Jan 7, 2009, 11:58 PM

На някои хора много им върви 

  Prose
1670 0 31
4 мин reading
 

Нали знаете стария виц за един, дето казал на жена си: "Скъпа, имам една надежда..." Пуснал тото човекът. „А аз пък, да ти кажа, си имам един Петров..." И станала белята.

Та и мойта... Вицовете откъде са, мислите? От живия живот, разбира се.

Прибира се моят от работа и:

- Жена, имаме си нова колежка.

- Ти да видиш радост, браво. И к'во?

- На твоите години, същото име като твойто и тя полу-рускиня, полу-българка. Ама точно като теб!

- Хубавичка ли?!

- Може да се каже. И аз като й заговорих каквото знам на руски и станахме приятели.

- Много контактен си станал... Приятели значи? Кога ти стана колежка, кога... Тъкмо няма да си бъркаме имената и няма нужда да си викаме „коте, муци".

- Какви ги говориш?

- Ами да ти кажа, и аз имам един клиент, дето ти е адаш, само е по-млад, ама нищо де, голяма работа.

- Какви ги дрънкаш?

- Голям късмет имаме с тебе! На теб нова колежка с моето име, на мен клиент с твоето. И да ти разправям, ти свърши ли за твоята скумрия да ми говориш и така... Значи от известно време, от миналата година, един клиент идва да си плаща само при мен и станахме приятели. Голям зевзек, ти казвам, сладурче. Днес, утре и ме кани на кафе. Аз на всички отказвам, ама с тоя реших в служебното барче, защо не, с него пада голям смях. Обаче, да видиш ти, той започна да ме сваля. А, без тия, отрезах го. Приятели - да, но повече - не. Обаче какво става? Тук от два месеца идва сладурчето при мен и виси с часове и ми разказва за любовницата си. Купил й кола, сега апартамент ще й купува, защото тя е в депресия след тежък развод и той я утешава. Направо ме хвана яд, ти казвам. Скъпи, ти как мислиш, той наистина ли си има любовница, или идва и ми говори, за да ме дразни, че съм изпуснала такова съкровище? Аз другия път ще го питам дали офертата към мен е още в сила. Защото пък тая била некаква луда. Развела го, изневерява му, той я хванал даже. Питам го: "Защо не я разкараш?" „Тръпка ми е, зная, че ми е беля на главата, но умирам за нея."

- Ма ти сериозно ли ми говориш?!

- А защо ти трябва да ми купуваш кола, като може и той. Аз знаеш ли как мога да го подлудя, няма място да си намери. Такива номера знам, че... не ми се мисли. И апартамент ще ми купи и ще го обзаведе и даже няма да иска повече да ме види и ще си живееме с теб. Ти само да не вземеш да задълбаеш с колежката, че знаеш на какво съм способна. Добре, че онзи не знае.

- Ти полудя май. Какъв е тоя?

- А, харесваш ме, значи. Не искаш да ме изпускаш? Така с жена и колежка може, а аз - не, нали? Добре де, аз и без това нямам книжка, шофьорска де, жълта и спестовна май имам. Не ме гледай така, повече нищо няма да си споделям с теб. Аз мога да му слушам глупостите, той, моля ви се... Ти си същия като майка! Пътуваме за Съветския съюз в първа класа. Влизаме във влака и вместо нашите две места да са в едно купе, те - разделени. Майка полудя. В съседното купе баща и син на моите години и майка го моли да си сменим местата, за да сме двете заедно. Мъжът я поглежда и й казва:

- Защо, та това е голям късмет?! Ние с вас ще сме в едно купе, децата в друго. Ние сме почти на едни години, дъщеря Ви сигурно е в десети клас като сина ми.

- Как не Ви е срам?!

- Ще съжалявате след години, но щом искате...

Или преди няколко години, вече бяхме женени, когато пак заминахме с нея и ти оставих децата да ги гледаш, да не кажеш, че съм егоистка и искам всичко за себе си... Та седя си аз в Киев в интурист и чакам майка да оправи билетите и... Едни студенти с китари се приближават към мен, едното момче се представя: „Марио от Пуерто Рико" и започват да ми пеят песни. Аз, щастлива и доволна, кога ти си ми правил серенада, обаче идва мама и ти е бедна фантазията. „Защо й пеете, та тя е семейна жена, има две прекрасни деца, а да знаете мъжа й..." Вие двамцата винаги всичко разваляте. Мислех, че ти правя предложение, на което не можеш да устоиш, ама ти гледаш ли филми, само футбол ти е в главата и още нещо, без увертюри и романтика.

- Ама ти защо не си ми казала за тоя Марио?!

- Що ми требва да изпадам в лирични отклонения? Айде, друг път ще ти разказвам, че почва мача Арсенал-Абрамович, да видя нашите какво ще направят.

- Кои са „вашите"?

- Айде, почна се. Ти за кои си? И аз съм за тея, само мир да е. Да сипя ли по ракийка, след мача може и... аха. И запомни: Никакви „муци, мило", ще ми викаш на фамилия, щом тая е с мойто име. Няма да си мислиш за нея, докато... ще те оправя аз... колежка.

