Nov 18, 2022, 10:19 AM  

Магията на сътворението 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
398 1 2
1 мин reading

"Querer es poder! - Желанието е сила!"                                                               

   

    Творчеството е искра, която се ражда първо в мозъка. После минава през душата. И след това отива към ръцете и очите, за да се осъществи сътворението...Себеизразяването - една от най-висшите потребности на човека. Ако човек не намери начин да изразява по един или друг начин себе си, това рано или късно се отразява на неговото психическо и физическо здраве; на отношението му като цяло към Света и хората. Не всяко творение е сполучливо. Има и много разочарования. Но успешните неща компенсират неуспешните - всяко едно успешно - няколко неуспешни. 
  Не на последно място " който не се е занимавал с изкуство, той не е слушал критики"!...За съжаление - не винаги конструктивни. Всеки един успех, колкото и малък да е, привлича завистници. Жалко, но факт! Които се опитват всячески - било с думи или действия да вредят на успелия. Ако намерят добра почва, може и да им се получи за известен период от време да навредят. Но талантът и трудолюбието са способрни да възродят всеки творец като Феникс от пепелта! Рано или късно. И тогава лъсва " в пълния си блясък" както безсилието на злобата и завистта, така и силата на сътворението!...

© Радослава Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да, така е! Верни са нещата, които споделяш. Едва ли има творец, който да не си е патил от всякакви недоброжелатели. Но това не бива да ни спира да творим! Даже напротив - може само да ни амбицира. Постигането на успехи е най-адекватният отговор на всички тях...
  • Доста важни въпроси засягаш, Ради. Всички, които творят, имат нужда да изразят себе си чрез слово или бои. Нито е вярно, че ако си талантлив човек, то всички твои творби са еднакво стойностни, нито е вярно, че всички са еднакво талантливи. А ние творим за хората. Не за критици или за творци, а за обикновените хора. Обикновените хора не критикуват. Аз съм прочела огромно количество книги и никога не ми е дошло в главата да критикувам писателя. Просто не ми харесва и търся нещо, което ми харесва. Критикуват злобни хора и комплескари, които нямат талант. Не знам обаче дали това мое прозрение би ме спасило от огорчения от критика. Критиката винаги боли и не мога да съм безразлична.
Random works
: ??:??