Dec 9, 2007, 12:04 AM

Малко за панаира на книгата 

  Prose » Humoristic
3714 0 59
5 мин reading
 

                         Малко за панаира на книгата

 

Пристигнах точно навреме за представянето на любимия ми сайт otkrovenia.com в НДК. Качвам се на нужния етаж. Викам си, ще ги намеря. Гледам в президиума г-н Георги Колев - президент и собственик, г-н Петър Пехливанов - художник, Краси - мениджмънт и реклама, главен редактор и сценарист - Мая Попова. Водещи Ина Иванова и Алиса. Фоторепортер - Рени Бакалова.  На изявени поетеси - Ина и Алиса. Всеки каза по няколко думи за любимия ни сайт. Останах очарована от Георги Колев! Поздравления за това, че ни събра в тази хубава къщурка, наречена Откровения. Благодаря ти, момче!!! Мая прочете свой стих. Водещите четоха стихове на изявени поетеси, Тома Кашъмов рецитира стиховете на наши любими поети от сайта. После Рени прочете свой стих. Тя била само на 16 години. Какво съвпадение, точно като мен.

Но малко съм огорчена. Четоха стихове на изявени автори. Аз не съм ли изявена?  Мая ми каза да си подготвя нещо късичко и смешно, защото имало хора, които ме харесват. Как пиша де. Приготвих си и тя ме отсвири. Защо бе? Двеста и двайсет страници много ли са?  Щяло да отнеме много време. Значи за едни може, за мене  - не.

После Кирил Бачев ни посвири на китара. Леле, как имах нужда от това!  Облегнах се на рамото на Весето и не ми се искаше да свършва това вълшебство. И така, приключи представянето на любимия ни сайт. Жоро каза, ако някой иска да прочете нещо свое, да заповяда на сцената. Аз веднага извадих бележките си за парно, но пак не ми дадоха думата. Сайтът бил за лично творчество, а парното съм го ползвала с други, които не присъстват в залата, егати и късмета. Хем казах на мойте да дойдат, ама били на работа. Лъжат. Понеже ме слушат по цял ден дома, не искаха да се претоварват. Не можах да се изявя, а така ми се искаше. Мъка.

Видях, че раздават безплатно календарчета и аз право там. Взех си три. Много хубави, бе. Браво!  Раздадох ги на приятелки и пак нямам. Трябваше да взема повече - нали са без пари. Иначе щях да си взема едно цяло, не половин само до лятото. Дали продават така календарчета на разсрочено плащане. Ще си взимам на два пъти, до морето и след това. Пусто безпаричие.

Седнахме на кафенце, за да се видим и си поговорим. Дойде едно момиче. Веси ме запознава.

  • - Това е Жени Маринчева.
  • - Приятно ми е - казвам аз и не реагирам. Какво като е Жени, аз пък съм Светлана, а па да видиме на кой името е по-дълго.

Весето добавя:

  • - PLACEBO.

Изригнах като вулкан.

  • - О, Жени, толкова се радвам да се запознаем! Аз много те харесвам как пишеш. Даже как рисуваш.

Извинявай, Жени, ама аз давам отклонения, сама видя, но иначе съм искрена. 

След малко към мен се задава китаристът. Повярвайте ми, не можах да реагирам. Прегърна ме и ме завъртя във въздуха.

  • - Много ми е приятно, аз съм Врабчо.
  • - Бе ти си Кондор, ако ме питаш. Кой врабец ще ме вдигне във въздуха с такава сила?!

Това беше интересно запознанство, лошо нема. Седнахме да пием кафе. Хората около нас сигурно съжалиха, че са в НДК. Абе, кефеха ни се. Ние голяма група и няма място за моята слабост Ицето. Я веднага сядай до мен на стола. И нали все целувки и прегръдки вместо коментари, като се гушнахме, като се зацелувахме. Мале... Ице, бях си мила вратлето, но след твоята целувка няма да се къпя.

  • - Ангар, ти защо не дойде и теб да те намачкам? Пиша ти отсъствие, така да знаеш!

А Пер Перикон, страхотен мъж! Джентълмен, изявен автор при това и любимец на няколко жени, проверила съм. Защо ли не дойде? Но пък се запознах с екзотични жени, красиви като червени рози, индианки, русокоси и чернокоси хубавици. Честно ми кажете, тук с конкурс ли ги избирате? Много красиви хора това творците, бе!!!

