May 17, 2020, 12:52 PM  

Муза 

  Prose » Narratives
958 1 10
2 мин reading

 

Сутринта стана от сън рано. Направи си кафе и излезе на терасата да изпуши една цигара. Валеше дъжд като из ведро или както казваха англичаните от небето валяха кучета и котки. Настроението ѝ беше скапано.  Носеше със себе си химикал и тетрадка, в която всеки ден записваше по едно свое стихотворение. Въодушевлението я спохождаше сутрин.

И сега, о, ужас, стоеше пред белия лист и нищо не излизаше от главата ѝ. Паника…обзе я паника…какво става, като че ли главата ѝ беше празна и нито една идея или рима не идваха. Обикновено мислите ѝ преливаха като морски вълни, но сега нищо, а тя беше талантлива и известна поетеса в културните среди. Исега таланта ѝ се беше изпарил.

Погледна към музата си, която седеше на дивана в хола и четеше вестник. Беше надебеляла, с бирено коремче, оплешивяла и беше облечена с един стар анцуг. Това беше мъжа ѝ, нейната голяма любов. Дори не погледна към нея. А тя го гледаше и не можа да напише дори и ред. Очите ѝ се насълзиха и тя заплака. Чувстваше все едно че си е отишла част от нея. Колкото и да напъваше мозъка си, от него не излизаха стихове. О, ужас, какво щеше да прави сега без муза и без поезия.

Тя го обичаше. Той винаги я вдъхновяваше да пише. Беше мил и добър с нея, притежаваше вътрешна красота и се интересуваше от нейното творчество.Винаги когато го погледнеше, душата ѝ разцъфваше като цвете и се раждаше поезия. А сега го наблюдаваше   като някакъв непознат, настанил се в хола ѝ. Трябва да спомена, че апартамента беше неин. Трябваше да търси друга муза.

Тя беше трийсет годишна русокоса красавица, работеше като медицинска сестра и в свободното си време четеше любовна поезия.

След като се овладя малко и сълзите преминаха, отиде при мъжа си.

- Трябва да се разделим…не мога да пиша…ти не си вече моята муза – каза ясно тя.

На другия ден, той си събра багажа и се изнесе. Тя заживя сама.

Минаха два месеца. През това време тя не написа нито едно стихотворение, дори и посредствено. Ходеше на работа и упорито се вглеждаше в лицата на хората с надежда да открие своята муза, но без резултат. Понякога си мислеше за мъжа си, но гордостта ѝ я възпираше да му се обади.

Една вечер, той я покани на ресторант, имал да ѝ казва нещо. Тя се чувстваше самотна, беше любопитна и прие поканата.

Седнаха и тя не откъсна очи от него. Виждаше ѝ се пак красив и привлекателен като в деня, когато се запознаха.

- Виждаш ми се променен…какво имаш да ми казваш – попита тя.

- Това е защото си присадих коса и от два месеца ходя на фитнес. Свалил съм двайсет килограма и биреното коремче изчезна – засмя се той.

После ѝ показа една кутийка, в която имаше златна гривна и я попита:

- Омъжи се пак за мен…

Тя не каза нищо. Извади от чантата си лист хартия и написа едно стихотворение.

© Vaska Ivanova All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря за коментара, Ирина!
  • Ох! Това е съвсем огледален случай на всички мъже, които виждат жените си по пеньоар, с черпак в ръка и "позаякнали" след раждането на n-тото дете. Откъде да дойде тази муза, откъде?!
    Много добре се е получило. Така, че всички да се замислят. Хареса ми този техен, така трогателен ренесанс
  • Благодаря ви, Георги, Валя!
  • Колко мило и романтично...
    Поздравявам те.
  • Минал се е този човек, ама любовта е сляпа.
  • Благодаря, Пепи ...
    Мариана, така е при някои музи...
  • плешивец, с бирено коремче,
    в хола на дивана дреме,
    шампионска лига от
    тивито му намига,
    туй е моето мече,
    не го давам аз дори
    и за Аполонци две по три!
    Нощем с грижа ме завива
    сутрин сладко си доспивам,
    а той кафенце вече ми налива,
    с китки ме посреща вечерта,
    не е просто мечо, мечо е мечта!
  • Права си . Тя го обича, но в случая гледа и външната красота. Така е при музите...
  • Благодаря ви! Костадин, няма значене дали е златна или не, дали е пръстен, тя отново го харесва.
    Марияна, приемам забележката, ще вмъкна - Беше мил и добър с нея, притежаваше вътрешна красота и се интересуваше от нейното творчество.
  • Оооо,цяла златна гривна пък само едно стихотворение,явно пак не и е муза.
Random works
: ??:??