Jul 23, 2009, 10:39 PM

Любов и омраза Dessy Kestern 20 - 23p 

  Prose » Novels
840 0 6
8 мин reading

- Да, ходех на състезания, печелех ги понякога, но това  отдавна и няма никакво значение. Чувстваше се огорчение в гласа ù. Всеки път, когато си спомняше за ученическите години това, което бе най-силното, беше случката в десети клас. От тогава  се научи да трие паметта си, но това е невъзможно,  подобно на кръвта, която отдавна е старателно измита, ала  осветена с луминол  показва  всичките си следи и нищо, ама с нищо не може да се изчисти, така и паметта ù щеше да си остане завинаги жива.

- ОК. Казвам се Иван. Радвам се, че се запознахме! Беше ми приятно и ще те чакам! Да не се откажеш, ей - подвикна топло мъжът, неусетно преминал на ти и типично по мъжки започнал да флиртува.

- Е, въпреки вашето нежелание да съм тук (и проблема с името) – няма! -  отвърна с  чаровна усмивка и с неучудващо кокетно звучене в гласа в унисон с неговия. Когато ставаше така с гласа ù, после винаги се ядосваше, защото бе все едно да си сложи сутиен с двойни подплънки или 14 сантиметров ток...

- Почакай... госпожо или госпожице - говореше зад гърба ù като ръкомахаше непохватно с ръка – Не разбрах как се казваш?

Е, това дали е госпожо или госпожице е излишно любопитство, но че някой се интересува от името ù я ласкае.

- Дара! - отговори кратко и  помисли само да не  каже, че го харесва, защото съм го чувала излишно много пъти. Живеем в години, в които да твориш оригинално и да говориш оригинално е трудно постижимо. Приятно ù бе  да чуе нещо ново, но малцина бяха способни на такива подвизи и затова със спокойствие прие:

- Това е едно от любимите ми имена.

Какво пък, човекът си един съвсем нормален мъж.

Като всяко ново начинание и таекуон-дото имаше възбуждащо начало за нея. Но и при него като в любовта  задължително трябваше взаимност и търпение, за да достигне Дара търсеното удоволствие.

Задоволила любопитството, изпита страх. Отстрани  този спорт изглежда привлекателен. Но най- важното за нея бе – какво ще ù даде, на какво ще я научи? Възхищаваше се само на някои от успелите хора и то не защото не притежава техните качества, а  най-вече за вдъхновението, което носят.  Защото само тези, които дават  части от себе си,  оставяха следи  у нея.  

Колко  лесно  ù беше да общува с непознат човек - усмивки, ръкувания, запознанства и разговори. Държеше се така, все едно се ражда наново, а той е първият човек, който среща. Има някаква магия в новите запознанства и въпреки разочарованията, които носят, не спираше да ги жадува.

По-късно, когато бе вън от залата,  я  налегнаха  старите демони и отново  стана  тъжна и не толкова добра. Новите запознанства са интригуващи. Дара се чувстваше като на сцена, държеше се така, както винаги би искала да изглежда, но щом угаснаха светлините, стана отново себе си

 С тези мисли  се прибира  вкъщи, където всичко ù бе познато и сигурно, където Иво играе на компютъра, а Здравко е просто един познат, който още не се е прибрал, но важно е, че чака. Очакването на някой е успокояваща мисъл, друго човешко същество, което ще пристъпи този праг, тази вечер.

Часът е около 21ч, а по ТВ в едно предаване говорят за сайтове за запознанства - предимства, недостатъци и даже съобщават имена, типичен пример за нелоялна реклама, който по принцип трябва да има последици, но се съмнява, живеем в страна с Голяма демокрация.

Копнее за обич и там ще я получи веднага.

Отново вали. Цяла седмица вали, но нали всеки път дъждът е различен! Сега e уж на ситни капки, а стичайки се, те зазвучават като река. Светва и после гръм! Това е толкова логично, че Дара изобщо не трепка и го очаква. А въздухът е влажен и малко хладен - почти като милувка от някой любим или на нея  така ù се струва.

Ще си търси приятели в споменатия сайт. Реши го спонтанно, както би реагирала с реклама за храна, която виждайки я, хуква към хладилника. Ако устои на повика, фалшивият глад отшумява, но желанието ù за любов е истинско, а друга храна за него  няма!  

Ще флиртува - ще предизвиква чувства и ще дарява чувства. Да получава не ù бе  интересно, да очаква реакцията на другия е истинска тръпка. Няма нищо по- отегчително и неистинско от дългите разговори и ненужните обяснения между двама непознати. Красотата на думите е в тяхната кратост, трябва да има  свобода и фантазия в посланията. Това важи в случаите, когато не искаш да бъдеш изцяло разбран, другото е искреност, но тя тук в сайта за свалки  си губи краската.

Дара умее тези неща. Да съблазнява е качество изцяло  вродено у нея. Обикновено се усмихва или само поглежда някой в очите и сърцето на човека срещу нея се разтваря.

 Дали е безопасно въобще да започва и да зарадва някой, а и себе си, да подпали нечий огън и после да отмине или ще бъде най-добре никога да не докосва сърцето му, защото не е забавно да играеш с душите на другите, за които всичко има значение. Удоволствието от съблазняването виртуално или истинско е нетрайно и повърхностно и откровена лъжа, с която лъже единствено себе си, но за миг се заблуди и регистрира. 