Докато си изпием кафето, младите отидоха да запазят места в някое заведение, за да пийнем и хапнем по случая. Алиса ми даде да й пазя шапката. Като се знам колко съм завеяна, си я сложих на главата. То пък какво стана? Тя ми отивала. Нина ми каза, че съм по-готиния вариант на Лайза Минели. Знам защо ми го каза. Защото аз преди това й казах, че е отслабнала и изглежда чудесно с къса пола. Всичко се връща на този свят - от мен да го знаете! 

И така, пристигаме в заведението, настаняваме се и... Това момче Петър Пехливанов няма късмет у тоя живот. Как му се случи, та седнах до него, просто не знам. Надух му главата. Но той издържа. Браво, ти ще успееш в живота, щом ме изтрая. Голям юнак излезе, да знаеш! Един млад, барнал се в готин костюм, обечка. Сладур! Огледах те аз. И с характер бе! На една маса със сума ти жени и си отстоява неговото. Смелчага. Добре бе, Петре, прав беше, от мен да мине.

Иванова - и тя отслабнала и се разхубавила. Ходила на фризьор. Мая - и тя с прическа, друго си е. Ходят при една и съща фризьорка. Страхотна е. Запишете ми час при Криси, за другата среща и аз да съм нагласена.

Две думи и за Алиса. Тя ми напомня за Василиса прекрасная. „Махнала с едната си ръка - езеро, махнала с другата - лебеди заплували. Алиса махне с едната ръка - реки от бира потекат. Махне с другата - пожари пали. А трябва точно обратното. Питам я: защо? А, не съм аз. На очите си ли да вярвам или на нея, просто не знам. Просто е приказка това момиче, около нея всичко е вълшебство.

Този път в ролята на спящата красавица се опита да влезе Веси, но ние не й дадохме, защото ролята вече е заета. Тоест изтърпяхме я да е красавица, но спяща - не. Кой ще й даде да заспи на толкова шумна маса?! Кирил Кирилов ни изрецитира стихотворение на тръгване. Тъкмо реших след него и аз да се изява и... То станало време да ходя на работа. Жалко, но другия път се дръжте.

Прегръдки и целувки, снимки и... Довиждане и до нови срещи!

компромат ;)(не е от авторката)

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Аз съм си такава - емоционална. Благодаря, Щастлив край!!!
  • Горяна, мерсиии!!!
  • Станиславе, няма такъв като тебе!!! Носи си очилата, аз ще нося водка, но не да се топлиш. А да гледаш късите ми панталонки, смертелни са!!!
  • Светланал, ето това настъпване чаках. Непременно ще дойда в Красния клуб на новогодишното парти, за да си понеса заслужените извинения и прегръдки.

    П.П. И аз съм късоглед.
  • До нови срещи Борянче!!! Кире, аз съм ти сърдита! Много добре те видях и те викнах да дойдеш при нас, но ти ми отказа. Разбирам те, който веднъж е седял до мен... Все пак се радвам, че те видях!!! Иванова, настъпвам избирателно, никога току-така. И настъпвам предимно млади и готини...мъже. Кире, за мен беше удоволствие!!!
  • Анетче, прегръдки и от мен!!! Георги, чакам срещата с буйна страст!!! Ани, значи ще се видим, ура!!! Лестат и ти и ти!!! Станиславе, дълго е за обясняване. Късогледа съм, но не нося очилца, за да не изглеждам по-голяма. Радвай се скъпи, че съм те отминала! Един час щях да ти се извинявам и още един да те прегръщам и да ти се радвам, че те виждам на живо. Вечерта ти щеше да отиде на кино. Мерси, Любослава!!!
  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Офисите на няколко големи телевизии се намират в сградата на самия Дворец на Културата...Като нищо - може - скоро някоя от тях да ти предложи място за специален репортер..
    Поздравявам те - за това ,което си написала -- с неподражаемия си почерк...
  • Здравейте И аз бях там но бях си сложил шапката невидимка и се изнизах много бързо, е нищо следващият път ще дойда с вас на кафе
    Но ми беше хубаво представянето и стиховете на Романтик на Рени .
    Благодаря ви
    Поздрав Светлана
  • Светле, уникален репортаж! Прочетох и препрочетох с усмивка и направо..се върнах на мястото на събитието! Радвам се, че се видяхме! До нови срещи! Поздрави!!!
  • Ами нямате грешка де! Лажова, ти също
    Радвам ви се!
  • Прекрасен репортаж. Стегнат, изчистен от всякакви излишни емоции и чувство за хумор. Такава трябва да бъде съвременната българска журналистика, обективна поне до първата половина на статията.
    Мен, естествено, не ме споменаваш, но аз предупредих още преди да дойда, че съм незабележим, че дори да се сблъскате с мен, няма да ме забележите (Светланал, от тогава не съм си почиствал обувките, за да си запазя за спомен отпечатъка от токчето ти. Като лично посвещение го имам, благодаря ти, че така зверски ме настъпи, без изобщо да ме забележиш.)

