Aug 8, 2014, 8:45 PM  

Минчо (живот и страдание) -1 

  Prose » Humoristic
1172 3 16
4 мин reading

                                                                       Шо Цветанофф         

 

 

                                                                              МИНЧО

                                                                  (живот и страдание)

                                

                                                                 Хумористичен роман

 

                                                                                      ***

 

                                                                     ЧАСТ ПЪРВА

                                                                           На село

 

                                                                             *****

 

                                                                              

                                                                       Глава първа

                                                                     Мъж на място

 

 

 -Минчо! Минчо-о! Ах ти, жалко подобие на мъж... само ми се покажи...!

Кака Яна ядосано обикаляше из къщата от стая в стая, с надеждата да начеше вече непоносимо сърбящите я ръце в гърбината на нейния доказано неподлежащ на дресура съпруг. Обзелият я гняв заплашваше да избие в неумолимо торнадо, оставящо след себе си опустошение и разруха.

Минчо отдавна бе имунизиран срещу сутрешните и настроения (благодарение на които дори хлебарките се бяха изнесли от дома им) и за това смело се скри в мазето, между чувалите със зърно, защото от опит знаеше, че колкото и да е бясна, жена му нямаше достатъчно сили да вдигне пълния чувал и да го нахлупи на главата му! И спокойната сигурност на скривалището отнесе мислите му далече назад...

                                                   

                                                              ----------------------------------------------

 

1995-ра година. Минчо беше кипящ от енергия, жизненост и хормони 19-годишен осмокласник, безумно влюбен в пръскащата навред около себе си обаяние и сексапил съученичка Яна. Нейното присъствие изправяше единствената му мозъчна  гънка, а в стомаха му нахлуваха мощни газове, които след това цял ден напомняха за себе си с лютивия аромат, пропил стените в класната им стая. Но една сутрин романтичната му природа се пробуди и, необяснимо как, се осмели да се изправи пред Яна, мълвейки почти беззвучно:

- Светлината на деня ли ме огрява или твоето присъствие?...

И тогава за първи път го огря звучната ù, пареща плесница!

Не е възможно с думи да се предаде гордата, силната, неописуема радост, която изпълни цялото му същество след тази божествена милувка! Душата му възторжено се зарея нагоре, все нагоре в небесата - там, където ангелските хорове пееха хвалебствени химни за неговата възвишена любов...         

- Простак нещастен! - пискливият ù глас в миг прекъсна възвишения полет на душата му и го върна в реалността - Не стига, че е нагъл, а и на умен ми се прави! За това ли повтаряш четири години, бе Мозък?

-Не! Заради тебе!!! - изстреля той и я остави без дъх - Още в мига, в който те видях, сърцето ми стана твой роб! На където и да погледна, аз виждам само теб! Tвоята нежна усмивка на всякъде ме преследва! Твоето присъствие кара света да изглежда красив и приветлив! И дори сега звънливият ти глас кара душата ми да тръпне в трепетно очакване на мига, в който любовта ми ще е споделена! Защото казвайки ти “Обичам те”, дори тишината ще спре дъха си, за да ме чуеш...

 

                                                            -----------------------------------------------------

 

Минчо бавно отпи поредната глътка отново изживявайки с истинска наслада мига, в който я остави без думи, след любовното си обяснение. ”Дали  и сега няма да подейства? След двадесет години... Какво пък - струва си да се опита! И без това съм събрал към един литър кураж!”

В този момент жена му влетя в мазето. Минчо изпъчи гърди и предвидливо оставяйки стелажа с буркани по между им, с възможно най-прочувствен глас изрецитира:

- Кое си ти, видение прекрасно, в облак от парфюм, със дъх на пролет?”

Кака Яна зяпна стресната и объркана, а Минчо, усетил, че владее положението, отпи голяма глътка от шишето и запя с цяло гърло:

- Яне ле, моме убавооо, убаво още гиздавооо! Кажи де кри таз твоя хубост неземна?

Тез гърди кой кат’ тесто ги месиии  и тез  крака на чии рамене ги овесиии...

Кака Яна изтрещя!!! Грабна от земята една доста едра диня и тъкмо да я запрати по него, той, забравил страха си, се развика:

-Не-е! Не тая ма! Не виждаш ли дупките по нея, дето съм я пълнил с мастика? Друга вземи - по-малка! - и това бяха последните му думи...

След десетина минути кака Яна излезе потна и зачервена, но успокоена, от мазата и преди да затвори вратата се обърна и изсъска:

- Първо ще изчистиш, после - в банята!

- Добре, миличко... - чу се слабичък гласец отвътре.

Вратата се затвори, но Минчо за всеки случай изчака още малко и тогава, изправяйки се с мъка, преглъщайки нараненото си достойнство и олюлявайки натъртеното си тяло, мислено се развика на кака Яна: ”Малее, да та барна-a… Здрава кост няма да ти остане! Цялата мизерия, дето направи тука, с тебе ще забърша...”

В този момент вратата се отвори и се чу:

- Ма ти още ли не си започнал?

Минчо бързо забрави заканите и че е ядосан, и въпреки силните болки започна да събира бездиханните останки на дини, пъпеши, шишета и буркани от бойната арена, като мрънкаше едва чуто, поглеждайки за всеки случай към вратата:

-Добре, че съм мъж на място, иначе щеше да видиш ти...

                                                                        

                                                                                         *****

 

                                                                       

 

© Шо Цветанофф All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви!Това,че ви развеселих, е най- голямата награда за мен!
  • Добрах се до началото. Седем години се подвизаваш с тия смехурии и аз не съм усетила!!...Започвам да ги чета подред, но не наведнъж, а сигурно и ще коментирам по няколко, инъче трябва да стоя все при теб и другите ще се обидят...Това е моето амплоа- хумора, но го пишех до скоро в стихове, а в прозата ми има само по щипка от него....Много ми хареса разказа ти, Шо.
  • Амиии , хареса ми та се замислих покрай колко готини неща съм минал без да ги забележа, ама никога не е късно ... не че щяха да променят нещо тогава, но затвърждават чувството за съпричастност и .. много сме
  • 🤐... БЛАГОДАРЯ!
  • Амиии..."мъж на място". Не само след 3, и след 13 години няма как да не се върнеш при него. Благодаря ти за усмивките и хубавото настроение! /на Минчов гръб /
  • Еее, трогна ме! Как се сети? 😁👍🏻
  • Горкичкият! То какъв живот - само страдание !
    С удоволствие се връщам при Минчо
  • Открих с какво да се забавлявам в дъждовния ден.
  • Ох, завалийката!!!
    Добре че си е „мъж на място”! Иначе кой щеше
    да почиства „бойната арена”, след като се разлюти
    „прекрасното видение” с „дъх на пролет”?!!!
    Щастлива, благодатна и мирна Нова година, Шо!!!
    Здраве и обич за теб, мир и хармониа в твоя дом, Шо!
  • Мъж на място

  • !!!

    Ха добре си ни дошъл!!!
  • Много Ви Благодаря на всички!
  • Божкееее... от де се прекна туй нящо бре charo (Шо Цветанофф)
    Тези двамата вече ги заобичах!
    Страхотно настроение носи творбата ти!
    И още повече, когато видях, че и продължение ще има!
    Добре дошъл на нашата седянка! Кефа е пълен тук!
  • Хехехе... едва що появил се Минчо и аз вече седнах на първия ред да чакам новите му подвизи. Поздрав!
  • Добре дошъл! С нетърпение очаквам следващите части!
    Имаш поща!
Random works
: ??:??