Oct 13, 2007, 10:46 AM

Много тънки тея панели 

  Prose
1190 0 34
3 мин reading
Много тънки тея панели, бе
Днес мъжът ми взима заплата. Аз като една свестна жена седя и го чакам. Мечтая си да се прибере с две пълни торби, та да напълни хладилника, щото е празен. Минава десет. Няма какво да чакам, събличам се и лягам. Захвърлям дрехите си на дивана, а с тях и мечтите. Навличам неговата пижама напук, та дано се сети, че нощницата ми в началото не беше дантелена, а стана такава от много пране. Дано се сети да ми купи нова. Въртя се в леглото и се опитвам да заспя, за да не усетя кога ще се довлече на четири крака до леглото. В такива моменти ми иде да му вдигна такъв скандал, но не го правя, за да не доставям удоволствие на съседите. След толкова години брак ние не си говорим нормално, ние само се караме. А заради пусти съседи напоследък само мълчим. Защото не издържам Иванова като почне:
- Снощи пак ли се карахте? Ама и ти си една... Не му даваш една биричка да изпие с приятели.
 Тя не знае, че той пие биричка като беалкохолно към ракийката. Или пък Георгиева от долния етаж. С тая ехидна усмивка:
- Мислех, че ви няма, но снощи ви чух. За десет лева му се караш. Десет лева пари ли са на днешно време?!
 Как няма да му се карам? Напил се в махленската кръчма, седнал в едно такси и казал: „Карай ме за дома!” Оня го въртял за десет лева около блока. После му казал:”Друг на мое място щеше да те ошушка.” И после се черпили...Какво да й обяснявам.
Сутринта се разминаваме като глухонеми из кухнята. Като надигна тоя моя минералната вода, къде го побра това шише?
 - Пиеш за да гасиш пожара от снощи? – съскам през зъби. Той се усмихва и ми казва:
- Утринната вода е най-хубавата!
- Не можа ли да се прибереш по-рано или както винаги ставаш последен от маса?
- „Все някой трябва да бъде последен!”, руска поговорка.
 - Сега ще съм като пияна цял ден. Как ще ходя на работа? Заради тебе не съм спала цяла нощ, въртях се като луда в леглото.
 - „Животът не е ложе от рози”, английска...
- Не помня вече от кога не си се прибирал като нормален човек.
- „Споменът за лошото има дълга следа, споменът за доброто си отива бързо.” Френска.
 - Престани, в гроба ще ме вкараш с твоите бръщолевения!
- „Важно е не колко дълго, а колко хубаво си живял.”, гръцка.
Полудях. Започнах да крещя от нерви, но се задавих и спрях. Той пак имаше готова мъдрост:
- „Който е взел твърде високо /тон/ няма да завърши песента.” Немска.
 Грабнах солницата от масата и я запратих към него. Не уцелих. Той се наведе и я вдигна:
- „Не е достатъчно да се целиш – трябва да улучиш.”, немска.
- Абе аз не те уцелих, ама като ти гледам ужулената ръка, сигурно снощи сам си се подредил. Кой знае колко си падал и ставал. Така ти се пада!
 - „Лош е онзи файтонджия, който не е падал от капрата.”, сръбска.
 - Повече няма да говоря с теб, магаре с магаре такова!
- „Едно живо магаре е по-полезно от един мъртъв лекар”, италианска.
- Ако знаех какъв си, никога нямаше да се омъжа за теб!
 - Знанието винаги идва твърде късно.
- Какви мъже ме искаха, с положение, а аз, глупачката...
- „По-добре жив чирак, отколкото погребан император.”, френска.
- Да бях умряла - по-добре, вместо така да се мъча!
- „Не е далеч от смъртта този, който мисли за нея.”, амхарска.
 - Я дай заплатата тук! Дай да видя какво е останало от нея. Ние сме без пари, той по кръчми ходи.
- „Богатството е нищо без здраве.”, английска.
- Обувки нямам бе, няма с какво да ходя на работа, разбираш ли?
 - „Който не е виждал ново и на износеното се радва”, руска.
- Хайде да излизаме, че закъсняваме за работа! Довечера ще се разберем с тебе... Разминаваме се със съседите от първия етаж. Хората ни кимат.
- Кажи „Добър ден!” на хората – просъсквам му усмихвайки се.
 - „Денят може да се хвали едва вечерта.”, английска.
Зад гърба си чувам: „Какво културно семейство!” Новодомци са, затова така говорят.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Леле, събудих комшиите от смях по сред нощ!/още не ни е саниран блока/
    Божкееееее, добре, че моят само пиеше и не беше толкоз ерудиран! И това си е вид благословия...
  • Мариана, Галка и вие ми оправихте моето...самочуствие!!!
  • Светле,миличка
    Ти си невероятна!!!
    Благодаря ти за настроението
    Поздрав и прегръдка силна!!!
    Благодаря ти от сърце!!!
  • Веднага ми оправи настроението. Страхотна си
  • Може, в нашия си театър, благодаря Криси!!!
  • Този диалог трябва да се постави на сцена! Браво, Светле, от сърце благодаря за смеха!!!
    Кмете, ясно е кой ще е драматург при театрото "Луди пеперуди".
  • Романтиче на телефона ми пъшка 25 годишна колежка, да й се незнае дано. Казах й културен поздрав. Ама май по-здрав от тоя не е имало. Стами, културно, ама друг път. Благодаря ти за послеписа, хареса ми!!!
  • Ау..ауу какво културно семейство,какъв интелектуален мъж само ,Светле бива ли така все с острото към него ,та той си е направо бисерче!!!
    Поздравче Светле !!!
    Лека и спокойна нощ ти пожелавам, прегрътка!!!