 Посланието, което Дара вписа на първата си страница във веселия сайт,  е универсално - ”Хайде да се запознаем! Търся приятели, различни от моя кръг, защото смятам, че всеки е уникален и неповторим ”. Това не беше вярно, защото този факт сам по себе си не означава, че трябва да опознава и сприятелява  всички  наред, а и кой бе нейният кръг? Това впоследствие стана най-често задавания и коментиран въпрос. Така и не разбра каква е уловката с това послание.

 Избира си ник charming или чародейка. Отговаря ù, така че тук няма излъгани.  Хобита  не попълва, само ще си губи време.

Снимка засега няма, след време сложи и стана страшно, а   след приключването на авантюрата ù останаха 100 непрочетени писма.

 Маниаците кълват веднага:

- Ехоо, сладурче, къде си...

 - Някъде тук... - отговаря загадъчно.

Мъжът е от нейния град и за първи път някой се обръща към Дара със сладурче. Много ù е некрасиво, като си помисли, че така може да се обърне към всяка, но момчето е симпатяга и затова му е простено веднага! Тук няма да се възпитаваме, а да се забавляваме, успокои се жената.

Има нещо отшелническо  в новото  занимание и  не е задължително да е на някакво необитаемо място, за да се чувства като отшелник. Това е някакво нейно вътрешно усещане, което  има  сега, когато е  депресирана и дали общува на живо или в нета няма значение, защото се чувства еднакво нещастна.

В нета същата вечер се влюби. Много е лесно! Видя някаква  не съвсем ясна снимка (и по-добре), защото си дорисува  черти, настави върху тях характера мечта и сътвори лудото влюбване.

Писа, писа с всички неестествено дълго. Тя не говори толкова със собствения си съпруг, но тези не ù приличат на Здравко .

Дара е кръвопиец, но не кръв жадуват нейните усти, а любов. Да си измисляш такава е самотно изпълнение. А е напълно логично, защото нали всичко започва така. Трябва малко материал и... приятно прекарване на  най-новата мислена прожекция.  Декорите, разбира се, са само в главата. Те никога не могат да просъществуват, защото са от много крехък материал, който в прожекцията е здрав, а после от истинския възух някак се разпада и героят се преобразява и престава да бъде такъв по най-изненадващия начин. Те затова се наричат мислени герои, защото  трябва да си стоят само в своята среда. В противен случай бързо се лишаваме от тях и по най-безславния начин се слага  край на всекидневната  прожекция на нашия мислен филм.

Здравко се прибра. Всичко  от компа набързо  загаси и много важно, добре че бе той, ако не друго, поне  да прекъсне тия глупости.

- Здрасти, Дара! Как си...

- Защо?

- Нали много обичаш да те питат как си... Е... - повдига вежди и свива надолу устни.

- А ти защо се прибираш толкова късно?

- Ами, тука какво да правя, теб ли да те забавлявам...

Пуска Здравко ТВ на канала GTV  и се заглеждат двамата във филма.

- Тази артистка Сара Джесика – Паркър е много грозна.

- Каква е... грозна... Абе, я се погледни ти каква си грозна!

- По-хубава съм от нея – говори самовлюбено Дара, защото това е най-достойното  държание. Не е честно, да не приеме философски лицето, с което  се е родила. Красота – грозота, все едно едните са хора, а другите трябва да се чувстват животни. Това, че Здравко смята себе си за не особено привлекателен, е малко пораженческо. Това се възпитава и вече е късно за него, но всеки с нещо блести!

- Ами,  отиди да се огледаш в огледалото.

- Няма какво да се гледам, ти ако я видиш тази Паркър вечер след работа без грим, направо ще се изплашиш. А аз изобщо не се мисля за грозна и никога няма да си го помисля.

- Лелеее, аман от тъпото ти самочувствие, невъзможна си. С теб не може да се говори.

- Жалко! Успя да се скараш с мен заради една непозната, която така и няма да разбере колко мъжки си я защитил и да ти благодари. 

© Десислава Костадинова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Велине, написал си го много сложно, ама разбрах, че ти харесва..., а мадамата писах, че е светлоока в придишната част и др такива чети пак
    Нели, аз с математиката не съм добре, но 120% ми харесва като цифра, а иначе казаното от теб е самата истина
  • Самочувствието е много важно. Дори да не си най-прекрасната на света имаш ли го.. си просто уникална..Всъщност печелившата формула е поне 80% самочувствие и убеденост, че си неповторима и 40 % физически данни...опс стана 120% хаха.
    Ами така де
    защо да сме само в рамките на 100-те
  • Страхотно Деси!
    Сега ще ти напиша новото, което видях - изграждаш перфектно образи на психологическа основа, без физически черти. Отлично си го постигнала. Така човек може вече сам да си представи физически как изглеждат героите ти! Направо прекрасно. Умееш да пресъздаваш житейски истини под формата на изграждане на характера и постъпките на героите!
    Поздрави за красиво поднесената част на романа.
  • Мария радвам се, че е оставила своя коментар най- добрата есеисткка и до нови срещи и на двете
    Браво Грег, а ние пишещите и коментиращите тук сме най- готините хора
    Мия, аз те споменах като най-чакания "критикар", в предишния коментар, ама ти не го оправдаваш сигурно е от кафето внимавай.
  • Сара Джесика Паркър наистина е грозна, а самочувствието е половината от успеха. Поздравления за тази глава. Хареса ми много.
  • "но желанието ù за любов е истинско"
    Деси, много увлекателно и живо написан разказ. Част от горчилката, част от сладката страна на живота... Поздрави!
Random works
: ??:??