- Айде млъкни, мачът почва.

Ето така те харесвам, ще си говориме глупости как ли не. Не ми беше лоша офертата, ама щом не те влече... Вие с майка... не трябва да пускате тото, щото аз съм ви най-големия късмет. Обаче аз утре ще пусна. А каква кола можех да имам... Кой ме би през устата да му говоря, можех да кажа, че съм спечелила от Еврофутбол, нали взех от всичко да разбирам, ама късмет!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • На това му казва Комплимент! Е, освен да ти благодаря, Тихомир, друго не ми остава, освен да пиша, а?!
  • Ама аз съм си за такова...за бой, Анетче. Ще си споделям аз с който и да е. Край, вече само на психоаналитика си. Те поне са длъжни да пазят споделеното с тях в тайна. Всичко ще си кажа, щото така ми е натежало на душичката. Може и на теб да си споделя като се видиме, ама да не казваш на никой, щото ще тръгнат едни клюки, мани!

  • Те това споделяне ти е изиграло лоша шега, Светле
    Дръж си късмета
  • Благодаря ви момичета!!!
  • Илиянче, благодаря! Благодаря и на тебе Харпиевна! Завиждам ти! Ако знаеш как ми иде да тръгна с теб като преводач, безплатен разбира се, тъкмо да си видя моите любими хора! Късмет в Киев, в Донецк ако трябва ще кажа на вуйчо да ти направи серенада. Той има страхотен глас и свири на гармошка и китара. Можеш да избираш даже. Абе ти си си късметлийка! Римпо, какво ще кажеш, пратих ги?! Петя, мерси! Нина, благодаря, липсваше ми! Вила, благодаря и на теб!
  • Леко и свежо. С усмивка се чете.
  • Страхотна си!
    Поздрави!
  • Поздрави!
  • Е, айде де Светле!!! Изтръпнах да те чакам!!! Пращай ги тия снимки най-сетне!!!
  • Да ти се представя - Аэлла Въхръ-Харпиевна по баща, по мъж онова другото /по кой точно не питай, че ще взема и да кажа, нали сме го ударили на откровености.../. И съм съгласна на онова от Еврофутбола. Отиваме! Даже и на Американски футбол съм навита За банките, ще търсим банкери... с късмета на начинаещите, после ще му мислим, alla (да не се бърка с името ми Аэлла, моля) Веска Междеджиева (пфууууу, оплете ми се езика, дорде й кажа фамилията на таз) я в Кейптаун, я на Кейп Канаверал . Но ще трябва да ме поизчакаш, имам запланувано пътуване до Киев (ама съвсем сериозно говоря), ако ония от ЕС ме одобрят. Но не с цел проверка на газоподаването. Я чакай да те питам, миньорите от Украина правят ли серенади? Щото дестинацията ми е в посока Донбас, Донецк и Луганск . А сега си търся учител по руски, с украински акцент, щото требва да си го припомня тоз език, че и професионално даже . Дай едно рамо, ако знаеш някой подходящ! Даже ще кажа вълшебната думичка "моля" .
  • Чудесни усмивки! Поздрав и усмивки от мен за написаното!
  • Да се ядосваш, ей Римпо! Като ти пратя снимките ще полудееш. Показах им на моите момичета твоето видео дето четеш свои стихове, а те: Защо не го доведе? Е, а кажи ми защо? И запомни, където съм аз там е купона!!! Повтарям... Кажи ми Креми, защо съм толкова лекомислена?! Пуста младост. Като поостарея, ако ми остане време, ще ми дойде акъла и повече няма така да правя, обещавам!
  • Ами, така е... много ти знае устата. Я си замълчи, па после, знае ли човек?!
  • Много ме ядоса за оня купон,да знаеш!!!Аз наистина щях да дойда,ама ти като тръгваше се разколеба нещо да ме вземеш и за това!!! Тюююю,язък.......да си лягам аз рано,рано и то като съм дошъл там да купонясвам Пукнах се, да знаеш!!! Дано поне си поздравила колежките Поздрави от мен
  • Ей, момченце! Ракийката е от мен обаче...Давай зафронтим как на...Не беше така. Давай закурим как на фронте! Питам те на български: Имаш ли цигари? Хайде да запалим по една, мани алкохола. А лелките не се кискат, смеят се, а това Смешко не се пропуска. Ако на мен ми кажеш "лелка" прави си му сметката! За теб съм Антика!!! Запалих! Леле, мойто му се видяло длъжко, ами твойто?!