    Поздрав
  • е направо ме разби хахаха ))))))))))))))))))))))))))
  • Е, сега вече се чувствам така сякаш съм била там. Благодаря ти Светле, че ме направи съпричастна, а на 19-ти ще се видим със сигурност с всички. Обичам ви!
  • Хубав сайт - хубави хора...
    Ти си спази обещанието и репортажът е на лице.
    Така винаги ще можем да си припомняме какво е било.
    Радвам се, че бях в вас хора, на 19 Декември ще се видим пак!

    А ето и снимки, които достигнаха до мен:
    <a href="http://gal.otkrovenia.com/f/ndk2007">http://gal.otkrovenia.com/f/ndk2007</a>
  • Еех, как ви се радвам само!
    И как съжалявам, че нямах възможноста да дойда...
    Прегръдки за теб, Светле и всички останали!
  • Пу, да не са ни уроки!!! Направо сме като истински!
  • Светле, пак се върнах тук. От нощес като видях тук снимката, сън не ме е хванал. Сега пак си я гледам и се кефя.
    Обаче ми кажи как може и двамата с теб да сме такива хубави и да се съберем И нали сме знаменити ни хванаха веднага
    Пак целувки, сърничке!!!
  • Анетче, липсваш ми! Защо не дойде, само ти можеше да ми помогнеш?! Знаех си аз, че има вратичка, но се оказа лично отношение към мен горката. Ама аз другия път няма да си затворя устата, така да знаят! То не че сега я...
  • И ми е тъжно и ми е весело,
    и ми се плаче и ми се смее...
    И съм си тук и ми е отнесено...
    Пренесе ме там, сърце ми пее.


    Благодаря ти Светле, недостижима си.
    (Ама можело е да ти дадат думата за малко, да прочетеш поне за парното,
    не е нужно чак пък такава стриктност, можеше да мине като кавър версия...)

    Поздрав и усмивка.

  • Е след тая снимка Мая вече съм свободна жена. Иванова, аз ще ти кажа на тебе "Иес"! Опа, опа, Креми, мислиш лесно ми е. Ице, как па ни засекоха папараците. Станахме си известни с тебе. Благодаря от сърце за двойката!!! Който и да си, не съм ти безразлична все пак, а това ме радва. Любовта и омразата са силни чувства, безразличието е това, което убива. Все пак изпитваш чувства към мен...И аз те харесвам!!!
  • Мале, Светлее!!!
    Как са ни сложили с тебе тука...
    Е, сега вече ще ни изревнува целият сайт. И дори и двойки няма да ни пишат. -2 ще ни поставят.
    Обаче да ти кажа на мен много ми хареса.

