Dec 13, 2023, 9:30 AM

Лъжат ви 

  Prose » Narratives, Humoristic
102 3 9
2 мин reading

Благодаря за поканата във вашата медия… Да, де – работите в нея, не е ваша. Пък и надали някой в държавата знае чия е…

Какво? А, да – по темата. Значи, поканихте ме, за да обясня на драгите зрители каква е ситуацията на предколедния и предновогодишния пазар…

Зная,зная – един пазар е. Седмица разлика – малцина могат да издържат на търговския тайфун…

Но нищо – да не се плашат зрителите! Лъжат ги! Няма скокове на цените, няма инфлация, всичко е нормално. Както винаги у нас през последните тридесет години…

Да, твърдя, че няма инфлация… Нещо повече – цените падат ли, падат… Ето – яйцата в Буркина Фасо са с по-ниски цени. А в Джанганайка щраусовите яйца са поевтинели с 12,3%...

У нас ли? Ами цените на яйцата в сравнение с 1876 година са спаднали с няколко процента. 0,231%... Миналата година? Кака Пена от Долни мътни трап ги е продавала на цена 0,20 лева. И са били изкупени – и десетте…

Олиото също поевтинява. В Нова Зеландия цената му е с 11% по-ниска от преди седмица. А на островите Кук…

У нас ли? Спада, спада… Е, не чак толкова… Има известно изкривяване в ценовия процес поради ниската потребителска култура на българина. Та цената… Кх-кх-кх… Извинете!

Но олиото в Турция е на цена… Абе, изгодно е и всеки българин може да наеме превоз, да отиде до Одрин или Бурса, да си докара… А, говоря за цената на продукта, транспортът не е наша задача…

Нашата задача е да следим и контролираме цените. И да даваме препоръки. Ето – идеи за коледни покупки на насъщни неща. Шлифованите диаманти в Антверпен са спаднали с 0,45% в цената. И златото е със запазено ниво. Както и азербайджанския нефт – удобна покупка за Коледа…

Храните… Вижте, статистиките са оптимистични. И още по-оптимистични са прогнозите на любимия финансов министър. Така че – проблеми няма…

Кой казва, че има? Лъжат ви! Няма, няма…

Ах, да – има малък проблем с парите. Те нещо са дефицитни. Но това е извън нашата тема, нали?

Светли празници идат… Не ви трябват физически неща, вяра и пак вяра… Най-вече във властта и медиите…

А тя съвсем се обезцени… Има за всички… Диетична…

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви!
  • Усмихна ме. Поздравления за хумора и спирам до тук, че бързам за баба Гица, доматите й рязко паднали.
  • Благодаря ви!
  • Засмя ме този път. Сега пък печатницата е проблем. Не може всеки да има печатница. Представяш ли си, ако всеки започне да печата каква скъпотия ще настане... затова разумно се държи само от истинският ценител на изкуството и когато той реши, че му се пие вино за сто хиляди... а и как да пие сам, нали.
  • Всичко изкупиха. Нищо не остана. Ще се пътува явно
  • Отивам да купувам диаманти и злато ангро, добре че ме светна!
    Поздравявам те.
  • Купих си едно кило от диетичната вяра! Сполай ти, много евтино ми я продадоха на предколедния базар!👍🥰
  • Благодаря, Пепи!
  • Освен самочувствието на мъжа да спада и да се увеличават домашните побойници друго не виждам да спада!
    Както казва народът - само 2 вида стоки поскъпват: хранителните и нехранителните.
Random works
: ??:??