    P.S .да оставя и аз една мисъл
    Човек се дави не защото е скочил,а защото е останал под водата!!!
    Паулу Коелю
  • Чух и язе кък пъшкаш пу тильфоня, жисемския. Акъла ми съ сбра некъде си
    Ама арно ми беши
    Цалуфки, сърничке!
  • Аз още се чудя дали да си санирам апартамента, ама нали пък хубаво пъшкам...Нека слушат, нека се учат! Момичета благодаря ви и ви обичам!!!
  • Брех какъв мъж само, цяла енциклопедия!
    Благодаря за настроението!
  • Тъй си знаех аз...късно да дойда,не оставам с празни очи
    Великолепна си!
  • Ей за тва и аз си санирах апартамента... да не чуват комшиите!
    Пък да ти кажа... не завиждам за мъжа на лирическата!
    Обаче на теб - да!
    Цункиии!!!
  • Сдържах се, сдържах се , но на руската като
    прихнах, че няма край, сега пак ще повтарям,
    СЛАДУРАНО!!!!ПОЗДРАВ!!!
  • Аз се чудех какво ми липсва, а то акъл?! Как не се сетих, мерси, Етчи!!! Люси, не е така. Ни скандал да вдигнеш, ни в спалнята да попъшкаш с кеф. Ще се местя на палатка пред ЦУМ. Целувки!!!
  • Еееееее, какво се оплакваш Я виж какви хубави поговорки сте знаели Добре, че са ни тънки стените. Ако не бяха такива, кой знае какво щеше да стане.
    Нямаш равна
  • Аха, сега разумявам вече, защо аз не зная такива мъдрости...
    То трябвало да се наливат, всеки ден, редовно, капка по капка.
    Не може да му се сърдиш на човека, че за това познание цялата си заплата е дал.
    Че благородно и съседите обогатява.
    То в този живот само пари не стигат, трябва и акъл.