    п.с. Гледам веднага са те удостоили. Ей, ама умират от яд. На нас пък ни е готино
  • Опаааа...
  • е сега вечее... нема мърдане
  • Магдалена ти само веднъж ела!!! После няма да пропускаш сбирка, така да знаеш!!!
  • Нели, то аз като пийна и без батерии светя! Гери, знаеш как е като се съберем. Вече ми липсва усмивката ти!!! Да, ама мойта целувка с Романтика пък беше по-дълга, няма па, Жени! Да ти призная и мойта усмивка на края се изкриви. И ти зареждаш с положителна енергия, не скромничи, моля те, вече се познаваме. Наистина се зареждаме взаимно на тези срещи! За всеки един от вас дето съм ви виждала на живо мога да напиша по един разказ. Джейни, очаквам те на живо на нашите екрани.
  • Язък! Мене все ме няма...не мога да дойда и в разказа ме няма...
    но вие сте ми в душата ти -Светлина Лажова и всички присъстващи.
    Обичам ви.
  • Пепи, следващия път! Таня, повярвай ми, беше наистина хубаво! Криси, не ме ядосвай и ти! Не се сърди, другия път те хващам за ръчичка и не те пускам!!! Аз съм по кръчмите така да знаеш. Вилдан, хубави са тези срещи, защото се събираме все хубави хора, а тук всички са такива без изключение!!! Петинка, вярвам ти, че си ревала, защото знаеш колко ни е хубаво, когато сме заедно! Доли, а другия път и теб те очаквам!!! Женина, благодаря ти!!!
  • Не се и съмнявам във твоите лечителски способности Светле!
    Следващият път, ако дойда и аз/защото този път щях да дойда, но нещо се промени/моля те, впиши ме да седна до теб!
    Радвам се, че вече познавам някои от описаните тук! И се чудя как ли ще ме опишеш мене
    Прегръдки и поздрави за теб!
  • Ей, хора, беше чудесно, че ви срещнах - всички вас. Да не ви изброявам, щото от склероза, току-виж, подмина някой. Обаче... няма как да не бях се впечатлила от струящите и искрящи очи на Светлето, която като чу коя е Жени (демек аз) - ги ококори ЕЙ ТАКВИЗ ГОЛЕМИ! От елегантния админ Георги Колев - (Господ здраве да му дава), от Мая, която топло ме прегърна като се запознавахме, от Краси, която е една прекрасна млада дама, от Романтика, с който дори два пъти се целунахме!!! (може и да ми завиждате!!!) от Лестат - Петьо - редактора на картините - страхотно момче, от Рени (да е жива и здрава, тя е ГОЛЕМИЯ ни ТАЛАНТ),от рецитаторските способности на Иванова (може да й завидите на тембъра на гласа и на дикцията, само за художествено слово става!!!), извинявайте, но всички не мога да изредя. Върнах се препълнена от енергия, от споделеност, от веселие. Прибирам се в нас - и баща ми веднага - що ти е изкривена устата на една стрАна? Отивам - гледам се на огледалото... ми изкривена... това ше да е само от приказките на Светлана Лажовата... щото който сяда близо до ней, сал може ченето да си изкриви от смях! Да знайте, че е най-великият лечител тя!!! Светле, бъди жива и здрава! И ОТКРОВЕНИЯТА, НА МНОГАЯ ЛЕТА, АМИН!!!
  • Можеш, Ренка, всичко можеш, давай снимките, че нямам търпение Пък нали и Кметя снима. Целувки на всички!