  • длъжко ми се видя ... прегледах на бързо

    -". Да сипя ли по ракийка, след мача може и... аха. И запомни: Никакви „муци, мило", "

    видях и отдолу че лелките се кискат ... ще го пропусна ...
  • Е, Ани при мен само яки, защо ли хилавите вицове не ме кефят?! Сигурно, защото съм едричка. Марги, ако трябва аз ще дойда. Международно летище имате ли? Качвам се в първия самолет за Киев и само ми дай адреса си. При това лошо време може да се наложи да кацнеме извънредно, ако на пилота му прилошее от мен. Много говоря бе, пусто не мога да се спра, нали вкъщи съм под чехъл...Тоя пилот при който се кача си е направо без късмет, ама заради теб съм готова на подвизи!
  • Разтовари ме и пак ме натовари Лажова.Къде Киев,къде Сливен.Далеч бе!
    Идея даваш обаче!Ще се възползвам1
    Ей за туй те обичам!
  • Як виц, як разказ
  • Край, до тук бях, щото направо ще изпадна от всички класации! Потапям се, пък ако ви се обадя от Австралия, значи съм изплувала, щото пък не мога и да плувам. То не е една беля, Таня. И на мен ми беше приятно, даже още ми е! Фея, Фортуна, да сте ми живи и здрави! Е нали за това казват: Помогни си сам, за да ти помогне и Господ. То тая приказка от вица идва. Значи тотото датира, има, нема два-три века преди Христа. Как лети времето! Ще ти дрънна една жица, за да ми кажеш Весела три хикса ли да пусна или...двойка. Не може ли тройка направо?! Тази година, нали е на бика, кравата, телето, вече по новому е Джи Си Му. И никакво червено бельо, щото бикът налита...Я само чевено, белким...Петинка, там какъв красив мъж си харесах! Грузинец и тъкмо...Дойде жена му - неземна красавица ти казвам. Е, разбира се не по-красива от нас, но горе-долу. Искаш ли да дойда с теб? Кълна се, няма да съжаляваш! А на аерогарата...Цял самолет беше готов да излети заради мен, защото пилотчето едно...Но за това друг път.
  • Слушай сега какво ще ти кажа, Лажова!
    Веднага си вземам куфара и тръгвам за... Киев ли каза?
    Та ТАМ ще се надявам и на мен да ми направят такава серенада!
    Ама мама няма да е до мен, така че... стискай ми палци - да е някой мачо, и ей така = по-височък /като си стъпи на портфейла де/, да ми пее и да ме лю... лее!
    Обичам тееее*!
  • Лажова, да взема да ти кажа и аз един стар виц. За един, дето всеки ден ходел на църква и се молел на Господ да му помогне да спечели шестичка от тотото. Накрая Господ му се явил и му рекъл: "Е, хайде вземи да пуснеш един фиш, де!" Нали ме разбра, Светланная Ако нещо не си - дрънни ми едно Джи Си Ме - всичко ще си кажа.
  • И не изпадай повече в лирични отклонения - потапяй се в тях - само така се отрезвяват мъжете
    Поздрави, Светлана - беше ми приятно да прочета!
  • Борянче, пожелавам ти да хванеш шестица от тотото на живота!!! Това значи, внимавай при избора! Ама ако си късметлийка, можеш и да не внимаваш, птиченцето само ще ти кацне на рамото. Така е в живота, на някои много им върви, дано си от тях!!!

  • Какво ли мога аз да кажа, ще видим какво пиленце ше избера и дали ще ми кълве много главата ...Сега съм само на теории - само при теб!!!
  • И аз това казвам, Рия, трябва да ми вярва. Пу, пу, пу, дано не почне да ме следи, щото аз съм у вечни серенади. Защо така въздействам на околните, като ме видят и им иде да запеят. Сигурно им приличам на музикален инвалид. Мислят, че не разбирам. Ама аз разбирам. Знам и първа цигулка какво означава и оркестър даже знам какво е. Елена благодаря, че намина!
  • Трябва да си вярваме... Щото ако не си вярваме, ше земем да са следим. Па кат' земем да са следим, нема начин и да не са хванем.
  • Скъпа моя andrina_mark (Аэлла Вихрь-Харпиевна, между другото, кое ти е фамилията от тези имена?! Та скъпа моя, ние с теб съберем ли се ще фалираме всички тота дет се вика и едно и две и де да ги знам колко са. Няма да те карам да обираме банка, на първо време дай да пуснем Еврофутбол. Нали си чувала за късмета на начинаещия. Па после ще му хванеме цаката, вервай ми. Аз съм схваната и бързо схващам.
  • Светланке, Светланкеееее, прехвърли малко късмет на тъдява! Да му се не видяло, започвам да гледам редовно Еврофутбол и да пускам тото. Чакай да те питам тихичко на ушенце, това футболното кое тото беше? Едно, две или три...? Или?... Ама аз май най-добре да започна да играя на оная игра "тука има - тука нем"... газ. Я как познах за Дедо Мраз, чак си не повèрвах Но преди всеко "обръщане на кутийките", трябва да се докосна до теб, като до коминочистач - за щастие и късмет! И да не даваш на никой друг да та пипа освен на едноименниците!...
  • Кажи ми, може ли такъв па да ми е рошав късмета?! А можеше момчето и книжка да ми купи, за прочит дори, аз нали не мога да карам, ама късмет. Па и аз, що ли ми трябваше да споделям? Мая, лесно ли ми е? После защо си толкова нервна? Не питай, мила.
  • изкуших се да цитирам един близък - човек като няма късмет, и жена му не умира може да се перифразира
Random works
: ??:??