върнеш, значи не си за там. Малцинственик следва да се интегрира пълно, не да изнася самобитността си и не да я натрапва на тамошните.
  • Какво достойнство, какви пет лева в България, Венко? Политиците явно се гаврят с хората, преди поне се криеха малко. И какъв закон? Иначе си прав, в други държави се наказват цинизмите. Казах “държави”. България е географско наименование вече, не е държава. И не ми е кеф да го казвам, но това е положението. Няма какво да си зариваме главите в пясъка, и да се преструваме, че всичко ще се оправи от самосебе си.

    Още нещо, последният ти коментар е толкова объркан, че се чудя дали не си забравил как се пише правилно на български език. За имигрантите и Европа пък едва ли имаш лични наблюдения, така че ни спести внушените ти от медиите наблюдения. Хайде, със здраве.
  • В литература се случва хиперболизация. Имал си късмет да не ти са преувеличавани нечии непълномощия. Малко камъче преобръща кола. Български затвор е далеч от хуманизирано място. Християнин трябва да прощава и на неприятел по верско правило. Отдавна за някои провинения прекарвали сбъркалия през мегдана. Глоба рядко помага на беден, камо ли на заможен. Правните норми са тъкмо за наказание на неспазили нравствените. Жените са друг пол човеци. Мъжеене не е мъжественост. Мъжага е звяр. Мъж е само помнещият, че не е животно. За отношение на м. към ж. и обратно е полезно следване на Вера, Лопухов и Кирсанов от „Какво да се прави?“ на Чернишевски (интересна за СТАМБОЛОВ, СТАМБОЛИЙСКИ, Димитров). Не съм забелязал толкова уважение към жена като теб, но дано да се яви. Тя не е родена за предмет на обида и насилие от него. Българинът като поданик и подчинен на изостанали империи като Османска и Руска (поне да бе Австрийска) е деевропеизиран. За жалост днес имигрантите правят ЕВРОПА неевропейска.
  • Предозиране! Не може всяка дреболия да се наказва строго. Не бих искал да лежа в затвора, редом със закоравели престъпници, защото съм си изпуснал нервите и съм нарекъл някой глупак.
    Достатъчно е да те накажат с обществено порицание или някоя глобичка, а обвинителят да получи морално удовлетворение.
    Но тия дни мъжете трябва да внимават много, да не погледнат някоя жена накриво, че арестът ще им е в кърпа вързан, както и обвинението за насилие.
    Освен правни норми, съществуват и такива като морални и нравствени норми. Те трябва да се променят!
  • Ако някой изпуща парата, нека иде при психиатър за човечно решение на проблема му, вместо да товари другите. Ужасното е, че тези изрази са вече обичайни даже у децата, не говоря за пубертетните, те не са деца биологично.
  • За един обида, за друг - лекарство!
Random works
: ??:??