  • Целувки!
  • Светланка, аз съм си виновна, споко! А с тия антени внимавай, вземи по-слаби батерии, че...Иначе е добро решение.
  • Бравоо!много готино.достави ми удоволствие да чета!!
  • Като казахте снимки - качени ли са вече или предстои, щото не ги намирам? Целувки! Тук стана като форум, нали Светланчето е гостоприемна.
  • Светле - ето на това му се вика репортаж! Най-същественото и то по най-приятен начин разказано! Сега очакваме и снимковия материал.
  • Сега и аз рева и редя ред сълзи, ред с...ли!
    Щото, ако можех, щях да дойда - така ми жадуваше душичката да видя всички вас, че не можете да си представите!!!
    Обаче все успокоявам, че поне по мобилния чух поне няколко и малко се успокоих!
    А ти... ти си върха на хроникьорите, тъй да знайш!!!
    Обичам те, Светланчик!!!
  • Специални благодарности,Светле!Беше ми интересно да знам как е минало!
  • Светланче, името ти не е случайно: светиш, бе момиче!!! От пръв поглед те харесах (без други помисли, хей, Откровения, готини хора, ама съм на ...и две, та знам ли)!
    Сега ме обхвана мъка...как не разбрах, че отивате на ресторант? Защо ме споменаваш тук, пък не ме викнахте? Да се сърдя ли, що ли...Наистина, изобщо не разбрах. И като ви видях, че тръгвате тъй рано (още не си бях изпила кафето с Н- цигари), помолих Ани да остане, та и нея съм лишила от веселбата...Ани, извинявай, мила!!! Защото тя, малко след това ми каза, че отивате на продължение, ама къде да ви търсим в таз навалица, пък и не знаехме къде е ресторанта. Но след като си вече официален член-кореспондент на сайта, мисли му, ако не разгласяваш веселата част както трябва.
    Прегръщам ви всички, най-много теб!
  • От мястото на събитието!
    Браво, миличка, пренесе ме в НДК.
    Интересно ще да е било, ама столичани с предимство
  • Ех,след всичко,което прочетох-искам и аз
  • Здравче, аз дали вместо да пиша да взема да се показвам по новините? Ма то няма да ми се виждат ботушите, така че ще пиша. Деси, вече наистина ми липсваш!!! Здравче и ти и ти!!! Перата на шапката нали, да не са на друго място, че...мани, мани. Ще ти забуча другия път фойерверки в шапката и ще ходя след теб с пожарогасител, така няма начин да не ни забележат и двете, ако ни пуснат, де!
  • Ехххх, благодаря ти Светланка!!!
    Така ми се искаше да съм там...
  • Взимам те, Люси!!! И за по-дълго може!
  • Абе, Лажова... много ме е яд,че не бях с вас! И ме е яд, още повече, че както планувах да съм в София днес, не стана... ами развали се работата, пусто, като има самолети до Варна от София, мъжът ще си идва сам. Виж, ако нямаше полети, да съм пристигнала в София, още вчера. Нищо, с Гошето се рабрахме, като изпращам мъжът през февруари, ще ви пристана, пък който ме вземе Има, няма, шест месеца ще съм на линия Целувки на всички!
  • Не излъгах Ангар, просто малко се пооправих и хоп...И очаквах да те видя, но не би...
  • Ех, Светланал! А в по-предното разказче защо излъга, че си болна? Щях да дойда, разбира се; но ти като каза че си болна, си казах: "Тя няма да бъде там, а без нея на мене няма да ми е хубаво!" И ето как непоправимо се минах!
  • Браво, Нели, пак аз виновна... Другия път ще си сложа светкащи антенки на главата дано пък някой ме види. Не трябваше да ми пишеш коментар и аз се ядосах сега!!!
  • Виновата!!! Е, Ина, ама и тя па да си сложи снимка в инфото,де! Защото някои така ги разпознах!
  • Светле, доплака ми се, честно...Бях там, а сме се разминали в навалицата...Мая пак ще трябва да слага етикети, явно
    Еаз пък не пропуснах да се запозная с Победител
  • Имаме си един Победител, а аз да го пропусна, срамота! Веси, аз бързала и много неща забравила, но ще ми простите, годинки. Само да не ми вземат длъжността по-младите, че го закъсах яко. Ице, наистина ни беше хубаво на всички! Танче, прегръдка и от мен и то голяма! Бети, другия път да си на линия, че пишем отсъствия! Ще ти хареса да знаеш! Доче има снимки и то много. Нели другия път ще те чакам с нетърпение така да знаеш!
  • Ох, 500 км, и ...пак пропуснах.
  • А снимков материал има ли?
  • Благодаря за "репортажа" , от няколко дена търся информация за това как е минало представянето и срещата...
    И дочаках! До сега не съм успявала да дойда но следващия път ще се постарая.
  • Благодаря ви Мая Попова, че оценихте къровския ми труд. Сосипана съм от толкова работа! Креми само ти ме оценяваш по достоинство, мерсаж!!! Иванова, не исках да се впускам в подробности за Тома, защото трябваше да спомена, че той толкова ми хареса, че даже ако бях само няколко месеца по-млада щях да му искам ръката или крака. Но понеже съм жена на положение и за да не се изложа го премълчах. А за Ренка какво трябваше да кажа, че прилича на ангелче?! Че е млада и талантлива. Е аз къде отивам тогава?! Шестнайсетгодишна...Айде другия път да не си казваме годините. С една дума завидях, жена съм в края на краищата. Ей, допълвайте ме може да съм пропуснала нещо и някого, не е нарочно!
  • Аз също ти благодаря Светле!Все едно,че и аз съм била там!
    Целувам те и прегръщам!
  • Да ти разправям и аз. Хващам първия трамвай, на Халите се прехвърлям на втори. И понеже нямаше време, на втория съм без билет. Нали съм далечен роднина на Марко Тотев, веднага ме гепи контрола. Всички в трамвая чакат шоу. Да почна да се дърпам или нещо такова. Ама аз съм готин и викам - Без пари няма шоу.
    Плащам си глобата и продължавам като бял човек. Прибирам се у дома. Жената се хвърля да ме посреща, радостна, че не съм пристанал на някоя поетеса. Обаче ме надуши.
    - Целували са те чужди жени!
    Целуваха ме, я! И аз целувах и прегръщах. Ако на другия ден не бях на работа щях и за веселата част да остана. Ама нищо, другият път.

    Извън тези перипетии, наистина тогава изкарах чудесно. Радвам се, че се запознах с нови хора! Радвам се, че видях и доста от приятелите си!
    Няма да споменавам всички за да не пропусна някой. Но съм щастлив, че съм част от голямото семейство на сайт "Откровения"!
    Поздравления, Светле!!! Върна ме отново там. Целувки!!!

    п.с. Снимките от моя апарат ги пратих на админа и Лестат.
  • Ех,Лажовна, Ех дарагая!
    Километрах бИла па влакове и таксита
    да се увидим...Как няма да съм Спящата красавица
    Так точна описАла си всичко!Браво!
    Умееш ги това...шутките
  • Благодаря ти, Лажова! Все едно бях там!
  • специален репортаж от мястото на събитието - член-кореспондент - Лажова. по фамилията ще я познаете
Random works
: ??:??