Nov 22, 2007, 11:21 AM

Мъника 

  Prose » Others
1282 0 5
2 мин reading

 

Вървя по надолнището, взирайки се във всяко камъче.

Не съм сигурен, че ще намеря подходящото, но съм убеден, че ще харесам някое...


И ето, че то се появява почти на края на пътеката - обикновено, червеникаво, подритвано хиляди години, мъниче...

Навеждам се, пръстите ми опипват внимателно грапавините му, радвам му се и му говоря:

- Здравей, мъниче! Как си, сладурчето ми? Искаш ли да те взема с мен?

Може би спи, не ми отговаря... Ще го почакам, свикнал съм.

Поглеждам назад и нагоре към върха, от където се спуснах с мислите си за Живота, Вселената и всичко останало (включително и Нищото).


    В момента обаче не мисля за нищо (включително и за Нищото)...

Отдал съм се на усещането, опитвам се да вникна в Съня на Мъничето.

Затоплям го между дланите си и нищомисленето ми бива прободено от пробуждащото му се съзнание - оканарявам се разцепващо и магнетизма ми се оребрява...

Отварям очи, само за да изпратя залеза и потъвам отново в миналото на мъника.

Студено е... После горещо, твърде горещо... Ледено! Хм! Вълните, Вятърът, Движението... Светлината, светлината, светлината!

Започвам трескаво да събирам изсъхнали клони, две шепи шума и след малко веселото пращене на огъня разкрасява допълнително нощните звуци.

Мъничето е полегнало в едно дъбово листо и продължава да похърква.

Може би е по-добре да не го будя?! Но как да го взема с мен, без да ми е разрешило...

Млечният път се разлива над главата ми, а облаците тихо се разбират да направят сбирката си другаде.

Усмихнато се пресягам и погалвам мъничето по коремчето:

- Наспа ли се, бре Мъник? Ще трябва да поемам по Пътя след час...

Луната се изтъркалва по последната дъга и се хързулва зад хоризонта, червенеейки се. Изправям се и проверявам за въглени. За по-сигурно обливам огнището, рисувайки спирали и кръгчета.

Изгревът е впечатляващ за сетивата ми...

Повдигнал съм ръка, а в нея Мъника сигурно се пробужда, защото го усещам

леко затоплен и пробождащ. Усмихнато се надявам да е имал хубави сънища.

Поднасям го към фонтанелата си и внимателно го оставям да ме опознае...

Мислите ми препускат със скорост немислима за Светлината, преминават за

секунди през Великата Необятност и се завръщат с Отговора:

 

"..."

 

И накрая... Офф!

Мъника бил Мъничка!

Тя е там край пътеката и сега...


Може би отново сънува...


Сънува Безметежността!

 

© Атанас Коев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Усмихна ме още в началото...
    После се усмихнах пак
    Беше страхотно чувството, когато накрая осъзнах че въобще не съм спирала да се усмихвам докато четях за мъничето - мъничката
    И сега пак се усмихвам докато се опитвам да ти опиша колко много ме разбуди и зарадва с това разказче
    Продължавай да ни усмихваш...
  • Поздрав! Радвам се, че мога да те чета отново! Как са мъничето и мъничката ти? Летиш ли стях? Духът им дано лети като твоя!
  • Поздравления за това ,че можеш да съживяваш камъчетата...
  • Хареса ми!
  • Има една приказка за Хитър Петър, в която наготвил гозба от камъчета. Ти пък си направил цял разказ от едно... Да не повярва човек!
Random works
: ??:??