May 30, 2007, 11:58 AM

на Лили джунджурийката (за сръчната Лили) 

  Prose
988 0 7
2 мин reading
 

Лили е на деветнайсет. Лили обича да си прави джунджурийки. Сега Лили сяда на масата и почва да си прави джунджурийка. Всички необходими материали са налице, тя цял ден ги търсеше насам - натам, усмихвайки се.

- Хайде Лили, почвай - и тя почва:

Взема една хубава бутилчица от минерална водичка - двеста и петдесет грамова - и я погалва с връхчето на палеца си по скосената част. Колко е красива тази бутилка! Такава една, мъничка, твърдичка и оребрена. Капачката й е синичка.

Лили отвърта капачката и с три пръста я преобръща няколко пъти пред очите си. Тази капачка е от малко по-големите -  друга такава не й се намира в момента - и ако я съсипе, всичко ще се провали. За това решава да бъде много внимателна.

Тя, с изражение на малко момиченце в час по трудово, полага капачката на масата а с другата ръка взема  голямата ножица. И с върха на ножицата пробива дупчица в средата на капачката. Обръща капачката и дооформя отвора акуратно.

На масата има дълга пластмасова тръбичка. Когато бе малка, Лили обичаше да издухва с такива тръбички малки хлебни топченца. Заставаше на терасата и се целеше по хората, а когато те надигаха учудено поглед тя клякаше за да се скрие.

Тя взема тръбичката, диаметъра е колкото отвора в капачката и тя я прекарва през него. Малко хлапча, но за тази цел Лили си е купила голяма розова дъвка. Изкарва я от устата си, прави я на малко меко цилиндърче въртейки я между пръстите си и запечатва луфта с нея. Докосва за миг с върха на палеца  езика си, а после притиска с палеца дъвката, за по-сигурно. Отново близва пръстчето си - дъвката е много вкусна.

Лили налива вода в бутилчицата. После пробива с огънчето на запалката си една мъничка дупчица, на три-четри сантиметра под скосената част на бутилчицата.

Взема капачката с тръбичката и я завива на бутилката. Тръбичката потъва в хладката вода. Показала се е на пет-шест сантиметра над капачката. На върха й Лили слага станиолена фунийка, в която е пъхнала още една, но продупчена с игла като сито. Закрепва я с останалата част от дъвката.

И джунджурията на Лили е готова! Урааа! Тя я поглежда. Усмихва се.

Няма търпение да си поиграе с нея.


© Йордан Серафимов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • 6 от:Мимио.
  • Виждам, че си разбрала отлично смисъла на разказа. Поздрави за което. Съвсем не очаквах, че е възможно някой да го разбере толкова добре.
  • На мен ми харесва паралела на детството и зрелостта(въпреки че не може да се каже,че Лили е зряла личност).Преди си е играела с тръбички и хлебни топчета,а сега се наслаждава на други играчки.Което според мен е малко тъжно.Всички деца откриват привлекателността в обикновените заобикалящи неща,но вече порастнали имат нужда от стимуланти,за да я виждат.Жалко е според мен.Няма да поставя оценка,защото ми въздейства персонално темата на разказа!
    Иначе,добре си предал любопитството й към това!!
  • Това трябва да служи за заплаха на таткото на Лили, предполагам.
  • Може би Шантаво, а?
  • Това ми звучи като инструкция за направата на воден бонг за пушене.Така ли е всъщност,правилно ли схванах?
  • Не разбрах за какво служи тая джунджурийка. След толкова подробно описание на изработката, пиши две три думи и за предназначението.
Random works
: ??:??