    Поздрав и усмивка.
  • Зина, май наистина е така. Добре, че са ми готини съседите. Като го взех не беше толкова, Ице. Деси, много ти отива да си усмихната, нали те видях. Нели, почти като истински се получи. Благодаря ти Ангар от цялото си сърце!!! Иванова, това е нищо, разбиващото предстои. Пенко, само понякога са прасета не винаги. По-това се различаваме. Анета, и то какви!!! Нинче, аз не. Майче, на мен това ми е партизанското име. Така ми викат: 'Мъдростта на..., но не съм толкова стара. Жон само като се върне Фил. Ани, почти от живия живот.
  • Мерси, Кремче!!! Не го знаех, Доли, благодаря!!! А, аз се чудех, защо идваш към нас. Поли, разкрита си!!! Венец, благодаря!!! Не се сърдете, ние си ви обичаме! Моя горкия не пие, ама аз...Но не ми се сърди много, де. Мила, ние сме много културно семейство, няма що, ама между нас да си остане, де. Какво да направя като съм толкова сладка?! И загорелия боб върви с мене...едва ли не. Обаче не издавай адреса Пер, нали си приятел. Поздрави на Сийчето, Георгиевата. Па обаждай се като минаваш покрай нас. Късмет, Гери, късмет!!!
  • Светле,Светлеееее,от къде ти хрумват тези идеи!!!
    Отново съм впечатлена,разби ме направо!!!
  • дай го "Жон" за една седмица и да видиш как ще си забрави всички пословици и поговорки Ма той да не спи с "Мъдростта на вековете"?
  • Завижадам на твоите съседи !!!

  • Сладури сте вие!
  • Понякога хората приличат на прасетата не само по-вътрешните си органи...
    Моя
  • "Човек, когато му върви в живота,
    пословиците слуша със охота.
    Но щом в беда е, идва му до гуша -
    отгоре и пословици да слуша!" /Не си спомням добре дали е от Шекспир или от някой испански театър. Но мъжът ти сигурно ще знае!/
    Безценен капитал си, Светланал! Най-хубавите произведения са тези, които едновременно и радват, и забавляват, и обучават. А твоите са именно такива!
  • Еееее, много хубаво! Чудесен разказ и културен диалог!
  • Хихихи, сърничката ми тя...!
    Не те пропускам, да знаеш..., няма начин! Чакам си дозичката добро настроение!
  • Светле, ами той мъжа ти жива енциклопедия. И ти се оплакваш...
    Поздрави за усмивките!!!
  • Де го намери такова чудо невиждано - културен, интелигентен...? Няма да викне, да се скара, да отговори грубо, а мъдро ще отвърне с пословица... Хем няма да се разрасне скандал до небето, хем ще понаучиш някоя мъдра мисъл!
    Цун*
  • Брях, Светлано!!!
    Ама ти да не живееш над Сийчето?!... Георгиева! Минавам чат-пат да я... навестявам, а от горния апартамент все някакви иноземни поговорки се цитират. Веднъж даже една маорска така ме впечатли, че прекъснах сек... ъъ... интелектуалните занимания и си я записах в тефтерчето, а Сийчето ме скастри "Ти при мен ли идваш, или да обогатяваш писателския си тефтер?!" Тцъ, тцъ, тцъ... Колко малък е светът!... И добре че тънки са панелите, че да се докосвам до това световно богатство, което е мъжът ти! А онази маорска поговорка беше "Ако жената не може да готви добре, важното е да е поне вкусна"! Мисля, че беше употребена след като на този ерудит бе предложено за вечеря някакъв загорял боб, или поне така миришеше из целия блок...
  • Много културно семейство! Евалла на такъв начетен мъж!!! (Не)Дай боже всекиму !
  • добре, че се местя във вашия квартал,
    та да поумнея

    !!!!!!!*
  • Светлана, много мъдрости си му измъкнала ти, за кратко време... А знаеш ли, че "Който трупа познания, трупа тъга." (Еклесиаст)? Прегръдки!
  • Ххехехехехех* Разби ме тотално, мари Светланкеее!
    Благодаря ти за усмивките!
Random works
: ??:??